=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 6. august 2009 #26 Skrevet 6. august 2009 Hei Meg og lille snuppis, og alle dere andre:) Har vært noen dager på hyttetur nå, uten nett så har ikke fått svart. Ja, tida går jo! Er i dag faktisk på syklusdag 29, og har etter mine beregninger ikm i morgen, siden el kom et par dager senere enn normalt. Og nei, jeg har ikke turt å teste enda:) Jeg må bare samle opp litt mot og kanskje få tatt en test i morgen. MEN, siden mandag, som var 9dpo har jeg hatt til tider ganske kraftige mensmurringer. Var sikker på at mensen skulle komme på tirsdag for da var d ganske vondt, men så la jeg meg på kvelden og da forsvant smertene. Frem til i dag har det vært litt sånn av og på men det "stikker" liksom til innimellom med sånne "mens-tak", hvis du skjønner...?:)Kjenner det godt i dag også... Ikkenoe blod enda, men som sagt er jo ikm i morgen. Har aldri tidligere pleid å ha menssmerter før mensen faktisk kommer, men igjen, kroppen kan jo oppføre seg litt anderledes denne pergo-perioden. Er ikke noe kvalm eller trøtt da, hadde kanskje håpet på litt av det men.... Går det bra med deg om dagen Meg og lille snuppis? Har du noen magefølelse? Du skal vel begynne å teste om noen dager du også? åå, er kjempespent på dine vegne også jeg!
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 6. august 2009 Forfatter #27 Skrevet 6. august 2009 Ååå, du er jammen flink som ikke har testet ennå, men jeg tror du er gravid jeg :-) Har en veldig god magefølelse på at du nå har en liten spire... Jeg tør å gratulere litt forsiktig :-) Har en god magefølelse på meg også, og håper på positiv test på mandag... I dag har jeg ikke hatt noen symptomer, men synes liksom jeg kjenner noe annerledes nederst i magen... Prøver å spise sunt og drikke masse vann... Gleder meg til å høre fra deg når du har testet :-) stooor klem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 7. august 2009 Forfatter #28 Skrevet 7. august 2009 Ååååå - jeg er så spent på testingen din =Lillemora= Du må oppdatere når du har testet da =) I dag er jeg på syklus dag 21 og hvis ett egg ble befruktet da jeg mente selv at jeg hadde EL, da er dette den tidligste dagen ett egg kan feste seg... Så er rimelig spent de nærmeste dagene ja =) I dag har jeg vært ufattelig trøtt og sliten, sånn "tung gravid trøtt" som jeg har vært før... men jeg bare "jazzer" meg opp når jeg kjenner etter symptomene - må bare prøve å tenke at selv om en går på pergokur så er det ikke sikkert at det blir full klaff for det... men er rimelig spent på begges vegne altså =) Klem fra
=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 7. august 2009 #29 Skrevet 7. august 2009 Hei Meg og lille snuppis..... Dessverre ser det ut som mensen kommer her i dag........har også tatt en test som var negativ, så får nok bare slå meg til ro med det. Har kun kommet bittelitt blod i dag, og mensmurringene som jeg har hatt siden mandag er borte i dag, men siden testen er negativ regner jeg med at det kommer. Og egentlig så kan det bare komme for fullt også, da vet jeg ihvertfall at jeg har hatt el. Dette er første gang jeg har fått mensen av meg selv siden januar, så det er vel på en måte positivt. Har avtale med gyn om å starte med ny pergokur på dag 5 igjen. Er litt skuffet i dag, må si det....hadde håpet det kunne bli vår tur denne gangen. Men som det er skrevet før her, en pergokur er jo ingen mirakelkur....og det er lett å skru opp forventningene veldig. Men nå vet jeg jo at jeg får el av pergo, og da har vi jo i teorien en ny mulighet om 14 dager...... Fortsetter ihvertfall å krysse fingrene for deg, håååper du får en positiv test på mandag eller tirsdag!! Hold meg oppdatert da:) Klemmer fra meg
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 8. august 2009 Forfatter #30 Skrevet 8. august 2009 Ååååååå - nei - jeg som hadde sånn håp for oss begge to denne gangen... men det er jo ingen garanti for at det blir klaff selv om en har EL og treffer på EL. Dessverre er det slik at 60-80% av alle påbegynte graviditeter går til grunne rundt IKM eller i løpet av de første 3 mnd av svangerskapet - det er veeeeeldig mye og skulle man være så heldig å bli gravid er det ingen garantier at det går bra hele svangerskapet... Det er uansett utrolig leit å ikke bli gravid, og det er utrolig leit å miste når man først har blitt det... Men, man får vel se det positive i det - at du nå ihvertfall endelig har fått EL og da har du større sjanse å bli gravid enn om du ikke hadde hatt EL, vi må bare tenke at vår tur kommer nok, en dag blir det vår tur =) Skal holde deg oppdatert når jeg har testet jeg... Tenkte jeg skulle vente til tidligst mandag - tror ikke jeg greier å vente til IKM som er lørdag om 1 uke - eller lenger enn det. Har 3 CB-tester liggende i skuffen, så jeg tenker jeg tester første gang på mandag jeg =) Håper jo selvsagt at den blir positiv, og blir nok helt sikkert skuffa om den ikke blir det - man "girer" seg litt opp når man går på pergo - kjenner det ja... Får bare ta en dag av gangen - og prøve å ha en så god helg som overhodet mulig =) Hvis du har fått TR for fullt nå kan du ta deg ett glass vin i kveld og slappe godt av =) Stoooooor klem fra
