Gjest Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Fungerer det bra? Vi vurderer sterkt å kjøpe noen av de små billigste til våres to eldste, men selv om de er de billigste, så er de jo ikke akkurat billige (ligger på ca 500 kr), så greit om noen har noen erfaring med barn og slike? Meningen er at disse skal brukes i bilen primært, evt på morningen i/ved sengen, men det er ikke noe de skal drasse med seg ut og over alt. Vi kjører ofte 1,5 time med bil, og de er blitt så store nå at de sjeldent sovner lenger og kjeder seg litt da når minste sover og de (helst) skal være stille. Så tenkt eå legge over noen lydbøker, musikk osv på disse så kan de velge selv hva de ønsker å høre på. De har jo ikke helt samme smak alltid. Men vil det bli for avansert for dem, eller for lett å ødelegge? Det blir i så fall noe lignende som dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=484235
******* Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Vår datter på 7 år har en slik. Vi gav vel 400 kr for den. Det har fungert kjempefint. Ho tar godt vare på den og vet at ikke hun skal ha den med seg rundt hele når hun leker. Ellers er den jo så liten den hun har at den passer godt i lomma. Men hun er superfornøyd. Bruker den på bilturer og en god del ellers når vi er hjemme. Har masse ønsker om musikk, og nå er den store helten Rybak
Ranveig R Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 Ah, takk for tips! Hadde tenkt å kjøpe ein vanleg mp3-spelar til gutungen sin 4-årsdag, men denne her var jo svinfancy (og slett ikkje så dyr som eg frykta)! Han elskar å høre på eventyr o.l. så eg hadde ein plan om å kjøpe eit par lydbøker. Veit ikkje om han vil klare å betjene den sjølv, men reknar med at det ikkje vil ta så lang tid. Han kan jo allerede til ein viss grad med dvd-spelaren og cd-spelaren her heime. Med litt opplæring går det nok bra. Men eg vil ikkje ha ørepluggar sidan han er såpass liten, må finne nokon som er utanpå øyrene. Eg veit at eg og bror min fekk walk man då vi var 4 og 6 år, kjørte ein del bil. Huskar godt Pippi Langstrømpe-kassetten min ;o)
Mammaaaaaa Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 Veit ikkje om dei har det enda, men for ei stund sia hadde dei ein barnevennlig ipod/mp3 til unger på toysrus. Store knapper og lett å bruke. Skal kjøpe til 5 åringen min!
Mammaaaaaa Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 Han har foresten lånt min ei stund, og det fungerer veldig bra! Han veit han må være forsiktig med den og ikkje får dra den med seg overalt. Får den om kvelden når han skal legge seg (har hatt store problemer med å få sove i sommer, men med den sovner han som ein stein etter 15 min;))
polarn & pyrene Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 http://www.amazon.com/SanDisk-Sansa-Shaker-Player-Blue/dp/B000OVBSE2 vi har denne til jenta våres på nå 4 år. Hun fikk den i 3 års gave og den er godt brukt og lett å bruke. Vi kjøpte våres på coop obs for 299 kr.
Gjest Skrevet 24. juli 2009 #7 Skrevet 24. juli 2009 Tusen takk for tilbakemeldinger og tips! :-) Da tror jeg vi går for noen slike, så blir de fornøyd i bilen og kanskje litt roligere om morningene også (lov å håpe ;-)). De blir 5 og 7 år snart, så som 3-4 åringer klarer det, så bør jo de også klare det.
iznogood Skrevet 24. juli 2009 #8 Skrevet 24. juli 2009 ser du har fått masse gode svar, men jeg vil føye til et par tips :-) de minste her i huset - 3 og 4 år - har fått hver sin iTeddy fra toys'r'us. http://www.iteddy.com/ den er veldig lett å bruke, og en kan legge inn en film, i tillegg til lydfiler. ørepropper er ikke noe for de små, så de bruker et lite scullcandy headset. de har også en creative zen stone mp3 spiller kjøpt på OBS til 299,-
erteposen + 4 Skrevet 24. juli 2009 #9 Skrevet 24. juli 2009 Vår gutt på 7 år bruker min ipod uten større problem, men farens iphone er favoritten og enkel å håndtere. 4-åringen bruker en shuffel, men kan da ikke velge musikk osv.
2smågull Skrevet 24. juli 2009 #10 Skrevet 24. juli 2009 kjøpte en til 149 kr til vesla på 3,5 år når vi skulle reise på ferie. veldig grei den. kjøpt på clas ohlson!
Lilith Skrevet 24. juli 2009 #11 Skrevet 24. juli 2009 Sønnen vår på 6 år har iPod Touch, iPhone (uten tlf.funksjonen) og laptop. Han har stort utbytte av å bruke programmene man kan få gratis fra Applestore. Masse spill etc. Han liker å høre på lydbøker og musikk han liker. Veldig greit å ha på bilturer, ja, spesielt lydbøkene. Må nevne at han har alle disse tingene fordi mannen min jobber innen data, og har fått mye veldig billig.
Mamma med to søte små Skrevet 24. juli 2009 #12 Skrevet 24. juli 2009 Selger mp3 spillere på clas ohlson, vi kjøpte en på 2 mgb (?) til 198 kr. Det var en som var billigere, å en som var dyrere. Her har frøken fått den til vi skal reise på ferie ( Hun er 4,5).
Gjest Skrevet 24. juli 2009 #13 Skrevet 24. juli 2009 Tar og kikker litt rundt i morgen da vis vi skal innover mot sivilisasjonen ;-) Takker for alle tips og forslag!
Smellt P. Tjukka Skrevet 24. juli 2009 #14 Skrevet 24. juli 2009 Snuppa på 4 år har denne ; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=378320 Hun har veldig stor glede av den . Anbefales. Har lydbøker og barnemusikk på den . Koblet til en liten radio .
prekæs Skrevet 24. juli 2009 #15 Skrevet 24. juli 2009 Min har ipod og har lagt inn evetyrcder på den i tillegg til favorittmusikken hans.Han fikk i fjor da han var 2,5 år. Brukes mer en dvdspilleren.
Gjest Skrevet 24. juli 2009 #17 Skrevet 24. juli 2009 Den ser veldig fin ut, men det blir altfor dyrt å skulle kjøpe to stykker som bare er ment for å brukes litt. De kan heller ønske seg/få skikkelige når de blir eldre. Altså dyrere som har flere funksjoner og mer teknologi.
Trollmor m/ trolljente Skrevet 24. juli 2009 #18 Skrevet 24. juli 2009 3åringen (snart 4) har en slik billigsak til 149/199 fra clas ohlsson som vi kjøpte før vi kjørte til hytta i sommer, fungerer kjempefint og hun skjønner hvordan den skal brukes. Kjøpte et headset til henne av merket phillips som er designet for små hoder og har lydsperre sånn at hun ikke skrur lyden på max og sprenger ørene sine. Kostet vel ca 200kr, men det var velbrukte penger for det faller ikke av når hun danser rundt med musikken sin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå