Cruella De Vil Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Hei, har akkurat vært og leid en Medela dobbeltpumpe på Babyshop. Har en baby som ikke vil suge av pupp, og pumper derfor ut melken og gir på flaske. Jeg håper at dobbeltpumpen kan bidra til å øke produksjonen litt, samt at jeg kan få unnagjort pumpingen kjappere - ikke enkelt å pumpe når man er alene hjemme med en utålmodig baby på dagen... Det jeg lurte på, er om noen har noen tips til hvordan man kan få hendene (eller i hvert fall en hånd) fri mens man bruker denne pumpen? Savner å kunne bruke hendene (bl.a. surfe på forumene her:) ) mens jeg pumper - det fungerer best for meg å drive med noe mens jeg pumper så jeg ikke bare tenker på pumpingen, da kommer det mindre melk. Blir glad hvis noen har noen tips å komme med.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Hehe, på sykehuset (lå på barsel i 8 dager pga prematur baby), utviklet jeg en teknikk der jeg bøyde meg fremover og hvilte pumpene på låra så jeg kunne bla i en bok samtidig. Fikk lest mye babylitteratur på den måten. Ble rene eksperten! Ellers bruker jeg samme teknikken for å kunne surfe litt, eller jeg pumper foran tvn. Alternativt har jeg snuppa på ammeputa i fanget mitt, så vi kan prate litt sammen:)
Cruella De Vil Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2009 Hehe, ok, jeg får øve meg på å hvile flaskene på lår/bord jeg også. Har fått det litt bedre til nå, satser på å bli ekspert innen en uke er gått! Et annet spørsmål: Vet noen om det er mulig å få tak i billige oppsamlingsflasker til Medela-pumpen? Det settet jeg kjøpte på babyshop kostet 500,- hvilket jeg synes var veldig dyrt for noen plastikk-greier... Hadde vært kjekt med et ekstra par så man kunne vaske annenhver gang, men synes 500,- blir en stiv pris for ekstra sett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå