Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gutten holder på å vokse ut av Maxi Cosi, og han er bare 5,5 mndr. Dvs, han har ca. 4 cm igjen å gå på før hodet gå over kanten, selv om det er langt igjen til 13 kg. Vi skal være i utlandet i 2 mndr, jeg regner med at det vil haste å kjøpe nytt sete når vi kommer tilbake.

Utfordringen er at vi har en veldig liten bil, og det ser ut til å være vanskelig å få plass til et bakovervendt sete. Med Maxi Cosi er det akkurat plass til en ikke for høy voksen person foran, men han/hun må sitte stille ellers ser ikke føreren noe særlig på høyre siden.

Noen som vet om et lite 9-18kg sete som passer i de minste bilene? Det går greit om ikke vi kan sitte i bilen alle 3 samtidig, så lenge setet passer inn.

Det er ikke et alternativ p.t. å skifte bil.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140415633-bilsete-i-liten-bil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en 2-dørs Micra. Fryktelig lite benplass foran eller bak, avhengig av hvordan man stiller inn setene. Skal det være ok plass foran, er baksete mer symbolsk enn noen annet. Bare plass til småbarn, dverger og dobbeltamputerte, liksom... Med mindre jeg skyver baksetet helt bak, men da har jeg nesten ikke bagasjerom lenger (og ikke plass til vogn understellet).

Skal ha større bil, men ikke før tidligst et halvt år.

Det er mulig jeg er dverg for jeg får fint plass i en micra så lenge den foran meg ikke har setet helt tilbake, men ser at det kan bli vanskelig med bilsete. De fleste foretninger som selger barneutstyr lar deg prøve i bilen for å se om det er plass.

Vi har ikke altfor stor bil vi heller. Når vi skal avgårde alle tre så er det ikke plass til flere i bilen fordi bagen til vogna må ligge i baksetet for det er ikke plass i baggasjerommet. Gutten vår er foreløpig bare 5,5uker, men vil gjerne også vite om det finnes et lite sete for de litt større. Har heller ikke tenkt å bytte bil med det første

Du er sikkert ikke en dverg, men vi har forsetene ganske langt tilbake (høy mann) og må ha stor nok bagasjerom for vognen så baksetet ligger ikke så langt bak som det kunne. Dessuten har vi bare 2-dørs, i Norge ser jeg at de fleste har 4-dørs, denne er noe lenger enn vår.

Skal ta en tur på Barnas Hus når vi kommer tilbake, ikke tid før jeg drar. Maxi Cosi setet passer akkurat, er neste sete større kan jeg ikke ha passasjer ved siden av meg. I verste fall gjøre vi det sånnt til vi kan kjøpe en ny bil, mannen får ta bussen. ;)

Fint å se at vi ikke er de eneste med barn som ikke kjører en diger stasjonsvogn.

Annonse

Nå har vi Passat, og det er ikke akkurat en liten bil... Men vi har Britax Multitech, og jeg var overrasket over hvor liten plass det setet egentlig tok i bilen. Vi har passasjersetet innstilt på samme sted som vi hadde før, faktisk. Det kan kanskje være verdt et forsøk å se om Multi-tech passer inn i deres bil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...