Nienna29 Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Hallo..... E 16 uker i dag og går på min 3 kur mot urinveisinfeksjon:( plages veldig:( noen som sliter me samme problem og kanskje har noen gode tips???? Takk på forhånd:)
3 er nok! Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 hei! Jeg er i uke 18 og sliter med samme problem, men hittil i svangerskapet har jeg bare hatt uvi en gang, heldigvis. Tranebær virker jo forebyggende, men har hørt man ikke skal ta det i svangerskapet fordi det kan fremkalle premature rier. Jeg har begynnt å være veldig påpasselig med hvor jeg setter meg ned, sitter så og si aldri på benker, trapper eller lignende fordi dersom det bare er bittelitt kaldt kan det fremkalle uvi. Ellers har jeg begynnt med å tisse rett etter sex samt dusje og skylle/vaske veeeldig godt nedentil etter sex. Tror det er årsaken til at jeg ikke har hatt uvi oftere, vanligvis har jeg det hver 2. mnd
miepia30 Skrevet 28. juli 2009 #4 Skrevet 28. juli 2009 Har også hatt 3 uvi i løpet av svangerskapet. er nå 18 uker. skikkelig irriterende. tranebær anbefales ikke til gravide nei. men følger rådene som nevnt over om å alltid tisse etter sex. ellers er det vel lite man kan gjøre. viktig å ta symptomene på alvor og få behandling raskt, for uvi i svangerskap kan gi for tidlig fødsel samt utvikle seg raskere til nyrebekken betennelse og urosepsis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå