Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den 12 Juli (11 dager siden!) ble jeg mamma til en nydelig jente :)

Hun var stor. 4720 og 53 cm. Så i starten så hun litt sammepresset ut, men nå har det blitt orden på ! Hun har hatt det trangt stakar ;)

Startet med at vannet gikk kl 02.30 og riene startet tvert med 2 min mellomrom. De varte bare 40 sekunder, så fikk beskjed av sykehuset å vente til de varte lengre. En time etter kom de fortsatt med 2 min mellomrom, men lengden hadde ikke tatt seg opp.

Valgte da å ikke høre på legen og dro på sykehuset uansett!

Sykt hvor vondt det var! Hadde aldri kunne sett for meg at det kunne være så vondt, og siden de kom så tett fikk jeg heller ikke slappet av!

Ble sjekket av jordmor og hadde da bare 3 cm åpning. De korte riene gjorde ingenting for meg!

Heldigvis var jeg den eneste der på det tidspunktet så ble ikke sendt hjem. Jordmor spurte istedenfor om jeg ville ha epidural! Jeg som hadde sagt i mange mnd at jeg ikke ville ha epidural så det som tapt slag sa takknemmelig ja til det! Gud det er jeg glad for nå :)

Så der lå jeg da, i fantastisk lystgassrus og bare ønsket at fødselen kunne vare for evig! (litt bra den gassen da :P )

Noen timer senere fikk jeg besked om at jeg hadde 8 cm åpning! Da kom "panikken".. Var jo ikke helt klar for å føde nå! men det virket ikke som jeg hadde noe jeg skulle sagt, for kort tid etter hadde jeg jenta mi på brystet! <3

Har blitt fortalt så mye negativt om fødsel og epidural at jeg var en smule skeptisk der jeg lå og skjønte at nå var det virkelig igang!

Men jeg hadde en fantastisk fødsel. Gjør det gjerne igjenn :)

Forresten så ble hun vektestimert 4 dager før jeg fødte og da sa legen at hun ville være 3550 eller 3600. Hadde de visst at hun kom til å være 4720 hadde de aldri latt meg gå 9 dager over termin!

Men men..nå er de "overtidsdagene" glemt, og livet er herlig!! :D

Så til alle dere som fortsatt har fødselen til gode. Gå inn i det med et åpent sinn. Din fødsel er ikke lik noen andres! Det er en fantastisk opplevelse, som garantert vil bli den største i ditt liv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer:-)

Skrevet

Gratulerer! Flott historie, kos dere fremover!

Skrevet

Gratulere så masse med prinsessa! :-)

Kos dere i tiden fremover! :-)

Skrevet

Gratulerer så mye! Kose deg videre med veslejenta di :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...