Vifikkiaugust Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe noe, men har begynt å vurdere det likevel. Har tenkt litt på barnevogn med tilbehør som dyne,pute og kanskje en kjole til dokka ho allerede har. Hun er veldig glad i babyer og vil trolig like godt å trille vogn sammen med meg. (hun elsker alt med hjul virker det som Hun har en trille, men tror kanskje det er mer stas med skikkelig vogn? Hun er 2,5 år. Andre forslag? Hva med dere andre som venter nr 2,3,4osv. Kjøper dere storesøskengaver?
16.10.07&13.10.09:) Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Jeg får omtrent når min første fyller to år, men jeg har ønsket til familie at hun får dukker, vogn, stellebord og sånne ting, slik at hun på en måte kan "ha en baby" samtidig som meg og føle at hun er med. Hun skal være hjemme med meg og babyen et år, så jeg gjør alt for å tilrettelegge.. tenker også på amming, kanskje hun kan stelle og "amme babyen" sin når jeg ammer småen! Min plan iallefall! Regner med hun får en liten ting, når babyen får barselgaver også..tror det er vanlig.
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Sist var storesøster 4år, og fikk løperhjul av babyen. Vi syntes dette var viktig da babyen får masse oppmerksomhet og gaver. Denne gangen er jentene 2 og 6 år og får hver sin lille gave. De er litt opptatt av at de får noenlunde like ting (spesielt 2 åringen synes det er stas...) så vi har kjøpt to prinsesse dingser. Kostet ca.80,- stykket, en leke kassettspiller som synger prinsesse sanger og en prinsesse mobil. Skal være fra babyen. Jentene går ut og handler gave til babyen når den kommer, de har funnet en bamse her på senteret de vil kjøpe. En grei ting å gjøre med pappa mens mamma er på sykehuset. Jentene våre er ikke vant til å få gaver av andre enn besteforeldre utenom bursdager så vet at dette blir litt stas
JenteOgGutterMamma! Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Hei! :-) Vi kjøpte Baby-born dukke med utstyr til dattera vår når hun ble storesøster! :-) Da kunne hun være med å stelle dukken sin når vi f.eks skiftet bleie på og stelte lillebror, noe hun også gjorde! :-) Og hun var kjempeflink til å være med å hjelpe å finne fram bleier og vaskekluter osv. Det er også veldig viktig å skryte av større søsken så dei også føler seg sett! :-)
Vifikkiaugust Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2009 Takk for svar. Tenker jeg kommer til å rusle litt rundt i lekebutikkene i neste uke for å titte på noe i stelle-dokke-sjangeren ja. Blir kanskje litt mye med dukkevogn, men vi får se. Mormor kommer snart på besøk også,- godt mulig hun er med på å sponse litt;-)
Vifikkiaugust Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. juli 2009 Forresten god idè det med å la storesøster og pappan handle en liten ting til babyen mens vi er på sykehuset. Hun syns det er sååå stas med pakker, så det ville nok vært morro.
meg & to små vampyrer Skrevet 24. juli 2009 #7 Skrevet 24. juli 2009 Her har vi en kommende storebror da. Men han og pappaen skal ut og handle gave til babyen sammen når den har kommet. Da skal de samtidig handle en liten "stavedata" til gutten. han er veldig interessert i bokstaver og staving (+ våre dataer) så det passer bra. Det er ikke en skikkelig data, men en leke som lærer de små å stave om de er interessert i det. Tror han kommer til å like den ja. Han er 3 år om en måneds tid forrresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå