Gå til innhold

nå var jeg ordentlig dum...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk inn på nrk nett tv og så flere episoder av jordmødre som gikk for en tid tilbake siden...det ble litt hard kost for meg nå.

Sitter igjen med super angst før fødselen som nærmer seg om noen uker...

Hvorfor gjorde jeg dette?

Vær så snill noen og si til meg at det ikke er så ille å føde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ER vondt å føde, å innbilde seg noe annet vil være dumt, men det er ikke bare vondt og det er dette du må huske! Det er en opplevelse å føde, en utrolig følelse og komme seg gjennom riene, få oppleve å sette sitt eget lille barn til verden, det er berusende, fantastisk og vanvittig - og ja, vondt også. Opplevelsen er unik rett og slett, og ulik for hver gang. Derfor er det galt å si at det er ille å føde, det er vondt, men også utrolig og noe jeg aldri ville vært foruten egentlig. Ikke en gang den ene fødselen min som var veldig intens og smertefull.

Kvinner hadde ikke fått flere barn om det var bare ille og fælt vet du ;-)

Skrevet

Kjempe flott svar Alva:)

Betryggende å høre:)

Lykke til begge to:) Dette klarer vi:D

Skrevet

Tror ikke jeg er mest redd for smertene, de skal jeg ta( må jeg ta).

Men akkurat nå føler angst for at andre skal se på at jeg har smerter, og det at jeg ikke helt vet hva jeg går til.

Jeg hadde ett keisersnitt forrige gang og det er ikke uten smerter det heller. Jeg har gledet meg lenge til å kunne føde vanlig denne gangen og få se sitt barn med det samme og ikke 8 timer etterpå...å ikke klare å gå på noen dager o.l.

Vel vel angst eller ikke det skal bli godt å bli ferdig. Trøster meg med en venninne sa om at hun synes det er noe herk å gå gravid, men fantastisk å føde.

Skrevet

Man går som regel litt inn i seg selv når det begynner å gjøre skikkelig vondt, nesten som en slags trance, og i denne tilstanden bryr en seg gjerne ikke om hva som skjer rundt en. Før jeg fødte min første ville jeg f.eks hele tiden ha noen klær på, jeg skulle ikke lage lyder, var redd det ville bli flaut eller ekkelt om mange måtte inn i rommet osv. Vel, JM min uttrykte det ganske bra etterpå når hun sa at hun hadde kunnet flyttet inn en hel tribune med mennesker uten at jeg ville merket det en gang, og jeg endte med å både lage masse lyder og fødse helt naken, kunne ikke brydd meg mindre der og da, hehe...

Jeg har forøvrig kunne gå helt fint like etter fødslen, og jeg revnet MYE med min første (ble sydd i nesten 1,5 time) og hadde null problemer sånn sett, kun litt svie etter 1-2 dager på toalettet når stingene begynte å gro. Skulle du revne og svi litt, så ha en mugge med lunket vann klar som du heller over underlivet når du tisser, det lindrer masse :-)

Skrevet

jeg har oxo akkurat sett de episodene. Men man kan IKKE la se skremme av andre sine fødsler. Man vet jo ikke hvordan ens egen blir :)

Jeg kan ikke bekymre meg før jeg faktisk er i den situasjonen hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...