Gå til innhold

Kan noen med erfaring hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Jeg er i dag 5+3 på vei og fikk i går litt brunlig utflod eller gammelt blod, vet ikke helt hva jeg skal kalle det men brunt er det, hadde også veldig mensenmurringer i går så jeg trodde dette skulle ende i en SA. Jeg har ikke så store murringer i dag men de er der og det kommer fortsatt litt brunt. Det jeg lurer på er om dette er en begynnelse på en SA og om det er noe jeg selv kan gjøre for å forhindre dette? Jeg var kvalm nesten hele tirsdagen men synes det har blitt litt mindre nå, kan kvalmen variere eller er dette oxo et dårlig tegn? Ellers så er puppene fortsatt super vonde og sover dårlig på natta.. Vil så gjerne beholde spiren, dette er tredje gangen jeg har blit gravid og vil så gjerne at det skal gå bra denne gangen. Er det noen som har hatt lignende og det har gått bra med? Jeg hadde litt brunt utflod ved min andre gravidetet i uke 8 så jeg vet ikke om dette er "vanlig" for meg men den graviditeten endte med MA i uke 17 (fosteret døde i uke 11) men vil ikke tro at det har noe sammenheng med det brune utflodet. Dette ble kanskje langt men håper noen kan komme med noen hjelpende ord:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140415571-kan-noen-med-erfaring-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har opplevd MA i uke 13 (fosteret døde i uke 8), den gang hadde jeg ingen fysiske symptom på dette, men følte noe var galt. I tilegg var alle symptomene (kvalme, ømme bryster ol) helt bote. Følte meg ikke gravid. Da jeg var gravid med datteren min derimot hadde jeg litt småblødninger i uke 6 og i uke 9, men var fortsatt like kvalm og sliten. Ul viste en sprelsk liten pike som i dag er snart 2 år.

Jeg er ingen ekspert på dette, men vil tro at dersom kvalmen og andre symptomer er til stede er det ett godt tegn. Dersom du er veldig bekymret går det jo ann å prøve å få ul.

Alt er sikkkert bare fint, men ikke noe gøy å bekymre seg.

Alt er sikkert fint. :-)

Men vet hvordan det er, når man har erfart å miste før er man ekstra engstelig. Det er jo også helt vanlig at symptomene kommer og går litt. I går var formen helt fiin fin for meg, men i dag er jeg kvalm igjen. ;-)

Lykke til!

Da jeg mistet i uke 15 (fosteret døde i uke 12) startet det med ganske sterke murringer, senere på dagen litt brunlig blod og på kvelden ordentlig blødning. Jeg skjønte i ettertid at symptomene hadde avtatt. Bekkensmertene var borte, kvalmen hadde gitt seg helt osv.

Vet mange som opplever småblødninger som ikke mister.

Lykke til

Men kan det bli en MA så tidlig som i Uke 5? Skulle vel tro at kroppen skulle klare å støte ut noe så lite?? Jeg spotter fortsatt men ikke tegn til noe mer smerter eller blødning.. Tok en test i dag og den er utrolig positiv, veldig mørk blå, mørkere enn den vannrette streken. Hvor lang tid tar det før hcg synker og det kan vises svakere på en test?? Tenkte å vente 3-4 dager (hvis ikke noe mer har skjedd innen den tid) med å ta en ny test for å se om streken eventuelt har blitt svakere.. Blir gal av å gå sånn men ikke mye å gjøre enn å vente.. Takker så mye for svar! :-)

Annonse

Hei!

Jeg har også hatt noen blødninger, og har derfor vært på tidlig ultralyd to ganger allerede. Begge ganger var alt helt normalt. Legen sa at så lenge jeg ikke har hatt store magesmerter eller veldig kraftig blødning og man ellers har graviditetssymptomer, er alt antagelig bare bra.

Når det gjelder fortsatt positiv graviditetstest, så sa hun at den ville være positiv i fire uker etter en evt MA eller SA, så derfor vil kanskje ikke dette bety at du fortsatt er gravid...

For å komme inn på tidlig ultralyd dro jeg til fastlegen og fikk henvisning til sykehuset. Ble en del venting den dagen, men fikk i alle fall se et pumpende hjerte etter endel leting.

Lykke til!

Det går fint å ha litt brun utflod selv om alt er normalt. Jeg hadde det på samme måte når jeg var gravid med min første. Han var den tredje graviditeten og jeg hadde litt blødning (eller brun utflod..)de første 2 ukene. De to gangene før når det gikk galt fikk jeg litt utflod og murringer i uke 5-6, men da kom det kraftige blødninger i løpet av max 2 døgn. Kroppen ordner nok opp selv om det er noe galt så tidlig.. Jeg hadde tatt det med ro og tenkt at så lenge du ikke blør friskt blod er alt iorden. Det er vanlig å ha litt murringer også..En kjenner nok litt ekstra etter om en tror noe ikke er som det skal..

Lykke til. Håper det går bra for deg denne gangen..

Jeg var på ultralyd i dag og alt var bra :-) Fikk se et bankende hjerte, det var så nydelig, følte jeg kunne sett på det i evigheter :-) Takk for alle oppmuntrende brev.. Det er håp selv om man mister symptomer og spotter brunt så ikke gi opp for det :-) Skal på ny ultralyd i uke 12 :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...