Zeke Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 jeg er bare 4,4 uker enda men er småkvalm, drikker vanligvis cola light (er desv. avhengi der ) men nå går det meste av dagen til cola og salt potetgull, ikke sundt veit det. tar mineraller og folat. jeg røyker,drikker ikke så det er bare den lasten jeg har. prøver å drikke vann, har en falaske lettere å følge med på hvor mye vann jeg får i meg. hva skjer med nurket?
Tnica Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Tror ikke nurket ditt kommer til å få det særlig bra i magen din hvis du fortsetter å spise og drikke så usunt som du gjør i dag - og i tillegg røyker! At du ikke drikker under graviditeten er vel helt normalt? Et alternativ til cola er f.eks smoothie, godt og sunt. Og hva med å bytte ut potetgull med nøtter? Selv er jeg veldig glad i oppkuttede grønnsaker med dip:)
Zeke Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2009 jeg røyker IKKE eller drikker. kan ikke ete nøtter men jeg drikker en del smoothie. det er bare at jeg får i meg litt middag men alt smaker liksom ikke om dagen. men jeg tror ikke dette holder på resten av svangerskapet, jeg eter lunsj med unga på jobb osv, men det er bare akkorat nå i begynnelsen
♥Bubble♥ Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Jeg tror hun mente at lastene hennes var cola og potetgull. Tror hun mente at hun ikke røyker og ikke drikker Spiser en del potetgull selv jeg, er det eneste som funker mot kvalmen, men får i meg mye sunn mat også Har fått dilla på tomater Grønsaker med dipp det er helt fantastisk godt hadde dilla på det med tvillingene mine
Zeke Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2009 takker det var det jeg meinte. jeg drikker ikke eller røyker ikke uavhengi av svangerskap, så det blir ikke noe problem på bryllupsfesten i aug.(noen venner av oss) alle veit jeg ikke drikker. med elsdte mann spiste jeg brødskive med servelat dag inn/ut. satser på at det blir bedre etterhvert men akkorat nå smaker ingenting.
Tnica Skrevet 23. juli 2009 #6 Skrevet 23. juli 2009 Beklager, trodde du skrev du røyket men ikke drakk. Det finnes en del blandinger med tørket/saltet frukt, kanskje du kan prøve dette som snacks? Ellers så har jeg lest her inne at salt kjeks visst nok skal hjelpe mot kvalme. Men matlysten din vil sikkert bli bedre med tiden!
Zeke Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. juli 2009 takker, prøvde med marie kjeks men nei. akkorat nå er det salt pringles det går i. skla tilbake til bhg neste uke så da får jeg vel litt annet å tenke på å jeg må ete med småtrolla i bhg så da satser jeg på at det blir litt bedre etterhvert. pleier å bli det men det er ikke moro å ikke få i meg noe særlig men jeg kaster ikke opp å det er jo et godt tegn iallefal.
mamma2010 Skrevet 24. juli 2009 #8 Skrevet 24. juli 2009 Hei:) Gratulerer så mye md den lille spirå i magen! Ville bare gi deg et tips du kan prøve istedefor chips... Ritz kjeks! Kjempegoe:)
b77h Skrevet 24. juli 2009 #9 Skrevet 24. juli 2009 hei må innrømme jeg også leste det som at du røykte, men ikke drakk. men nok om det. Cola light er dårlig for både deg og barnet. Eks så blir aspertame til to giftstoffer, bla formaldehyd. Spesielt om det står lagret varmt i en butikk eks. Prøv å spis så naturlig mat så mulig. Å vende vonde vaner krever innsats, men nå har du jo en veldig god grunn! Gjør det til en vane litt etter litt å kun drikke vann som tørstedrikk mellom måltidene - også unn deg heller en cola innimellom (ikke hver dag) m sukker som du virkelig kan nyte! Du kan rense vannet m Vivatap, som også kan kjøpes m sitron el bringebærsmak. Det er supert! Ellers er jo også smoothie kjempebra (så lenge du ikke putter masse sukker i da...) Prøv å hive i litt linfrø, solsikkekjerner ol, så blir det mer næring. Jeg har spist mye popcorn da jeg var mest kvalm. Det er et sunnere alternativ enn chips - og kanskje litt variasjon? Jeg kjøpte økologisk popcorn m havsalt. Og vær klar over at det er kjempestor forskjell på å spise kjemisk salt (vanlig bordsalt) og ekte havsalt (mer grått i fargen + Maldon er godt). Havsalt senker blodtrykket (i motsettning til vanlig salt som kan øke det), og det inneholder masse gode mineraler. Lykke til m spisingen ;-) husk at de byggestenene babyen din har å vokse på er det du putter i munnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå