Gå til innhold

Vært på ultralyd i dag. Hva synes dere om denne navnekombinasjonen?

Anbefalte innlegg

Tobias skal bli storebror til en gutt. Er veldig sikker på at lillebror kommer til å hete Oscar/Oskar...

Hva synes dere om Tobias og Oscar/Oskar på søsken? Jeg vil skrive lillebror sitt navn med K, mens mannen vil skrive det med C, Hva mener dere? Det ser ut som at jeg må gi meg med skrivemåten.

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Tobias skrives rett frem, og må ikke staves. Da ville jeg gort det like enkelt med OsKar.

Min sønn heter OsCar, men det er fordi etternavnet er engelsk. Da virker det mest naturlig med C. Ville definitivt valgt K på norsk!

Ja, minn mannen din på at det er veldig kjedelig å hele tiden korrigere folk at "jeg heter Oscar med C". De fleste i Norge skriver det vel med K? (Hvis jeg tar feil så mener jeg dette motsatt vei.)

Poenget er at det er litt dumt med uvanlige skrivemåter.

Jeg heter selv et navn med ck inni - hvor det mest vanlige er bare k. Sjeldent jeg ser navnet mitt riktig skrevet.. og har alltid måtte instruere folk i å skrive navnet mitt ved f.eks registreringer til alt mulig etc.

Fin kombinasjon! Passer godt sammen.

Oskar skal selvfølgelig skrives med K - i alle fall hvis gutten er etnisk norsk! Dessuten som flere andre har sagt; kjedelig å måtte stave navnet sitt støtt. Skal det uttales Oskar eller Åskar, forresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...