Gå til innhold

Reise til roma ( Svineinfluensa ) ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg har bestilt reise til Roma for en tid tilbake, vi ska reise på torsdag.. ( da er jeg 32 uker på vei )

Skal være der 5 dager.

Men jeg er utrolig redd for svineinfluensaen.. Er det dumt av meg å reise? Vil jo ikke risikere noe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe større sjanse for å få svineinfluensa i Italia som det er for å få det i Norge. Svineinfluensaen er over alt, man unngår det ikke om man blir hjemme. Bare hold en god hygiene, så er det den beste medisin foreløpig, før man kan få annen medisin.

Skrevet

Også glemte jeg å si god tur!! :)

Skrevet

Takk for det :)

Skrevet

Det er faktisk ingen påviste tilfeller av svineinfluensa i Roma om jeg ikke tar feil...så er faktisk større sjanse å få det her hjemme.

Jeg jobber ved siden av et legekontor og har snakket med legene der som sier hysteriet er komplett. Media har hauset opp hele svineinfluensaen, og folk er livredde. Legene blir frustrerte...

H1N1 som den også kalles er ikke farligere enn andre influensaer! De fleste som får den vil bli frisk kjapt og mange av oss har kanskje allerede hatt den. Faren er når man har nedsatt immunforsvar, er gammel eller har andre alvorlige sykdommer. Da kan den bli farlig, men det gjelder jo andre influensaer også.

Kjøp med deg antibakteriell, og vask hendene ofte når dere er i sentrum og blant folk. Ellers NYT FERIEN :)

Skrevet

hei.

Vi var i Italia - Sicilia når jeg var i uke 32 og som noen andre sa litt lenger opp så er det ikke mer el mindre sjangs for å bli smittet der enn her. Var hos legen med mann min på fredag pgr han ikke var iform og da snakket vi om TENK om han ble syk der nede osv.. men legen sa der nede trengte man ikke bekymre seg for mer enn her. Å var nok ikke reisa som forårsaket formen hans.

Vær flink til å vaske hender, grønnsaker, frukt og at kjøtt er gjennomstekt. Ta gjerne med antibac for å være sikker:)

Jeg ville reist og kost meg hvertfall.

Good tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...