Gå til innhold

Voksipose vs saueskinn?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

saueskinnspose er veldig, veldig varmt, og mye vanskeligere å regulere temperaturen (syntes jeg da) for baby.. I følge min mor, må jeg ikke finne på å bruke den arva saueskinnsposen til baby dersom det er varmere enn minus 10 grader ute.. Derfor tenker jeg at voksien er et bedre valg, dersom du bare skal ha en pose. - Dessuten kan småen bruke voksien til å sove i i barnehage, så lenge det trengs:) Kan også få kjøpt (eller få noen til å sy) sommerdyne til voksi, slik at den kan brukes vår/høst også..

Jeg ville gått for saueskinn.. Jeg er tilhenger av ull pga dens evne til å regulere varme selv om den er våt. Erfaring fra tantebarnet, som stort sett er påkledt bomull og diverse syntetisk, er at hun ble varm og klam i voksiposen, og hun etterpå ble kjølig pga at hun var våt. Kle barnet i flere lag tynn ull, sånn at dere lett kan regulere med å ta av eller kle på etter behov, og bruk skinn og ullteppe. For mye varme er like ille for en baby som at det blir for kaldt, og vi voksne til jo helst at barna skal ha det bra, og ikke fryse, men uansett hva en velger av voksipose eller skinn, er det viktig å tenke på hva en har på under. Ofte er det nok med vanlige 'inneklær' i posen, bare en passer på å ha på lue og votter..

• 3 uker senere...

Snakket med ei veninne som jobber i småbarns avdeling i barnehage og hun mente at det baste var saueskinn med dunpose til!! Voksiposene hadde hun erfart at barna ble veldig fort klamme i.

Min søster brukte voksipose til sin føste, men valgte heller dyne med tovede ull tepper til til de to neste .. Saueskinn hadde hun i bunn på alle tre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...