luva* Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Er i 8nde uke og tenker at jeg vil ha kontroll på vektoppgangen i svangerskapet. Jeg har vært 20 kilo tyngre tidligere, og ønsker ikke å være der igjen. Derfor er det viktig for meg å fortsette å trene, men kombinasjonen ferie, kvalme og generell uggenhet er det ikke så lett. Kom meg ut på en 4 timers fjelltur i forgår, og planlegger spinningtime i dag, men jeg sliter. Det er så lett å droppe trening når man føler seg dårlig. Andre som sliter med å holde treningen vedlike?
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 jeg å sliter der du,nå er det siste uka på ferien og har bestemt meg for at etter ferien er det ingen bønn,og det hjelper mot uggenheten assa det er det beste,men det er et tiltak.Nå har ikke jeg trent på 3uker så jeg bestemte meg virkelig for å hvile i ferien,men nå er det slutt.Fra mandag er det påan igjenn med trening 2-3 ganger i uka.Jeg driver å går ned i vekt å jeg da så vil i allefall ikke legge på meg stort i svangerskapet. Lykke til!!!! Jeg skal å ned 15-20 til....kansje vi kan ha litt kontakt her inne og "piffe" hve rrandre i gang? Jeg er 7+3 i dag,og venter i mars.Du da??
Wera72 Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Å jeg vil være med!!!! Var godt over 100 kilo sist jeg fikk barn og dit vil jeg ikke igjen. Gikk ned ca 45-50 kilo og sliter alltid for å holde vekta. Etter jul har jeg gått opp nesten 10 kilo og det er altfor mye. Jeg ønsker å gå minst mulig opp i graviditeten, men er kommet inn i en veldig dårlig sirkel det siste halve året. Altfor mye søtt og generelt altfor stort inntak. Men er flink å gå turer da, og det er positivt. Jeg har termin 13. mars.
luva* Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2009 Det høres slett ikke dumt ut. Fint at vi er flere. Jeg har også gjort en avtale med min kjære om at han må hjelpe meg å komme ut av døren. Det hjelper. Forteller han når jeg har tenkt å dra, og han hjelper til så vi ikke ender opp med å spise middag eller planlegge noe annet akkurat når jeg skal trene. Jeg har termin 8. mars basert på når jeg hadde siste eggløsning, så får vi se om legen er enig når jeg endelig kommer meg til kontroll. Vanligvis trener jeg 4 - 5 ganger i uka, men de siste månedene har jeg vært så mye ute og reist i jobbsammenheng at det har blitt minimalt med trening. Satser vel å få til trening tre ganger i uka. For å gjøre det hele enda litt mer komplisert, så er vi midt i flytting til utlandet, så jeg må finne meg et helt nytt treningssenter. Det blir nok en utfordring tenker jeg Men etter fjellturen (der jeg mest av alt følte meg som en blåsebelg.), kjente jeg at det gikk greit å trene og at man føler seg bedre etterpå, også når man er gravid. Så kanskje det kommer til å gå bra
verdens heldigste mamma Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 Huff, ikke gi meg så dårlig samvitighet, da. Forrige svangerskap gikk jeg opp ca 12 kg, så det varhelt fint. Gikk ned nesten alt ganske fort, men gikk opp igjen litt, så jeg er +4 sammenlignet med før jeg ble gravid første gang (det med amming og vektnedgang gjelder i alle fall ikke for meg!) Det var lettere å komme seg ut sist, men med en liten en som skal sove fra klokken syv om kvelden og en mann som jobber mye så er det ikke så mye tid til overs. Har kommet i gang med syklingen til jobb, så det er i alle fall noe. Lykke til! Har forresten foreløpig termin 21. mars.
3 barnsmamma snart**FØDT** Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 Skjønner deg veldig godt! Jeg gikk opp 30 kilo i begge tidligere svangerskap...vil ikke over 90 kg igjen!!! Til nå har jeg ikke lagt på meg, og har ingen planer om det de neste ukene heller...er idag 6+2. Har så gode intensjoner om trening og sunn mat men nei det går ikke. Er så trøtt hele tiden at når jeg kommer fra jobb er det bare hvile som står i hodet... Er mat lei også, og bare lyst på fjas-mat...ikke bra! MÅ ta meg sammen og komme igang med litt trening og mat-skjerpings. Har ca 5-6 kilo mer enn jeg ønsker så målet er å legge på meg max 5 kg gjennom svangerskapet...helst ikke mer enn 3...håper å holde meg under 70 denne gangen, for da er jeg i perfekt vekt når jeg er ferdig...må kansje revurdere og akseptere max 75 kg... Legen mente det ikke var behov for vektøkning de første 4-5 mnd... Trenger støtte så vi kan gjerne piffe hverandre litt her fremmover!!!
luva* Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. juli 2009 Jeg klarte å komme meg på spinning i går. Ganske så fornøyd med det. Den neste uka blir det masse pakking og mas, så kanskje to timer spinning er i overkant, men jeg skal prøve. Det får være målet for neste uke. Hvaslags trening planlegger dere jenter?
lille solstråle Skrevet 26. juli 2009 #8 Skrevet 26. juli 2009 Med 2 barn på henholdsvis 3 og 2 og mye dårlig så er det ikke lett å få trent for meg heller...... Veide 58 (er 1,64) når jeg ble gravid. Har gått opp 2 kilo til nå (helt ok føler jeg. regner med å gå opp omternt det samme som tidligere - kanskje litt mer da jeg nå veier 10 kilo mindre enn før jeg ble gravid. Gikk opp 9 kg med 1.mann og 14.med andre mann. Gikk ned alt omtrent første uka, så jeg var heldig der.) Jeg trener ikke så hardt nå som jeg er gravid men jeg har tredemølle i stua hjemme så det blir jo litt lettere sånn sett. jeg trener nå annenhver dag. Løper 30 min og går fort i 30 minutter. Dette er holder for meg kjenner jeg Lykke til til dere andre også. Og husk: 10 kg er ofte borte 1 uke etter fødsel!!!
3 barnsmamma snart**FØDT** Skrevet 27. juli 2009 #9 Skrevet 27. juli 2009 Så flink du var luva*:-)!!! Jeg har ikke store mål for trening denne uka... Skal på Madonna-konsert på torsdag...det tror jeg blir en slags trening for min del:-). Går så mye tid på dette med reising og alt at det vil nok ikke bli prioritert så mye ren trening, men til helgen planlegger jeg en fjelltur. Så altså to "treningsøkter" denne uka for meg også. Det jeg også skal denne uke er å skjerpe inntaket...nå er det slutt på smågodt og annet tull...:-). Ja men så bra, da har vi en plan for uken;-)! Lykke til med dine spinning timer!
ayaah Skrevet 27. juli 2009 #10 Skrevet 27. juli 2009 Det er heller TIDEN som gjør det vanskelig å trene, har så mye annet jeg skulle ha gjort... Og dessuten var jeg veldig kvalm og uopplagt til å begynne med, men det har blitt bedre i det siste! (12 uker i dag). Jeg har tre barn fra før, og er SJELEGLAD for at jeg prioriterte knallhardt gjennom de svangerskapene, trente hele veien. Fikk veldig fort tilbake form og figur igjen. Synes det er mye tyngre nå når jeg er 40, men har tenkt å holde ut så godt jeg kan! Trener mest aerobics, går på de hardeste timene. Helt på slutten av svangerskapet må jeg nok sette stepkassa et hakk ned... Pleier også vanligvis å løpe ute, i marka, men det liker jeg ikke så godt når jeg begynner å få noe særlig mage. Går endel tur da, uten at jeg tenker på det som "trening". Jeg har også drevet endel med yoga de siste par årene, på et ordentlig yogasenter, har tenkt å fortsette med det, er spent på hvordan det går, satser på å fortsette mest mulig som før (men må kanskje moderere enkelte asanas). Det finnes yoga for gravide også, men jeg vil gå MER enn det... Det er jo mange som synes det er ypperlig å svømme i svangerskapet, men jeg synes dessverre at det blir fryktelig kjedelig... synd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå