Gå til innhold

Planlagt KS i uke 35 pgs stort forster.... noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Var på UL i uke 32 og fikk da fostervekt beregnet til ca 2700. Har dia type 1, har hele tiden vært velregulert. HbA1c under 6,5. Likevel vokser bebbisen litt fort. Hodeomkrets stemmer over ens med antall uker, men mageomkrets tilsarer 4 uker mer.

UL lege anbefalte KS pga tidligere totalruptur. Og siden de ikke ønsker at barnet skulle bli for stort, så blir det muligens KS i uke 35...... Litt blanda følelser over det. Er sliten og lei, vil gjerne ha bebbisen ut snart. Men er den klar for det? Legene vet vel hva som er bra el ikke, men savner så informasjon.

Er det noen her som har erfaring og vil dele med meg?

Både gleder og gruer meg.

Hadde mest lyst til å føde vanlig, liker ikke tanken på å bli skjært i.....

Fortsetter under...

jeg får også store barn ,men har ikke diabetis . Og har hatt 2 haste keisersnitt før ,selv ønsket jeg meg alltid og føde normalt ,men når de er opp i 5 kg så er det helt umulig og få dem ut rett vei. Ellers kan man revne helt til rumpen,det er jo ikke noe kjekt det heller,da må jo man bli operert nedentil og få tykktarmen på plass med operasjonen. Ikke noe fristende det heller. Slapp av ,dette kommer til og gå fint. Jeg gruer meg også selv om det er min tredje keisersnitt. Man alltid gruer seg til en operasjonen. Men jeg trøster meg med det at jeg kommer til og bli våken og snakker med mamma,mens de tar ut babyen,så vips så er jeg ferdig sydd. Slik var det med nr.1 alt gikk så fort og jeg fikk sett ham og var litt med ham til de tok ham fra meg og gikk og veie ham og sånn. Mens med lille jenta vår ,så jeg ikke idet heletatt. var i full narkose ,og det ble mange timer til jeg fikk sett henne. dette skjedde med nr.2 .og nå er det planlagt keisersnitt I UKE 38 ,men er nå i uke 35 ,gleder meg ,og gruer meg ,men det blir deilig og bli ferdig med dette svangerskapet så jeg kan kose meg med lille man:)

lykke til i vedfall:) tenk positivt ikke noe annet jeg kan si deg :)

men nr.2 løsnet jo morkaken hos meg ,og de tok meg med engang på operasjonsbordet. Epidural virket ikke og jeg kjente nedentil at de skjærte med på magen ,derfor ble det full narkose. Ellers vanligvis kjenner man ingeting når de skjærer magen , bedøvelsen venter de at den begynner og virke,mens på en haste keisersnitt har de lite tid til dette. Man kjenner bare mye risting i den nederste delen av magen,og det høres ut som noen roter i vesken. heheh ikke noe vondt bare litt ubehaglig .

Takker for svar. Min forrige var over 4 kg, denne ser ut til å bli enda større. Forrige gang sto bebien fast og ble tatt med tang. Jeg ble klippet, men likevel revnet jeg hele veien (totalruptur). Ble sydd helt bak og sliter i dag litt med problemer med endetarmen.... (sorry saftige detaljer). Legen ville ikke at jeg skulle få mer problemer... Kan nok være at jeg må under kniven med tiden.....

kan skjønne det :( har kusine som har revnet helt bak,og har forsatt problemer med tarmen,kjedlig at det er sånn. Best at du fikk keisersnitt planlagt så slapp du de komplikasjonene,men men det er ikke alltid legene forstår .

hun kusinen min hadde født 6,6 kg føste barnet og 5,5 kg andre barnet. og revnet begge ganger helt,sliter med tarmen idag og. Sier at hun føler at den ligger ved siden av henne ,men den er sydd god på plass. Tror hun blir aldri bra igjen. Selv om dette var i USA.

Jeg ville nektet og føde store barn,men her i HAukeland tvinger de deg at du skal føde normalt uansett. Selv om mine begge veide hver av dem 5 kg.

Gleder meg denne gang at det blir ikke slikt men at det blir planlagt ks.

lykke til videre :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...