=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 9. august 2009 #31 Skrevet 9. august 2009 Nå må du ikke glemme å oppdatere meg etter testingen i morgen Meg og lille snuppis! Er så spent for deg! Her har dessverre TR kommet for fullt, så da blir det ny runde. Bare å akseptere det, men kjenner jeg er litt lei meg......tenker liksom at det helt sikkert er mange andre ting som er feil også, siden det ikke gikk denne gangen. Vet jo at vi traff el.....men, det er jo ingen garanti. Dette er jo så og si første gangen vihar truffet el noen gang, siden jeg kun har hatt mensen to ganger siden jeg sluttet på p-pillene. Jeg krysser ihvertfall fingrene for deg, og venter spent på oppdatering! Klem
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 9. august 2009 Forfatter #32 Skrevet 9. august 2009 Klart jeg skal oppdatere deg =Lillemora= Men jeg får nok ikke oppdatert før i morgen kveld en eller annen gang - for jeg skal på jobben og får da ikke mulighet til å logge meg på BIM, ikke før jeg kommer hjem en eller annen gang i morgen kveld, så da vet du det =) Klem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 10. august 2009 Forfatter #33 Skrevet 10. august 2009 Oppdatering: Syklus dag 24; Tok en test og den viste svak positiv umiddelbart etter testing, men kontrollstreken kom aldri opp (har aldri opplevd det på en CB før)... Så jeg sitter her fortsatt som ett ubesvart spørsmål, skal ta en ny test i morgen tidlig (har fått kjøpt inn 3 tester til!!!), så er veldig spent... Av symptomer så har jeg ømme bryster, litt kvalme (har begynt å "gulpe" litt både i går og i dag), er supertrøtt og synes det er så mye aktivitet i magen (murringer, stikninger, ømhet, hovenhet), men alt kan jo være ønsketenkning fra min side, eller pms symptomer som kan forveksles med graviditetssymptomer... Er uansett spent på å ta en test igjen i morgen tidlig, vet jo at det er tidlig å teste når det er 5 dager igjen til IKM, det er bare det at jeg alltid har testet positivt tidlig i alle mine tidligere svangerskap (5 totalt, men bare ett fullført svangerskap!), så jeg har jo ett lite håp resten av uken, kan jo ikke gi opp =) Jeg kommer med en ny oppdatering når jeg er helt sikker på hvordan resultatet blir... Får håpe jeg kan komme med ett gledeshyl etterhvert =) Stoooor klem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 11. august 2009 Forfatter #34 Skrevet 11. august 2009 Ny oppdatering fra meg: Syklus dag 25: Tok en ny test på morgenen kl 0615 i dag - den viste svak positiv, tok en ny test kl 1030 - den viste svak positiv!!! Hurraaaaa - jeg kan nok si at det ble full klaff denne første pp`n med pergo og første pp etter siste MA den 30.mai -09. Er i ettermiddag veldig kvalm og har mageknip og sliter med diare, vet ikke om det har noe med svangerskapet å gjøre, eller at jeg er blitt smittet av jentungen på 3 år - har vært hjemme med henne i dag da hun har hatt feber og magevondt, men ingen kvalme og oppkast... Kan jo være en bivirkning av pergoen også - er veldig usikker altså, for jeg tror nemlig ikke svangerskapskvalme kommer før i svangerskapsuke 6 eller deromkring (hvis jeg ikke tar helt feil)... Dersom spiren greier å klore seg fast de neste 9 mnd så får jeg termin den 26.04.2010 - så blir spennende!! Er veldig glad, men også litt bekymret siden jeg har blitt gravid to ganger tidligere i år og mistet begge gangene... Jeg krysser fingrene for at alt går bra denne gangen!!! Klem fra
=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 11. august 2009 #35 Skrevet 11. august 2009 åååå gratulerer så utrolig mye! Var gøy å høre! Krysser alt jeg har for at spiren din setter seg godt fast i 9 måneder nå! Håper jeg følger etter deg til 1.tri i neste periode:) Masse lykke til! Klem fra meg:)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 13. august 2009 Forfatter #36 Skrevet 13. august 2009 Tusen takk =Lillemora= Jeg holder av en plass til deg på 1 trimester - kommer til å følge med med litt vet du =) Klem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 16. august 2009 Forfatter #37 Skrevet 16. august 2009 Hei =Lillemora= og alle dere andre pergojenter! Oppdatering fra meg på syklus dag 30! Har testet svakt positivt i ca 1 uke nå, etter at testtiden gikk ut var cb- testene knall sterke positiv! Har tolket det som at jeg har vært gravid! Ropt ut nærmest ett gledeshyl og mottok masse gratulasjoner! Bare for sikkerhets skyld testet jeg i går på min IKM dag med cb-digital og den viste negativ!?!! Ååå så utrolig skuffa jeg ble og lei meg!! Har ømme bryster og føler meg litt småkvalm innimellom, forts ingen TR, skulle hatt henne i går... Søren altså, mitt håp og tro brast i går, var nesten knust jeg... Nå vil jeg bare ha TR så fort som mulig så vi kan begynne på ny pp... Lykke, lykke til, til dere alle andre pergojenter... Nå skal jeg inn i pausemnd før det blir evt ny kur! Stor klem fra
=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 16. august 2009 #38 Skrevet 16. august 2009 Å nei Snuppis, det var jo ikke sånn det skulle være! Det var leit å høre, og veldig merkelig syns jeg! Kan det ha vært en kjemisk graviditet da? Eller kan det være noe feil med den testen du tok i dag? Du burde ta en til i morgen kanskje, for å være sikker! Og du har jo ikke fått tr heller, så da er det jo håp! Skjønner så veldig godt at du er lei deg og skuffet og sliten og alt.....denne prøvingen tar så utrolig på, og er så full av opp og ned turer. Om det viser seg at du ikke er gravid denne gangen, så bruk noen dager på å deppe og så er det i gang med neste pp. Snart er det vår tur, Snuppis, snart har vi også en baby i magen! Tenker på deg og sender mange gode klemmer!
White*Angel Skrevet 16. august 2009 #39 Skrevet 16. august 2009 Hva koster egeentlig disse pergokurene??
=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 16. august 2009 #40 Skrevet 16. august 2009 Er ikke så veldig dyrt egentlig......kommer jo an på hvor mange piller du skal ha, men tror jeg har betalt 200-300 kr pr kur.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 19. august 2009 Forfatter #41 Skrevet 19. august 2009 En enkel kur (5 tabl) koster kr 80,50,- Jeg fikk dobbeltkur og betalte da ca kr 160,- En oppdatering fra meg på syklusdag 33 - som egentlig blir syklus dag 1 - for her har TR kommet for fullt!!! Blæh =( Kroppen min har vært helt merkelig denne første syklusen med pergo - nå skal jeg inn i pausemnd før en evt ny dobbeltkur - men satser på at jeg blir gravid i pausemåneden og at jeg slipper flere kurer fremover =) Lykke, lykke til da jenter... Da ser det ihvertfall ut som at vi får fulgt hverandre en syklus til da =Lillemora= Jeg krysser virkelig alt jeg har for at neste gang blir det full klaff =) Klem fra
=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 20. august 2009 #42 Skrevet 20. august 2009 Hei Meg og lille snuppis:) Ja da ble det en ny pp for oss begge to da! Det blir koslig å følge hverandre en måned til, selv om jeg selvfølgelig hadde håpet at vi kunne fulgt hverandre på en annet forum. Men men, ting går ikke altid som vi vil! Like greit at TR kommer , når man ikke er gravid. Så er man i gang igjen. Jeg blødde også mye denne gangen, mer enn jeg pleier...men igjen, har jo bare hatt mensen en gang tidligere i år så jeg var egentlig fornøyd uansett:) Jeg har vært ganske deppa den siste uken, hadde sååå håpet at det skulle klaffe.....tenker liksom at siden det ikke gikk første runde, er det egentlig noen sjanse for at det skal gå neste runde? Eller er det faktisk noe helt annet feil med meg? Gyn ringte meg, som vi hadde avtalt og vi ble enige om at jeg bare begynner rett på ny pergokur. Så jeg venter el i disse dager egentlig! Har hatt endel hetetokter denne runden også, men ellers har det vært greit. Prøver å holde humøret oppe, uten å håpe for mye denne gangen. Gyn henviste også samboern til sæd-prøve, siden alt tar litt tid, så får vi tatt den om ingenting skjer etter 3 kurer. Glad for at gyn er såpass rask og ikke somler med ting. Like greit å få undersøkt alt! Hvordan går det med deg da Snuppis? Har du snakket med gyn ang om du skal begynne på ny pergokur denne runden eller neste? Krysser også fingrene for at dette er vår pp! Klem fra meg:)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 21. august 2009 Forfatter #43 Skrevet 21. august 2009 Hei igjen =Lillemora= Ja, snakket med gyn på morgenen i dag - han sa jeg skulle begynne rett på ny kur, ingen pause - har akkurat vært og hentet resepten og inntatt de første tablettene igjen. Han sa jeg skulle starte i dag på syklusdag 3 istedet for syklusdag 5 som jeg gjorde forrige gang. Så jeg krysser fingrene for at vi får det til denne gangen =) Så bra at du har en så fin gynekolog som tar seg tid og fikser og ordner opp!! Ja, du skal se at denne pp`n er vår, hihi =) Du må holde meg oppdatert da =) Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå