Gå til innhold

noen av dere som har hatt det samme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har så vondt /stikninger i høyre siden av magen,smertene er der så og si hele tiden og av og til så bryter det ut med noen voldsomt sterke smerter.jeg klarer ikke og finne ut av hva det kommer av for det kan komme når jeg ligger i senga og sover eller når jeg er ute og går.har vert hos legen og de mente det kunne være bekkenet men jeg klarer ikke og slå meg til ro med det for jeg hadde vondt i bekkenet sist jeg var gravid men dette er langt i fra på samme måte.har noen av dere hatt ligamentsmerter?for etter det jeg har lest så kan det ligne på det,vil det da gå over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj ser at det er en stund siden jeg har vert her inne på grunn av nicket mitt.....hahahaha....skal se om jeg husker hvordan man fikser det :-)

Skrevet

Hei :)

Hadde også det samme igår, akutte stikkende smerter i høyre siden, under armen og høyre side av magen. Ble verre hvis jeg lå, og bedre hvid jeg gikk litt. Gjorde veldig vondt å trekke pusten. Smerten kom og gikk og jeg ringte føden etter noen timer. Var på sjekk der, og skal tilbake i morgen pga litt forhøyet blodtrykk og litt protein i urinen. De sa ingenting om svangerskapsforgiftning, men kan jo være det som er på gang. Er snart 38 uker da, så jeg er gla jeg iallefall ikke har så lenge igjen. Da jeg kom hjem fikk jeg samme type smerte, men denne gangen over hele magen, og mer brennende. Men det gikk over etter ei stund og nå er jeg bare øm på høyresiden der den første smerten oppstod.

i tillegg må jeg nevne at jeg har vært dårlig form siden igår da og er det fortsatt. Hodepine og generelt dårlig form.

Vil ikke skremme deg, men det er alltid lurt å ringe føden hvis man er bekymret. Ble litt overrasket da de ba meg komme bort midt på natta, men er veldig glad for det. Jeg mistenkte at det kunne være luftsmerter egentlig. Legen sjekket meg og babyen alle veier og jeg kunne dra hjem 1 kg lettere :D Og har nå tilbud om litt ekstra oppfølging :D

Skrevet

hei!

det første jeg gjorde når smertene hadde gitt seg var og kontakte legevakten,men etter en skjekk der ga de meg bare svar om at det kunne være bekkenet.alt var bra med lille gullet mitt ,fikk ultralyd for og sjekke med en gang:-)og det er jo veldig trykt og vite.men etter jeg pluttselig fikk disse smertene så har jeg vert i dårlig form,orker bare og ligge på sofaen,men det verker og stikker jo selv om jeg ligger i ro,ingenting hjelper!er nå i uke 29 og har ikke lyst og ha det så ubehageligt i 2 måneder til.nå har jeg hatt det sånn i 2 uker :(

Skrevet

glemte og skrive at det er jeg som er hovedinnlegger,,har bare skiftet nick :-)

Skrevet

Jeg ringer ikke legevakta, men direkte til fødeavdelingen ;) Der får man snakke med jordmor eller lege og de er proffe på dette. En gang ringte jeg legevakten tidlig i sv skapet pga sterke mensensmerter, der fikk jeg beskjed om at det var nok bare omgangssyka og ikke noe å bekymre seg over.. hallo. Jeg vet da vel forskjellen på diare og mensensmerter ;)

Så ring til de og ta en prat, de har alltid god tid til å prate og kanskje de mener du skal komme dit for en ekstra sjekk ;) Skjønner godt du ikke kan gå med sånne smerter, jeg hadde ikke sjans å sove eller noe mens det pågikk. Lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...