ღLiamGulletღmars-10 Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Er det noen fare med å spise forte gjennom svangerskapet? Har kuttet ned til 3 etter jeg ble gravid, mindre kan jeg ikke spise. Legen sier at det ikke er noen fare, å det sa en som jeg snakket med på sykehuset å...Men er jo ganske sterke tabelette, så...Hva vet dere?
William09♥Olivia10♥Sofia12 Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Hei. Jeg tror du skal høre med en annen lege. Jeg var selv ganske "avhengig" av paralgin forte før jeg ble gravid på grunn av mye hodepine. Men jeg sluttet med det før jeg ble gravid første gang (da jeg sluttet på p-piller) etter å ha blitt frarådet å bruke de fra flere leger. Har også fått klar beskjed om at de ikke skal brukes når man ammer. Ikke meningen å skremme deg, men jeg tror det kan være lurt å forhøre deg litt mer. Lykke til!
ღLiamGulletღmars-10 Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2009 Må vell kanskje høre med noen andre. Har spist di i 4 år nå pga store smerter, vet ikke hvordan jeg skal klare meg uten di?.. Har crohns å fistler så er ganske "avhengig", desverre:(
verdens heldigste mamma Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 En jeg kjenner fikk hjelp på smerteklinikken (på Aker hvis du bor i Osloområdet) når det gjalt sterke medisiner i svagerskapet. Prøv en telefon dit. Lykke til!
ღLiamGulletღmars-10 Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2009 Bor langt nord, 1 time sør for Bodø...Men skal ringe sykehuset i morgen å høre. Klarer meg ikke uten smertestillende.=(
ღLiamGulletღmars-10 Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2009 Takk for svar, forresten!=)
Gjest Skrevet 23. juli 2009 #7 Skrevet 23. juli 2009 I følge felleskatalogen så er det ikke indikert skader på fostret ved bruk av paralgin forte, men ved langvarig bruke er det sett abstinens hos nyfødt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå