Gå til innhold

HJELP. Har jeg forstått dette riktig??? Ang penger fra lånekassen.

elli81

Anbefalte innlegg

Er det noen eksperter :) som kan bekrefte at dette er riktig. Er totalt forvirret.....

Jeg var ferdig utdannet nå før sommeren, siden jeg ikke får jobbet meg opp retten til permisjon fra jobb har jeg søkt meg til et nytt studie.

Jeg er tatt opp som student på et årsstudium, og jeg skjønner at da får jeg penger fra lånekassen som jeg heller ikke trenger å betale igjen om jeg ikke fullfører studiet etter permisjonen. Jeg kan ikke søke om permisjon før 3 uker før termin, og jeg kan ikke søke om stipend før etter at barnet er født. Stemmer dette???

Det som forvirrer meg er:

Studiet jeg har søkt meg til er et deltidsstudium, og det slo meg plutselig at da får jeg vel midre penger også???

Jeg har termin i november, så hva gjør jeg med eksamener? Må jeg melde meg opp for så å melde meg av igjen??

Er evig takknemelig om noen gidder å lese og svare på dette :) Ble litt langt..

Fortsetter under...

Ang permisjon før fødsel er jeg usikker på.

Du kan søke lån og stipend fra lånekassen nå, og opplys termindatoen din. Ettersend papirer på fødselsdato, så får du automatisk fødselsstipend.

Du får mindre penger ved et deltidsstudium i.f.t hvor mange % du studerer.

Du melder deg opp til eksamen på vanlig vis, men det stilles ikke noe krav til at du hverken møter opp eller består eksamen.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...