Gå til innhold

noen råd? alt mottas med stor takk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja vet liksom ikke helt hvor jeg skal bynne.....

jeg har en gutt på snart 7 mnd nå, de første 4 mnd hadde han kolikk, mn sluttet ikke å skrike av den grunn får var rett over på at gommene ble røde opphovnet å mye plaget med smerter der, bynner å bli så veldi slitn på grunn av at jeg er syk selv også, fibromyalgi m en dårlig periode nå, fått gallestein å har hadd 5 anfall på 1 uke nå, pluss lav blodprosent å et jernlager på 5 som skal være på 50. jeg har gått på jern i 6 mnd nå men tar seg ikke opp.

men mest slitsomt er det å ikke ha noen avlastning, svigerforeldrene mine vil jeg ikke at skal passe han, de sier jo at de ikke blir besteforeldre før gutten er 1 år å at hvis jeg ikke tar han med det samme han bynner å gråte så skal de sende barnevernet på dør osv.. stoler ikke på de. alle vennene jeg hadde er borte de skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan komme på besøk, mn ingen har vært hos meg synes det er leit.

familien min bor 200 mil unna å har stor familie selv å ikke så god råd så de kunne ikke komme.

har god hjellp i mannen min men han er jo 12 timer i døgne på jobb å ikke lett å få seg fri i firmaet hans nå, jobber som snekker, med en streng sjef.

jeg hadde svigersøstra mi her en dag, jeg gikk på do å så hørte jeg gutten min bynte å gråte å vet dere hva hun gjord? hun kjeftet på han, nå tier du still, trenger faen ikke skrike nå sa hun, ble kjempe sint å sa i fra at hun kunne jo ikke kjefte på han, han har jo vondt å hvis hun syntes det var så slitsomt så kunne hun bare dra hjem.

har ikke hadd noen til å passe guttn min ennda, men jeg stoler ikke på noen å hun jeg stolte på, altså min svigersøster kjeftet jo på han...ååå blir så lei. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. han gråter å gråter å gråter... før sov han 3 dupper på dagen nå har han 1 el 2 korte mn å han legger seg kl 7-8 på kvelden å så mat igjen 23 å så opp å hyller i 2-3 tiden å skal ha mat samtidig å så er d mårra kl 6-7.

vær så snill å gi meg råd....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, dette høres ikke noe kjekt ut.

Først lurer jeg hvor du bor? Jeg bor i Bergen og kan komme å avlaste deg en dag om du trenger det(om du bor i området da).

Ellers så syns jeg ikke at du skal la svigersøsteren din passe han, man kjefter da ikke på en 7 mnd gammel baby! Maken til uvett i den kvinnen altså..

Men har du prøvd å smøre Dentinox på gommene hans? Hørte også et kjerringråd her om dagen, at det visstnok skal hjelpe å smøre hvitløk på gommene.. Har ikke prøvd det selv da..

Også må du ta deg en tur til legen din og forhøre deg med jernlageret ditt. De må jo gjøre noe når jernlageret ditt ikke tar seg opp. Man blir jo ufattelig sliten av jernmangel!

Håper det ordner seg for deg!

Skrevet

Hei!

Så leit at svigerfamilien din er så lite støttende. Jeg anbefaler deg å fortelle om situasjonen din på helsestasjonen og spørre om det er noen mulighet for å få avlastning. Vet at noen bydeler har avlastere som kommer og tar med barnet på trilletur eller lignende. Lykke til!

Skrevet

huff... ble veldig rørt her nå:) jeg bor desverre i sør-trøndelag,mn tusen takk får tilbude:)

har prøvd dentinox men virker bare en liten stund. paracet får han sjeldent,mn når han er skikkeli i anfall kan du si.

vet ikke om jeg tør å smøre hvitløk, kan kansje sjekke d litt opp først å så se:)

svigersøs er også 21 år så trodde at hun liksom hadde mere mellom skuldrene:(

har vært til legen og hun mente jeg skulle sette inn hormonspiral, får å ha mindre el ingen blødninger da jeg har store å lange blødninger, men jeg er usikker på om jeg vil det på grunn av at jeg har en hormonsykdom som akkurat er kommet på rettkjør å det tok 6 år får å første barn, så klart vil ikke ha 1 barn til ennda men vil heller ikke vente like lenge som sist. jeg fikk blodoverføring på januar å det hjalp mye da hadde jeg en bp på 8 nå ligger den på 10 mn da er lagre tomt. har øka dosen på jern intak nå da.

er slankeoperert så har gått ned 58 kg på 1,5 år nå. veldi små mengder med mat gjør d også vanskeli å få energi.

det jeg ikke skjønner er hvorfor legen ikke kan gi meg jernsprøyte.

får b12 sprøyte hver 3 mnd så den gir meg jo litt,mn kjenner ikke noe stor forskjell nå.

Skrevet

takk anne, det var faktisk et godt råd, har god kontakt med helsesøstrene,mn har ikke tenkt på det:)

Skrevet

Ja, det var litt vel langt vekke...

Du får ta å snakke med hs og høre om det er noen avlastere i området som kan ta den lille med på trilletur innimellom så du får hvile deg litt.

Også syns jeg du bør få mannen din til å snakke med foreldrene sine så de kan hjelpe mer til!

Skrevet

Huff,stakkar!:( Dette høres ikke noe særlig ut:s

Du må komme deg til legen igjen snarest, evt bytte lege om den du har ikke kan/vil hjelpe deg!

Om du trenger noen å snakke med eller litt avlastning, bor jeg i Sør-Trøndelag:)

Klem:)

Skrevet

jeg vet liksom ikke hva jeg skal si til legen min lenger, hun sier nå er du blitt tynn ( ja,mn vekta stopper ikke, går bare mere ned) jeg har fått barn, ja mn hva hjelper det når jeg er så sliten at jeg går som en sombi å har mye vondt? hun sier da at jeg ikke må konsentrere meg så mye om det negative... øøø... har prøvd andre leger også men føler at jeg ikke får noe hjelp. blir sendt hjem like fort som jeg kom å uten noe mere hjelp å svar.

hvor bor du mammasgull? jeg bor i meldal( løkken verk)

Skrevet

mannen min har sagt fra mange ganger, men da sier de bare det var ikke sånn ment å at jeg må ikke ta meg så fort nær. er bynt å si fra mere selv men det er ikke noe gøy i det hele tatt.

Skrevet

Da syns jeg du skal ringe rett til sykehuset og få snakket med en lege der. Og si beint ut at NÅ orker du ikke mer, nå MÅ du få hjelp!

Syns virkelig synd i deg, kan ikke være lett å ha en liten krabat samtidig som man er syk..

Skrevet

Har sendt deg pm:)

Skrevet

det er ikke det, i allefall ikke når han gråter så mye:( får dårlig samvitighet hvis jeg legger meg en time å mannen min tar han. føler meg som en dårli mamma her jeg sitter.

vet at jeg ikke har grunn til å ha dårlig samvitighet å føle d sånn mn kan ikke noe råd får d:(

Skrevet

Uff, dette var ikke noe koselig å lese, stakkar deg!!

Jeg vet ikke om jeg kan hjelpe deg så mye men kanskje et lite tips..

Jeg har ei venninne som har det ganske så likt som deg når det gjelder at hun ikke har noen som kan hjelpe til, de er ubrukelig alle sammen for å si det rett ut.

Hun skrev en annonse i avisen om det var noen som hadde lyst å være reserve besteforeldre for litt avlastning og vet du, hun fikk masse svar..

Det er faktisk mange der ute som kanskje sitter mye alene, barna har kanskje flyttet langt unna, eller kanskje ikke har barnebarn som gjerne ville hatt.. hun har nå 2 stk som stadig hjelper henne både på dagtid, helger og ferier.. hun er så glad..

Vet jo ikke om det passer deg men mange snille der ute..

Jeg ønsker deg uansett masse lykke til og jeg håper du finner en løsning og også at du snart blir frisk.. klem

Skrevet

ja det var en ny vri:) synes den hørtes litt skummel ut, mn som du sier det er mange snille mennesker også.

som sagt svigersøstra mi som bestandi har vært snill å som jeg stolte på, viste jo at jeg ikke kunne stole på henne da hun trodde at jeg ikke hørte henne.

synes det er vanskeli å stole på noen når det skjer sånt å det er ikke første gangen så jeg er litt skeptisk-

Skrevet

Du kan jo være sammen med dem noen timer noen ganger først så ser du fort hvordan de er.. så kan du jo ta det i ditt tempo, de trenger jo ikke akkurat og ha overnatting med engang hehe..

min venninne i allefall er strålende fornøyd..

Skrevet

hehe ja sant det:) trenger jo ikke skje ting på sekundet, kansje jeg skal gjøre det. :)

Skrevet

Hei :) Du har en tøff situasjon å takle. Enig med de som har foreslått at du prater med helsesøster. Kanskje de kan bidra med avlastning av noe slag - og i hvert fall kan de høre på deg og prate med deg.

Ang. jernlageret ditt: Når jernlageret ditt er så lavt, og du har tatt jerntilskudd i et halvt år uten at verdien har steget, bør du få injeksjoner (sprøyter) for å få opp verdiene. Vektoperasjonen din kan gjøre at du tar opp jern dårligere enn mange andre, og det er ikke så uvanlig å ha behov for jern-injeksjoner etter slike operasjoner. Synes du skal ta opp dette igjen med fastlegen din, for det er håpløst slitsomt å gå med så lavt jernlager (har prøvd).

Altså: Ta kontakt med helsesøster og fastlege, og vær åpen om at du har behov for hjelp. Gjennom å søke hjelp når du trenger det tar du ansvar for babyen din. Lykke til! :)

Skrevet

takk får gode råd:)

nevnte til legen min sit ang injeksjon men hun sa bare at hun ville prøve hormonspiral, mn hva kan det hjelpe meg får, joda på lang sikt ja,mn ikke nå med en gang. hva skal jeg da gjøre når legen min ikke vil sette en slik sprøyte da??

Skrevet

Hei HI. Så trist å lese om din situasjon... Skulle så gjerne ha hjulpet deg om vi bodde i samme del av landet, noe vi desverre ikke gjør.

Håper virkelig ting ordner seg for deg! Har egentlig ikke så mange gode råd å komme med, ville mest bare si at jeg føler med deg og ønsker deg lykketil framover :) Men (!) kansje dette kan hjelpe, vet nemlig at i noen kommuner har de en slags barnepass-ordning.. Vet ikke hva den heter eller hvordan man kommer under den ordningen. Men funker på en måte som støttekontakt-ordningen, bare at den hjelper småbarns-familier som trenger avlasning og hjelp fordi de bla ikke har familie nært eller andre muligheter for å få litt egentid osv. Kansje det er under familievern-kontoret..? Jeg vet ikke.

Grunnen til at jeg vet om den ordningen er fordi jeg har en venninne som jobbet under den i Trondheim.. Jeg kan spørre henne om mer informasjon om du ønsker det? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...