annie-77 Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Leste nettopp på kiwi sine sider at det er normalt med 4 bleieskift i døgnet etter 6 mnd? Er det mulig det, vi har minst 8! Enn dere? Jenta her er 19 mnd.
AmExx Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Måtte telle etter nå, men ja... 4 bleier i døgnet, hun er nå ett år. Får en når hun står opp, en til lunsj, en etter middag og en før hun legger seg. Hun settes på potta nesten hver gang hun får ny bleie, og så lenge hun bæsjer på potta blir det ingen ekstra bleier. Men tror ikke det var så få bleier da hun var 6 mnd da...
Ranveig R Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 Vel, vi har definitivt ikkje 8 bleier i døgnet på jenta vår (snart 21 mnd). Har jenta di ofte avføring sidan du skifter så ofte? Skulle eg kome meg igjennom 8 bleier i døgnet hadde eg skifta i snitt nesten kvar 1,5. time frå ho står opp til ho legg seg, og det gjer eg definitivt ikkje ) Bytter når ho står opp (ca 07), bytter før luren (ca 11), bytter igjen mellom luren og middag (ca 15) og så før ho legg seg (18.30). Det kjem vanlegvis ei skittbleie eller to innimellom her, og viss det er sånn midt mellom to bleieskift blir det nødvendigvis ei bleie eller to meir pr døgn. Tenker det blir ca 5 bleier i døgnet. Når vi er heime får ho ofte gå utan bleie ein time eller to om ettermiddagen (har vore MYKJE plaga med bleieutslett/eksem/sopp) så då blir det ei bleie mindre i døgnet. Bruker tøybleier forresten.
annie-77 Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. juli 2009 Her er frøkena tydeligvis veldig fin på det! Har tatt seg opp litt i det siste, veldig opptatt av doen (selv om det sjelden kommer noe der...) Men hu sier DO og vil bytte bleie hver gang hun tisser i bleia. Må bytte på natta også, hu våkner av at hu tisser. og sovner ikke igjen. Må nok bytte til støre nattbleier. Travelt med hyppige bytter ja, og hun får nok ikke slik luksus når hu begynner i b.hage... Men og få henne til og spise noe som helst om bleia er tiss i , det er ikke mulig. Hm.
annie-77 Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2009 Hvilke bleie bruker dere? Libero får hun utslett av så de er ikke aktuelle.
❤lille stjerne❤ Skrevet 25. juli 2009 #6 Skrevet 25. juli 2009 Det med 4 bleier i døgnet stemte absolutt ikke hos oss heller. De første 3 mnd gjorde vi ikke annet enn å skifte bleie på henne, hun bæsjet hele tida så vi skiftet sikkert på henne rundt 20 ganger i døgnet!. Det bedret seg veldig da hun rundet 3 mnd, men jeg tror likevel vi har ligget langt over dette gjennomsnittet i bleiebruk. Fra 1 års alder og til nå har det vært cirka sånn: Ny bleie når hun står opp cirka kl 7. Ny bleie etter hun har bæsjet cirka kl 9. Ny bleie før soving kl 11.30 Ny bleie mellom soving og middag cirka 15 Ny bleie en gang mellom middag og leggetid hvis nødvendig cirka 17 Ny bleie når hun legger seg cirka 19.30 Ofte er hun veldig våt når hun våkner midt på natta så vi må sette på en ny bleie så hun kan sove videre. Så det blir ..... cirka 7 bleier i døgnet..... Bruker stort sett Libero.
❤lille stjerne❤ Skrevet 25. juli 2009 #7 Skrevet 25. juli 2009 Må legge til at jenta mi alltid har vært veldig tørst og drikker mye vann. Til tider har hun drukket såpass mye at vi har sjekket hos lege at alt er i orden. Tenkte litt på diabetes ol. Men alt er i orden, hun er bare veldig flink til å drikke vann. Og det blir det vel litt ekstra våte bleier av da.
❤lille stjerne❤ Skrevet 25. juli 2009 #8 Skrevet 25. juli 2009 anni-77: Jeg tror det betyr at jenta di begynner å bli veldig bevisst på at hun tisser og at hun kanskje kommer til å slutte med bleier tidlig.
Ranveig R Skrevet 25. juli 2009 #9 Skrevet 25. juli 2009 Det er jo kjempeflott at ho er oppmerksom på tiss. Det er jo første steg på vegen til å bli tørr. Eldste vår stoppa opp midt på butikken og då eg spurte om han kom snart svarte han "vent litt, eg må bare tisse ferdig først". Då var det beint slutt og han var tørr dag og natt ;-D Han var 2 år og 9 mnd. Håpar det går like greitt med lillesøster. Ho har tissa og bæsja på do eit par gongar, men spør sjeldan om å få lov, med mindre ho tilfeldigvis er på badet utan bleie. Satsar på neste sommar når ho er 2 1/2 )
annie-77 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #10 Skrevet 28. juli 2009 Oki, kjekt om hu kan bli tidlig tørr. Håpe, håpe ;-) Bytta til større bleier, det har hjulpet på nettene! Men ikke på dagen så hu er obs på hva som skjer da tydeligvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå