Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 ... Hvor mye røyker dere om dagen? Jeg røyket 20 når jeg ble gravid. Nå er det mellom 6 og 10 om dagen ca. Er redd for alt som kan gå galt... er 32 uker på vei! Skulle ønske jeg bare kunne slutte!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Det kan du jo. Er bare å tenke hvor utrolig jævlig du er mot ungen i magen det, så bør det være motivasjon nok. Men nå må du vel ut å ta et par trekk for å roe nervene etter å ha lest innlegget mitt, trøste deg litt og skylde på at du får sååå dårlig samvittighet bla bla bla. Skam deg.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Hei HI! Det kunne vært en ide å tatt opp dette med legen din. Det finnes flere hjelpemidler til å slutte. Selv leste jeg "Endelig ikke-røyker" og hadde full effekt av den, den er nå verdt ett forsøk. Lykke til med røykestoppen
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 en er ikke jævlig mot ungen sin. den der syntes jeg var stygg mot dem som la innlegget! personlig angrep kalles det....
mamma1980 Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 det går sikkert fint. men garanti er det ikke vettu. men du er ikke dårlig mor eller jævlig som enkelte sier her. men slutt når du er klar ikke når alle andre er klar. det er du som bestemmer. men klarer du å minske litt etterhvert så er jo det veldig bra da. ja og så klarer du å slutte til slutt med røyken. men det skal ikke være et press fra din side. du er i uke 32 og da er kroppen fullt utviklet uansett. i alle fall ganske ferdig utviklet...trodde jeg da... men det vil ikke rettferdigjøre å røyke likevel. men livsfarlig...vel...det kommer an på din egen kropp tror jeg og barnets kropp og på hva immunforsvaret har å komme med. det ser man bare på voksne som er eldre som røyker helt til dem er 90 år uten sykdommer men enkelte er syke allereder når dem er 20....dette er inviduelt. jeg har vært veeeeeldig lite syk og jeg hadde en mor som røykte i hele svangeskapet....så vet ike... slutt å røyke når du føler det er rett som sagt. prøv nicorette, eller plaster elelr noe. da jeg sluttet så innhallerte jeg noe gyselig på de siste røykene så jeg trodde jeg aldri hadde røykt før hehehe... så ble jeg sååå kvalm at jeg ikke orket røyk på leeeenge hehee. det ble enklere å slutte. PS jeg startet også å røyke ute. merket at det luktet forferdelig vondt av røykejakka...fyttegrisen..så da ville jeg i hvertfall slutte..kattepiss omtrent..nei fykj hehehe... NB: vet ikke om det er lurt å evt slutte på denne måten for gravide. der vil jeg ikke ha noe ansvar for å si det slik... kan jo snakke med legen om den taktikken om du tenker å prøve.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 jeg er 34 uker på vei, røyker 10 om dagen. har prøvd å slutte MANGE ganger,men klarer det ikke.. så nå driter jeg i det,for å si det sånn.. det er mitt valg! Vil bare bli ferdi med graviditetn slik at jeg har kroppen for meg selv:)
mamma1980 Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 jeg skjønner deg. syntes du at det er rett for deg så bare gjør du det. ingen kan dømme deg på det. klarer man ikke å slutte så klarer man ikke å slutte...det er ikke enkelt.det vet jeg selv.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #8 Skrevet 4. august 2009 Selv røyket jeg rundt 20 røyk om dagen før svangerskapet, nå er det vel mellom 5 og 10 til dagen.. Er nesten 37 uker på vei. Røyket også under mitt forrige svangerskap og har en helt frisk unge, ho var litt mindre enn gjennomsnittet men det var ikke mye.. Mora mi røyket sikkert 40 røyk om dagen med meg i magen og jeg har ikke en eneste sykdom.. Men selvfølgelig er det nok ikke verdens beste ting og holde på med når man er gravid.. Jeg har ikke klart og slutte, og jeg har virkelig prøvd.. Elsker barna mine super høyt selvom mange her inne sier at man hater dem fordi man røyker:/ Men man kan jo ennå prøve og slutte:) Lykke til resten av sv.skapet.. Alt er nok bra med den lille:):)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #9 Skrevet 5. august 2009 Tusen takk for all støtte! Det er utrolig godt å vite at jeg ikke er alene! Dere er bare flotte! Annie 22:50 - selvfølgelig elsker du barna dine! Og det vel så høyt som alle andre. Det er bare tull at vi ikke er like glad i barna våre... De er jo våre skatter! Mye av den røykehetsen vi får her på bim er veldig overdreven, og stort sett skrevet av folk som egentlig ikke vet, men som antar at slik og slik er det. Det er veldig dumt, for det gjør oss forvirra, og en vet ikke helt hva en skal tro. For min del tror jeg mindre og mindre på folk som skal "ta" røykerne! Når det er sagt, lykke til alle sammen. Jeg kjemper daglig med å ikke ta for mange røyk, kanskje klarer jeg å slutte en dag. Håper dere andre klarer å kvitte dere med den den byrden røyken faktisk er! HI
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #10 Skrevet 9. september 2009 Heisann. Jeg er helt i begynnelsen av mitt svangerskap og jobber nå som bare f. med å kaste røyken. Har gitt meg selv 14 dager på å bli helt røykfri. Gått fra 15-20 om dagen til 3-5, så jeg er på rett vei. Noen av de siste røykene kommer til å bli tøffe å kutte! Kuttet all røyk på jobb og det går faktisk ganske greit, er med ut på røykepausene og har oppdaget at jeg liker pausene bedre enn røyken ;o) (Selv om det kommer et heftig sug en gang i blandt). Det er jo uten tvil det beste å slutte helt, gravid eller ikke, men om en nedtrapping er alt man klarer, så må jo det være bedre enn igenting?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #11 Skrevet 15. september 2009 At det går ann, er du ikke helt riktig eller ? hva med råd og støtte ? ingen er da perfekte, ikke helt riktig bevart du, mye annet som er skadelig å, ikke bare røyken, nytter ikke å hetse røykere, synes synd på deg jeg...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #12 Skrevet 15. desember 2009 Har gått fra 16-18 pr DAG til 4-5 pr UKE. Fornøyd med det.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #13 Skrevet 23. desember 2009 Jeg har heller ikke klart det, men har et mål om å klare det før jeg når 10 uker. Kjempe bra av de som klarer det og de som kutter ned Det er helt klart at det er andre ting som også ikke er bra for barnet under et svangerskap! Usunnt kosthold, eksos, gasser og mm som man gjerne ikke kan unngå i et svangerskap Det er heller ikke riktig og kalle noen jævlige fordi de ikke klarer å slutte! De får heller holde seg unna tråden her! Mener jeg har hørt at man ikke skal bruke nikotin plaster, tyggis o.l for det kan faktisk være mere skadelig en røyk. Lykke til alle sammen og gooood jul
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2009 #14 Skrevet 25. desember 2009 Jeg fikk beskjed av min lege i forrige sv at så lenge jeg holdt meg Under 5 om dagen var det "ok" , men best om man kuttet ut.. Han sa også at det var "greit at jeg tok disse 5 om dagen enn å være stresset ol, for det går jo utover barnet" Jeg kuttet sakte men sikkert ned, men dagen da jeg var på UL kuttet jeg med en gang, da fikk jeg den bekreftelsen på at jeg VAR GRAVID, og ikke bare trodde, følte og hadde det i hodet etter test hos lege og hjemme.. om du skjønner. Nå er jeg tilbake igjen med bim og røyker, denne gangen synes jeg det er noe vanskeligere.. har kuttet masse ned, men noen dager røyker jeg mer og andre dager få... MEN jeg skal slutte, dette høres vel teit ut siden jeg har gjort dette før.. men trenger liksom den bekreftelsen.. Uff, teit, men ja, sånn er det bare... Masse lykke til med evt røyke kutt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå