Gå til innhold

Hva vil dere anbefale av vinterdresser, regntøy og vintersko til gutt på 16 mnd som skal begynne i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å kiker etter utstyr til junioren som skal begynne i barnehage om 3 uker :)

Fortell gjerne hvor jeg får kjøpt de ulike tingene, gjerne over internet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper du reima vinterdress trenger du ikke regntøy, ellers vil jeg anbefale viking sine gore texer hvis han har bred fot, eller ecco sine hvis han har smal fot. Vintertøy er sååå viktig :)

Skrevet

Er det uttagbart for i den da siden man ikke trenger parkdress eller regntøy foruten vinterdressen?

Skrevet

Nei, men den er ikke supertykk ( har sånn isolerende stoff) Så kan han bare ha body og strømpebukse når det ikke er så kaldt, men det blir fort nok kaldt og surt... Ellers kan du jo selvfølgelig ha regntøy utenom... Vi har ikke brukt det... Dresser med uttakbart for anbefales ikke, de blir så klumpete ( jobber selv på småbarnsavd.)

Skrevet

Anbefaler reimatec vår/høstdress, denne fungerer som både regntøy og parkdress, dessuten kan du kjøpe fleecdress til ca. 300 kr og kneppe på som for når det blir kaldere. Fleecdressen er også fin å bruke utenom som i bil til og fra barnehagen o.l.

Skrevet

Jeg sverger til Reimatec dresser, både vår og vinter. HAr prøvd andre men synes ikke de er like gode, enten puster de for dårlig eller så holder de ikke vannet unna. Men nå bor vi ett sted hvor det regner usannsynlig mye da, så er sikkert viktigere med vanntett dress her enn steder med mindre regn =)

Du trenger ikke regntøy når du har reimatec, den holder mer enn nok. Er også mye mer behagelig for barna å gå i enn regntøy.

Reima selges på reflex, barnas hus, og en mengde andre butikker. Også på nett, men har ikke adresser. Om du søker litt så dukker det sikkert opp noe =)

Om du vil ha regntøy er jeg veldig fornøyd med kidscomfort (www.kidscomfort.no), men har også god erfaring med reflex og helly hansen sitt (de har ett billig helly hansen sett på xxl nå). Reflex sitt selges på reflex og barnas hus.

Når det gjelder vintersko så har jeg også prøvd mange, og har vært ganske fornøyd med ecco og superfit.

Men aller mest fornøyd har jeg vært med angulus vinterstøveler i skinn (med tex materiale), de har ubehandlet ull som for, holder meget godt på varmen, er helt vanntette og har meget god passform for små føtter. De koster dessverre en del (litt over 900 kr), og kan være vanskelig å få tak i i Norge men kan bestilles fra danmark (eks. www.prinsesserogpirater.dk). Men har man råd så anbefales de på det varmeste. I år blir det sånne til begge guttene og så dropper jeg helt å kjøpe cerrox, som uansett ikke er så godt for de minste barna å gå i.

Viktig å kjøpe vintersko som sitter godt på foten, er vanntette og som sitter godt (enten snøring eller god borrelås).

Skrevet

Tror man kan kjøpe ulldress også som for, men den er litt dyrere enn fleecedressen.

Skrevet

Har brukt viking sine gortex til mistemann og ecco sine gortex til eldstemann.

Veldig fornøyd med begge.

Grunnen til at vi har valgt forskjellig er at Knerten ikke er så lang i bena, og vi fant ut at "skaftet" på vinterskoen var kortere på viking sine.

Av dresser er jeg usikker, har vært førstegangs Reima-bruker i vinter. Og jeg kjøper det igjen uten tvil. Men det finnes sikkert mye bra der ute. Bare jeg som har blitt frelst.

Skrevet

Jeg har forresten prøvd utallige andre dresser, men ingen holdt bedre mål enn reima. Kjøpte en vårdress på salg i dag som jeg trooor jeg skal bruke som vintredress med ull og fleece under... Får se, den er ypperlig før og etter vinteren uansett...

Skrevet

For meg er det heller ingen annen som holder mål;)

Jeg har også nettopp kjøpt en vårdress på salg, og i de nye modellene nå er det knapper inni så man kan feste på reima sin ull eller fleecedress. Kommer til å satse på det + litt ekstra ull i vinter jeg også =) Så får jeg heller kjøpe vinterdress om det ikke holder, men har veldig troen på at det blir bra med vårdress med for i =)

Skrevet

Hvor har dere fått kjøpt vår dressene på salg nå???

Skrevet

Det kommer selvsagt ann på økonomi. Dersom penger ikke er no problem kjøp reima fra innerst til ytterst ;O)

Min erfaring (Har jobbet 10år i barnehage og har barn i barnehage) er at de minste ikke er veldig mye ute. Dvs at de trenger ikke ha den "beste" (Og DYRESTE) dressen når de er så små. De er ofte ute i korte perioder og går inn dersom været blir for surt. Ville ikke lagt mye penger i en høstdress da de blir brukt i en kort periode og regtøy ofte er mer aktuelt på høsten.

Til min yngste (1.5år) har jeg reflex regtøy, europris dress (vår/høst) polarn o pyret vinterdress (har ikke prøvd den ut ennå, så vet ikke om den kan anbefales) Har pleid å kjøpe reflex vinterdress og er fornøyd med den.

Da eldstemann kom over tre år gikk jeg over til reima vinterdress da de er mye mer ute og sliter dressen mer.

Legg penger i gode vanntette sko! Er selv fornøyd med viking, men det kommer jo ann på barnets fot.

Skrevet

Ja man kunne visst det i følge hun i butikken, men jeg såg ikke på det fordi jeg har ullfobi og gutten virker å reagere på ull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...