Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Hva kan man si...... det er Stavanger det er snakk om ikke NY eller LA, tror nok du får det fint samme hvor du bosetter deg.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Jeg er fra stavanger og synes ikke det er et dumt spørsmål! Jeg ville holdt meg unna Storhaug. Mye kriminalitet der og mye bråk i helgene siden det ligger veldig sentralt til sentrum.Våland går også under samme katogori. Ellers vil jeg si at madla,tasta,bekkefaret,vaulen og hinna er bra plasser.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 holde deg onna kvernavigå og:P Masse tull der og... enig med at du heller ikkje bør bo på storhaug.. Men ellers e det mange fine plasser=D Syns Gausel e ein meget fine plass har bodd der siden eg va 3 år gammal..
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #6 Skrevet 23. juli 2009 Enig hold deg langt unna Storhaug Øst! Storhaug vest der i mot er koselig rundt Paradis og Godalen. Eiganes og Stokka er fine barne vennlige områder.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #8 Skrevet 23. juli 2009 Verken Storhaug eller Kvernavik er noe problem i dag. Mange "siddiser" har motvilje mot stedene, noe som mest skyldes, tror jeg, forholdene her for 15-20 år siden. Ville for eksempler heller bodd på Storhaug enn på både Hinna og Vaulen! Men direkte sentrum skal man unngå. For så vidt "Gamle Stavanger" også, tross idyllen. Området er ikke like idyllisk på nattestid!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #9 Skrevet 23. juli 2009 Vaulen er veldig barne vennlig Som de fleste andre sier her styr unna Storhaug det er midt i smørja av dop og kriminalitet! Kvernevik er også samme fæle greia.
Babyluren Skrevet 23. juli 2009 #11 Skrevet 23. juli 2009 Hihi. Sånn holdt jeg på også for en stund siden. Ville ikke vurdere andre alternativer enn Stavanger da vi flyttet, men pussig nok endte vi opp i Sandnes og trives! Lykke til med boligjakten. Veldig fint i Stavanger. (vi ble forresten anbefalt å styre unna Hillevåg)
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #12 Skrevet 23. juli 2009 Vaulen er jo et av de bedre strøkene i stavanger, mange av dem som bor der har flotte store hus med fine dyre biler og god økonomi. Styr unna "hundre meter slummen" på Mariero.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #13 Skrevet 23. juli 2009 Stokka er veldig barnevennlig og sentralt
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #14 Skrevet 23. juli 2009 Hva er problemet med storhaug? Har bodd her i 21 av mine 26 leveår, og jeg stortrives. Vet plassen har et dårlig ryktet, men det er gammelt. Hva er problemet nå? Jeg bor i lervik/varmen, og her er det lite fyll ( noe bråk blir det jo når ungdommen fra siriskjær går forbi på nattestid, men slik er det jo uansett hvor du bor ( stort sett) Narkotika har det ikke være her siden gamle naboene flyttet for 10 år siden
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #15 Skrevet 23. juli 2009 Du som bor på storhaug og ikke merker noe til narkotika "trafikken" Jeg er selv ex narkoman og vet det er der de fleste dealerene også kalt "junkier" bor, mange av ex vennene mine bodde der, og var creme del a creme blant de som hadde mye bra "grønt" og "brunt" men mange har blitt svært diskre pga mye razzia og slikt. Og dette er ikke akuratt 20 år siden heller.. Flytt til Hundvåg der er det kjempe barnevennlig
Gjest Skrevet 23. juli 2009 #16 Skrevet 23. juli 2009 Du kan jo ikke være x-narkoman dersom du ikke vet forskjellen på en dealer og en junkie!?
eggstokk Skrevet 23. juli 2009 #17 Skrevet 23. juli 2009 Jeg tror de fleste plasser i Stavanger kan være kjekke å bo. Synes det kommer an på livssituasjonen man er i. Er man singel så er Storhaug/Våland veldig greit. Nærme sentrum, og mange kjekke leiligheter. Har man barn eller skal starte familie, ville jeg ikke valgt disse plassene. Skal man bo litt posh så er jo Eiganes/Stokka, Vaulen, Hinna og Gausel krem plasser. Hundvåg, kvernevik og Tjensvoll er plasser med mye blokker, rekkehus og kommunale boliger. Bekkefaret/Saxemarka har jo også rykte på seg for å ha mange aleneforeldre, og innvandrerfamilier. Endel rekkehus og blokker der også. Ullandhaug og Madla er igjen kjekke områder. Så jeg vil nok si at man må definere hvilke behov man har. Vi flyttet for 1 år siden fra Stokka, og vi ville ha: et område som var relativt nytt, mange barnefamilier, gode fasiliteter som bhg, skole, butikker osv. og få noe som er stort nok til en ikke altfor stiv pris. Vi endte opp i Smeaheia, Sandnes. Vi elsker plassen. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #18 Skrevet 24. juli 2009 Jeg fikk alltid høre at white trashen bodde på Hundvåg (dette av en som hadde vokst opp i Stavanger). Tror nok dette er overdrevet, synes selv at det ser ganske fint ut der ute men.. litt mye trafikk kanskje i rushtiden. Vi har bodd her siden 2005, og jeg føler fortsatt jeg ikke ville bodd på Tasta, Storhaug, Gausel.. Liker Eiganes, Stokka, Våland, Nedre Vaulen, Hafrsfjord (men synes det er litt langt unna). Vi bor i Hillevåg bydel (ikke langt fra Brustadbua) og trives egentlig veldig godt her, elsker å ha Mosvannet som nærmeste nabo og å være nær sentrum.
Gjest Skrevet 24. juli 2009 #19 Skrevet 24. juli 2009 Jeg har også Mosvannet som nærmeste nabo,det er så gøy å ha det! Blir mer turgåing,og ungene elsker å gå tur Så er jo Gamlingen rett der,så det føles NESTEN som jeg har basseng i hagen hehe
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #20 Skrevet 24. juli 2009 Vi var på visning i så å si alle bydeler når vi flyttet til Stavanger. Den ene bydelen jeg virkelig ikke likte var Kvernevik. Vi bor på Vestre Platå (noen kaller det Eiganes, men det er juks), og trives VELDIG godt der: 10 minutter til sentrum, ikke langt til Mosvatnet og lille Stokkavatnet, barnehage like ved, barneskole ikke langt unna, rolig men sentralt. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå