Gå til innhold

Ang søknad om foreldrepenger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sender dere dette skjemaet før fødsel?? Jeg har fylt ut noe nå og tenkte å sende, men ser jo at det står at man skal skrive hvilken dato man har født på osv? Det vet jeg jo ikke enda... Er det meningen man skal sende dette etter fødsel? Og så har jeg ett skjema som arb.giver skal fylle ut. Er det mer jeg må tenke på da?? Greit med alt som er unnagjort...:) Termin 23 sept:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du skal fylle ut hvem dato du har født på OM du har født bare...kan fint sendes inn før fødsel. burde ha sendt det inn allerede jeg og, termin om tre uker...treeeeg asså

Skrevet

Sendes inn 4 uker før termin. jo senere du sender, jo lengre tid tar behandlingen. du fyller ut termin datoen din. fødseldag er jo for di som har født;)

Skrevet

Jeg sendte inn for lenge siden, tror det var rundt uke 22- 24 eller sånt noe. Husker ikke helt. Og først idag fikk jeg svar fra NAV om at det var innvilget. Men kan jo være at de brukte lang tid med meg fordi jeg var så tidlig ute med å sende inn?

Jeg sendte ikke direkte til NAV, men gjennom lønningskontoret på jobben i og med det er jobben som betaler ut penger til meg og igjen får det refundert av NAV. Det var også en av grunnene til at jeg var tidlig ute med å sende inn, gjorde det i samme slengen som jeg snakket med sjefen om permisjon.

Jeg fikk forøvrig beskjed om å ettersende fødselsdato i etterkant, men de på jobben fikser alt for meg, så vet ikke helt hva det er jeg skal sende. Heldigvis vet de på jobben det.

Skrevet

Tusen takk for svar alle 3:) Oki, da sender jeg skjema nå jeg, så er jeg ferdig med det. Er jo bare domt å vente, vet jo hvor lang tid NAV kan bruke på ting.... Forrige gang kom jo jenta mi så plutselig, 3 mnd før tiden, så da rakk jeg jo ikke å sende før hun kom, hehe... :o)

Skrevet

Jeg leverte for et par uker siden, og fikk vite at det tar 3 mnd å behandle... jeg skal ut i permisjon 14 august, betyr dette at jeg ikke får penger før nav har behandlet ferdig søknaden?

Skrevet

spørs hvor du jobber - om det er arbeidsgiveren din eller nav som betaler ut pengene til deg.... jeg er er ansatt i skolesektoren og fikk beskjed om at jeg får lønning som vanlig og at de krever pengene tilbake av nav. men, ja - nav er trege, de har opptil 3 mnd behandlingstid (noen steder sikkert mer...)

Jeg sjekket dette i dag for å være helt sikker - fordi fredag var den første dagen i min permisjon - 3 uker til termin:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...