Attekattenoa Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Hvor mye vin (rød+hvit), øl, vodka, baileys og cognac bør vi beregne til 50 gjester? Noen med erfaringer? Det blir da 35 til middag (hvitvin til forrett og dessert, rødvin til hovedrett) og 50 totalt på festen etterpå. Vi har hittil handlet inn 15 liter rødvin, 15 liter hvitvin, 3 brett øl (sterkøl) og 6 liter vodka. Hva tror dere? For lite vin og øl? Er så redd for at det skal bli for lite alkohol :S Skal ha coctail før middag - har handlet dette utenom det andre som jeg har nevnt. Har i tillegg lyst til å ha likør også.
Hildemor fra vest Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Ville beregnet det slik. Middag 35 gjester forret et glass hvitvin, 5 glass pr flaske blir 35 gjester ganger 1 glass delt på 5 . Det blir 7 flasker hvitvin til forrett. Hovedrett blir regnestykket 35 gjester ganger 3 glass delt på 5 blir litt mer enn 12 flasker rødvin. Dessert blir det samme som forrett altså 7 flasker. Vin til maten blir til sammen 26 flasker på 750 ml som er det samme som ca 20 l vin. Da har dere 10 l igjen til baren på festen. Hvis det er 24 øl pr brett så blir det jo 24 ganger 3 som er 72 øl. Synes kanskje det blir litt lite til 50 gjester. Øl er ofte noe det går mye av . Hvis alle gjesten drikker sprit så får de litt mer enn 1 dl og det synes jeg høres nok ut. Men ville somsagt ha kjøpt litt mer øl;-)
Attekattenoa Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2009 Tusen takk for svar! Men jeg får det ikke til å stemme at det blir 12 flasker rødvin til hovedretten? Kommer frem til 21 jeg, som igjen blir 15,75 liter rødvin... Eller er jeg helt på jordet? Enig i at man må regne slik du gjør og jeg ser at vi har for lite rødvin og øl, tror kanskje det er greit å ha litt mer hvitvin også? Går nok mer hvitvin på sommeren ...
ipeggy Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 Regner man virkelig 5 glass per flaske? Jeg trodde man ikke burde regne med mer enn 4?
Hildemor fra vest Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 Sorry det er selvfølgelig du som har helt rett en liten trykkleif fra min side. Ja det går nok mer hvit enn rød etter middagen i sommerbryllup
Hildemor fra vest Skrevet 25. juli 2009 #6 Skrevet 25. juli 2009 Vinmonopolet beregner 5 glass pr 750 ml rød/hvitvin;-)
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 29. juli 2009 #7 Skrevet 29. juli 2009 Hvordan ligger vi ann da: 65 som drikker alkehol,vi har¨ 24 flasker hvitvin til maten 48 med rødvin 48 flasker øl vi har 4 liter baleys 3 flasker konjakk 3 liter jegemaister 8 liter absolutt vodka 1 l bacardi razz 2 l bacardi superior 1 l jordbær likør 8 kasser med øl 4 dunker rød vin 4 dunker hvitvin til festen etterpå å 10 kasser brus
Hildemor fra vest Skrevet 29. juli 2009 #8 Skrevet 29. juli 2009 Da tenker at dere har mer en nok ja;-)
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 3. august 2009 #9 Skrevet 3. august 2009 Stemmer,nå er jeg nygift å vi hadde plenti nåkk med drikke...alle fikk goe drinker i baren og god vin og øl til maten:) lykke til til dere alle som skal gifte dere,det er en uforglemmelig dag:)
Attekattenoa Skrevet 3. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 3. august 2009 August gull: først og fremst GRATULERER som nygift! Håper dere hadde en uforglemmelig dag =) Hvor mye alkohol gikk det sånn cirka?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå