M.L Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Jeg har vært narkomen, men har kommet meg helt ut av miljøet og alt for over ett år siden. Går veldig bra med alt nå, kommet meg tilbake til samfunnet, og jobber. Fast forhold til nyktern fyr. Men bruker 1mg subutex om dagen. Og tenkte å gå helt av nå. Men har dessverrre greid å bli gravid. Er ikke lengre enn 4 uker på vei. Men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det nå, for om det er noe fare for at barnet får komplikasjoner ut av att jeg gikk på subutex første mnd, så vil jeg helst fjernet det. Er det noen som vet noe om det???
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Jeg vet ikke hva du har gjort ennå eller om du har søkt råd andre plasser, men jeg regner med at det helsepersonellet som skriver ut subutex til deg er de rette til å svare på spsm, evnt fastlegen din. Jeg tror ikke fosteret har tatt noe skade av subutex så tidlig som i uke fire, er fosteret fire uker eller er du fire uker på vei? Be om en ultralyd i uke 12 for å sjekke så langt at alt er i orden. Jeg tok selv kokain når jeg var en fire fem uker på vei, før jeg visste noe og har forsikret meg så langt at alt er ok, men jeg vet om subutex er mer skadelig enn kokain. Alkohol skal vel være den verste synderen. Ønsker deg lykke til. Synes du fortjener et barn jeg etter alt hva du har vært igjennom. Kanskje er det meningen at du ble gravid slik at du får et nytt kapittel i livet ditt nå. klem
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 hei... jeg er gravid i uke 20 nå, og jeg visste ikke at jeg var gravid før uke 15... og til da brukte jeg daglig amfetamin og alkohol, og til tider hasj... men kuttet ut med det og la meg inn så fort jeg fikk vite jeg var gravid... men når jeg var på ultralyd i slutten av uke 18, sa jeg til jordmora at grunnet all bruk jeg hadde tidlig i svangerskapet, var jeg ille bekymret. men hun sa at jeg kunne bare skyve vekk de bekymringene med en gang, for etter det hun kunne se, så hadde den lille gutten min det helt fint med alle organer og slikt på plass. og da ble jeg overlykkelig. men er jo ikke alle som er like heldige som det jeg var, men tror faktisk ikke du har noe å bekymre deg over ang at barnet ditt har tatt noen skade... men snakk med de som skriver ut subutex til deg, eller med en jordmor... lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå