Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #1 Del Skrevet 24. juli 2009 Jeg vet lite på hva vi har krav på og sånt^^ så jeg håper noen her inne vet noe^^^.. Jeg og saboer har fått støtte fra sosialk kontoret i 2 år siden han studerer og jeg er sykemeldt:S Men støtten vi får rekker ikke til og vi sitter nå med gjels opp til ørene.. Vi har prøvd å søke om mere støtte men får bare avslag. Saken nå er at sosial kontoret betaler husleien rett inn til eier , men vi fikk brev om at vi var kastet ut da sosialkontoret ikke hadde balet.. Jeg som samler all papirene leste over og vi har det skriflitg at husleien skal betales fra sosialkontoret.. men vi står nå uansett uten plass å bo... Og oppi datta ble telefroen og internettet stengt fordi vi ikke hadde muligheten til å betale den denne månden.. Og vi leverte inn 2 søknader on ; 1 Hjelp til betaling 2. ta opp lån så vi kunne betale... så nå er vi en fammilie med 2 små barn som ikke har noen plass å bo.. Og ikke kan vi lete etter bolig heller da vi ikke har telefon :S eller internett... Kan en familie med 2 små barn bli kastet på gaten av sosialkontoret i norge??? Hva kan vi gjøre??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140416220-hva-skal-man-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttemamma75 Skrevet 28. juli 2009 #2 Del Skrevet 28. juli 2009 Altså unnskyld meg, ikke meningen å være frekk, men har man så dårlig råd at man har levd på sosialkontoret i 2 år så kutter man ned på ALLE utgifter inkludert telefon og internett.. Det er IKKE en livsnødvendighet, man kan ha en mobiltelefon med kontantkort slik at man kan kontakte lege/ambulanse/brannvesen/politi ved behov, ellers får folk pent ringe til dere om de vil snakke med dere.. Hvordan skal dere få en bolig om dere ikke har internett? Hørt om avisen??? Dessuten har de fleste bibliotek i Norge datamaskiner med internett som man kan bruke GRATIS.. Du sier mannen din studerer - kanskje en glup ide at han i tillegg JOBBER??? De aller fleste studenter må jobbe da de fleste ikke kan leve bare på det de får fra lånekassen, og ettersom du jo er sykemeldt og likevel hjemme er det jo ikke noe problem i forhold til barnepass.... Finnes massevis av jobber på kveld og helg om man ikke er kresen, når man har SÅ dårlig råd er ALL inntekt gull verdt... Om dere har hatt det skriftlig at sosialkontoret skal betale husleien og de så IKKE har gjort det har du selvsagt en sak, men da må dere jo først og fremst klage og få en begrunnelse på HVORFOR de ikke har betalt. Dere har jo allerede fått avslag på søknad om hjelp til nedbetaling av gjeld - dette kan dere selvsagt også klage på men på generellt grunnlag tror jeg ikke sosialkontoret hjelper til med å betale gjeld - de hjelper kun med livsopphold. Om dere ikke allerede har gjort det - avtal et møte med sosionom på sosialkontoret og gå gjennom økonomien deres - de kan hjelpe til med å se på hva dere kan spare på, og de kan også hjelpe dere med hvilke rettigheter dere har videre.. Kan en familie med 2 små barn bli kastet på gaten av sosialkontoret i Norge? Svaret er ja dersom f.eks grunnen til at dere har dårlig råd er dårlig økonomistyring og dårlig prioritering av penge bruk.. Det er ikke velferdssamfunnets problem om dere MÅ ha internett og mobiltelefon, eller om dere har for høyt forbruk i forhold til inntekt...... Så ja, det går an.. Håper du ikke tar mine utsagn for ille opp, virker bare som om dere ikke helt tar ansvar for deres egne liv og økonomi ut fra det som er skrevet.. Sier ikke at det er slik det ER - det kan jo godt være masse informasjon som du ikke har lagt ut i det første innlegget ditt.. Håper det ordner seg for dere... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140416220-hva-skal-man-gj%C3%B8re/#findComment-140436030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå