FødeklarTaus <3 lilletulle <3 Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 vi har vært på mange ul fordi den lille jenta har vært bittelitt mindere enn gjennomsnitte... i går skulle vi og, men da var det en kjempe rar jordmor som tok ul kontrollen...hun sa ingenting,bare mhm til seg selv... og så fikk vi vite at vi kanskje måtte sette igangfødsel og div... det skulle komme ei anna dame, for de skulle ta en ul men farge, på blod og sånn. for nå var det 17% avik på vekst. hjelp tenkte vi da...hun var alvorlig og. fikk ny time, hun var mye bedre, og beroliga oss litt...men enda. når jeg logger meg inn så ser jeg at det etter som står her inne uke 38 så er den lille jenta vår som beskrevet. men har lest at dere syns de skriver feil men..det jeg egentlig vil ha svar på er... er 17% så mye?
Milla_74 Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Jeg fikk beskjed av lege på fødepol av -20% tilsvarte ca. 3 kg i fødselsvekt, og det er jo ikke "ille". Uansett så er det jo bra de følger utviklingen. Hvis baby'n har fortsatt dalende fødselsvekt, så hender det de setter igang fødselen før tida. Jeg var -40% i fødselsvekt, født 1 uke før termin. Det samme (-40%) var tilfeldigvis overnevnte lege på fødepol. Jeg går jevnlig på sykehuset for å sjekke veksten til baby'n. Min lille jente er bare -4%, men betryggende at de følger utviklingen. Dette går helt sikkert bra!
<3 mamma til 2 jenter <3 Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 jeg tror ikke det er så mye og bekymre seg for de er så helt perfekte :-) jenta mi er -10% og jeg bekymrer meg ikke noe i det hele tatt.sist jeg var gravid så var jenta mi -5% og hun var 2.8 når hun ble født 2 uker før termin.jeg syntes det var stort nok:) hun la også på seg nesten 1 kilo i uka i to uker etter fødselen så hun tok det veldig fort igjen du må ikke bekymre deg!!jenta di er helt perfekt :-)
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 Jenta mi var -17 % i avvik.. hun ble født 3100gr sunn og frisk på alle måter
harlekinia Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 I forige svangerskap var jeg til UL ca 1 1/2 uke på slutten grunnet liten str. ble estimert til ca 2500 til temin men småen kom ut 10dager før og veide 2987g og frisk som en fisk
FødeklarTaus <3 lilletulle <3 Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. juli 2009 tuusen takk for alle svar:) ble litt mindere bekymra no ja... syns bare de stresset seg opp sånn på sykehuset...men fint å høre at det trenger ikke jeg..takk:) nå gåt vi bare og gleder oss masse! men håper jeg ikke får før termin da, siden hun ikke er så stor:)
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 24. juli 2009 #7 Skrevet 24. juli 2009 Jeg var på tilvekstkontroll for ei uke siden pga fallende sf mål. Jenta i magen min er bare -6%. Jeg fikk vite at storesøstera som var 3260g og 50cm ved fødsel var mellom -9 og -10%. Han som undersøkte meg sa også at de ikke bekymret seg før det var helt nede i -21%.
25 år gammel mamma Skrevet 24. juli 2009 #8 Skrevet 24. juli 2009 Hei Kjenner ei som hadde rundt 14% avik og fikk vite at baby kom til å være under 3000 eller 3000, men det stemte ikke for 2 uker senere ble baby født og var nesten 3500,så man skal ikke ta alt dem sier helt bombesikkert!! Kan hende hun blir rundt 3000, min nr.1 var 3055 og hadde aldri noe avik i det hele tatt, vokste slik alt skulle,men var jo heller aldri på UL utenom den ordinære, siden SF. ikke var avikende fra kurven.. Er det din første eller?
Pee-Jay Skrevet 24. juli 2009 #9 Skrevet 24. juli 2009 Slik jeg har forstått det så er det viktigste at avviket ikke blir større og større, altså at babyen legger på seg, og det er sikkert derfor du skal tilbake. -17% tror jeg ikke er så ille egentlig, og slik høres det ut på de andre som har svart også - *klem*
majamor med nr 3 i magen:-) Skrevet 24. juli 2009 #10 Skrevet 24. juli 2009 Jordmoren min sa at de regner ut ifra 3600 gram,så - 17% betyr at hun er 2988.Så ikke bekymre deg:-)
MathildeC Skrevet 24. juli 2009 #11 Skrevet 24. juli 2009 Tror de sa min var -25% da jeg var på vekstavvik-kontroll, i hvert fall var hun 2670 g da hun ble født, fem dager før termin. Hun scorte 9 på apgar og var frisk og fin, la fort på seg. Så selv om barnet har lav fødselsvekt trenger ikke det være noen krise i det hele tatt :-).
Malin90&Talia09<3 Skrevet 24. juli 2009 #12 Skrevet 24. juli 2009 Jenta mi ligger under med 8%. Jeg er 37+3 uker på vei , og hun veier nå rundt 2600-2700 gr. Vil vel være noe over 3 kilo om hun kommer på termin. Syns ikke det er så gæ'ærnt jeg.
Gjest Skrevet 24. juli 2009 #13 Skrevet 24. juli 2009 Jeg har ikke helt skjønt hva det betyr å ha vekstavvik. Min lille hadde et vekstavvik på -6% i uke 29. Legen sa at -6% var ok. Men skjønte ikke der og da at han snakket om vekten på ungen. Det jeg lurer på er hva det er avvik iforhold til? Hva betyr det at man er -6% i avvik. Hvor mange gram er utgangspunktet? Noen som har noen gode linker på nettet jeg kan lese om dette? Eller rett og slett har et svar til meg? Lettere forvirret kjenner jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå