Tbabe Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Var på do i sta, og tørket meg som normalt ... På vei ut kjente jeg en "lekkasje" og gikk inn igjen... Det var gått gjennom både truse og tights, men ikke store mengder... Litt Rosa farge, men ikke slimete (som om proppen gikk) Har litt rosa lekk etter dette - kan det være vannet mitt som har gått ??? I så fall, hvor lang tid kan det ta ???? Hatt noe murring i korsrygg etc i dag, men ingen intense "rier" Noen som kan gi meg et tips på hva jeg skal gjøre ? Ringe føden, eller bare vente - og evt hvor lenge skal jeg vente ??
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Ville nok ringt føden, mulig de vil ha deg inn for en skjekk. Min første kom i styrtfødsel etter vannavgang. Vannet gikk, og fikk pressrier etter 15min... Lykke til:)
Countess Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Da vannet mitt gikk var det sikket 2 liter som kom så det var ingen tvil her. Men hos mange kommer det bare litt og litt! Ring føden du Etter vannet har gått kan det går veldig raskt Når har du termin? Lykke til
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Sist hadde jeg bare litt vannavgang. Husker ikke detaljer, men var usikker på om det var vannet og kontaktet føden. Kom til sjekk og fikk bekreftet at det var vannet. Siden det bare var litt, fikk jeg dra hjem og vente på at fødselen skulle starte (men måtte komme til kontroll hver dag). Fødselen startet med rier noen timer senere på dagen og da gikk det fort. Hadde rier i tre timer og så var hun født. Så jeg ville nok ringt føden for å få sjekket om det var vannet som gikk.
Tbabe Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2009 Ringte føden, og jo da, det var nok vannet som hadde gått ; ) Skal på kontroll i morgen kl 09, dersom riene ikke blir hyppige i løpet av natten ; ) Kjenner adrenalinet pumper her nå, blir ikke lett å få sove noe i natt, selv om jeg vet jeg kunne trenge det .... Wish me luck, gruer meg som bare det for fødsel, selv om jeg jo vet det "går fort over" Termin er først 2. august, så lillegull er nok bare veldig klar for å komme ut i den stire verden... Har "mensvondt" nå ca hvert 8 minutt, så hvem vet ?? Kanskje det blir Ullevål i løpet av natta ... God natt jenter - Bagen er klar, og toalettsakene står klare til å pakkes ned.. Gleder meg til å treffe gullet snart ; )
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 oi, så spennende! Ønsker deg masse lykke til med fødselen!
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 24. juli 2009 #7 Skrevet 24. juli 2009 Hold oss oppdatert da!!!
meg & to små vampyrer Skrevet 24. juli 2009 #8 Skrevet 24. juli 2009 Oi, så spennende:) Masse lykke til med fødsel!
Tbabe Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #13 Skrevet 25. juli 2009 Kl 1215 i går var det hele over, og vårt lille gull lå på magen og hev etter pust.. ; ) hun var 49 cm lang og 3730 tung.. Da vi kom til Ullevål litt før avtalt ,ble vi undersøkt og skrevet inn - da hadde jeg tette rier, men de var ikke så heftige iflg Jordmor - fikk beskjed om å gå en liten tur, og DET gjorde susen.. Da vi kom tilbake var det 2 cm åpning og ingen hals.. Deretter gikk det radig. Fra vi parkerte bilen på llevål, til lillegull var ute, gikk det i underkant av 4 timer ; ) Jeg fikk akupunktur, men smertene var store (spes i korsrygg og foran i lår..), så vi bestilte epidural - den rakk vi ikke å få, for før vi visste ordet av det, hadde jeg 8 cm, så da var det bare å vente til jeg fikk lov å presse ... etter 8- 10 pressrier var hun ute .. Lillegull hadde lav kroppstemperatur, og var litt treg i gråten til å begynne med, så hun ble liggende hos meg lenge både før og etter bad, for å bli god å varm... Smertene til mor var borte på null komme svisj....; ) Har noen sting, så litt øm i dag, men ellers er jeg i fin form, og gullet er flink, spiser godt og virker tilfreds - noe som gleder en mammas hjerte. Gled dere jenter - det er STORT å få vidunderet til brystet... Masse LYKKE TIL fra nybakt lykkelig mamma ; )
meg & to små vampyrer Skrevet 25. juli 2009 #14 Skrevet 25. juli 2009 Så flott da! Gratulerer så mye med den lille jenta:) Lykke til som småbarnsmamma:)
JenteOgGutterMamma! Skrevet 25. juli 2009 #15 Skrevet 25. juli 2009 Hei! :-) Gratulere så masse med prinsessa! :-) Kos dere masse i tiden fremover! :-)
lilliz84 Skrevet 25. juli 2009 #16 Skrevet 25. juli 2009 jeg også har termin 2 august! jeg vil også...leeeeeeeeei
EnNySpire:) Skrevet 25. juli 2009 #17 Skrevet 25. juli 2009 Gratulerer så mye... Kose dere masse o",)
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 25. juli 2009 #18 Skrevet 25. juli 2009 Gratulerer så masse med den lille jenta! Høres ut som at du har hatt en drømmefødsel! Kos dere masse!
Linsy&snart 2prinsesser Skrevet 25. juli 2009 #19 Skrevet 25. juli 2009 Gratulerer så mye! Takk for at du delte den fine fødselshistorien din Sånt er morro å lese!
vekten30 Skrevet 26. juli 2009 #20 Skrevet 26. juli 2009 Så flott å høre:) Gratulere med den lille:) Jeg har igjen 69 dager, håper de går fort:) Vi gleder oss til å se vår lille prinsesse også Lykke til videre som mamma:D
Tbabe Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #21 Skrevet 26. juli 2009 Takk for lykkeønskninger alle sammen. Ja, som dere ser, så kan det gå raskt selv med førstemann - jeg sitter fortsatt igjen med en litt sjokkartet opplevelse av hele fødselen... ; ) Smertefullt ja, men de smertene klarer jeg nesten ikke å mane frem minner om i dag - kun kort tid etter ; ) I morgen reiser vi hjem, og gleder oss masse til det ; )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå