bønni Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Min gutt er født i slutten av oktober, og vi har opprinnelig søkt barnehageplass til ham fra ca 1. årsdagen hans. Nå ser vi at vi egentlig klarer oss fint fram til nyttår uten barnehage - jeg tar siste del av permisjonen på deltid, og lapper sammen dagene med studerende pappa. Vi bor i Oslo, så jeg regner jo ikke med å få bhgplass med det første uansett. Men så kom jeg til å tenke på at jeg kanskje kunne forandre søknaden min til å ha ønsket oppstart i bhg i januar -10. Er det noen som vet om det vil gjøre noe for ventelisteplassering og ansiennitet? Eller er det dumt - risikerer vi å stå enda lenger i kø dersom vi oppgir at vi kan starte seinere?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Nå er jo jeg langt ifra noen bhg-ekspert her, men jeg har fått inntrykk av at det er ganske så håpløst fullt i Oslo nå...så tror ikke at du trenger å endre ønsket start-tidspunkt i og med at du sannsynligvis ikke får plass noe før uansett. Hvordan det vil være med ventelisteplass osv vet jeg ikke, så ville nok ringt bydelskontoret for å være på den sikre siden. Jenta mi er jo også oktoberbarn (i Oslo), og jeg hadde ærlig talt ikke regnet med å få plass før tidligst iløpet av våren en gang, hvis ikke i august 2010...Kanskje LITT pessimistisk, men dog- jeg tror det er ganske så håpløse tilstander nå. Det som gir håp, er Margarinfabrikken bhg- den skulle vel åpne iløpet av våren og har plass til maaange! Vi flytter uansett ut av byen nå snart, til full bhg-dekning, så slipper heldigvis å tenke mer på det;) Men ring bydelen din og hør med dem, det er nok det sikreste (noen bydeler er jo bedre stilt enn andre), så håper jeg at det ordner seg for dere=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå