Gå til innhold

Dere som har barna på eget rom???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lillegutt på vårt rom og jeg hadde så lyst å prøve evt å flytte han fordi jeg sover så lett og våkner av det minste.. men problemet er at han snur seg til magen sikkert 100 ganger hehe litt overdrevet men altfor mange ganger i løpet av kveld/natt og morgenkvisten.. og han klarer ikke sovne på magen eller komme rundt igjen og han sier i fra at jeg må hjelpe han hehe så rar når han gjør det, for han gråter ikke..

Så tenker jeg at hvis jeg flytter han får jeg jo ikke med meg dette kanskje så blir det mer grin. Eller at jeg må fly frem og tilbake utallig ganger for å snu han.

Litt lettere når jeg bare kan snu meg over senga hans og gjøre det..

Noen tips?`

Og han legges ca 19-20 og våkner ca 24 og vil ha flaske og igjen ved 05 tiden, skulle så ønske han kunne sovet litt mer en dette gitt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du brukt nattpose med reimer? Funket veldig bra hos eldstemann her. Vi begynte med det da han var ca 5 mnd tror jeg.

Skrevet

Har prøvd nattpose men ikke med reimer men han fikk helt panikk og han ble helt gal og skrek så sinnsykt at det ville ikke mamma mer..

Skrevet

Hvor gammel er gutten din?

Snuppa hadde en slik periode akkurat når hun hadde lært å snu seg over på magen, var vel ca 6 mnd. Litt før kanskje?

Hun MÅTTE snu seg over, men ville ikke ligge slik også sa hun i fra at hun ville over på ryggen igjen, for så å snu seg over på magen... og sånn holdt vi på - kveld og natt... og dagen og forsåvidt, men da er det liksom greit:)

Nå er hun snart 8 mnd, snur seg over på siden eller magen så fort hun får sjansen og sover veldig godt der:) Så det går sikkert over.

Vi flyttet snuppa over på eget rom da hun var drøye 2 mnd, for både hun og jeg sov veldig urolig - da roet hun seg veldig og sov natten gjennom til hun begynte med det snu-tullet sitt.

Vet om mange som har samme erfaringen, så du kan jo krysse fingrene.

Selve flyttingen var nok verst for meg. Snuppa sov og sov hun, mens jeg løp og så til henne hvert 5. minutt, helt til jeg fikk beskjed av sambo om at hvis hun våknet nå så var det min feil;) Det gikk seg til. Og det var veldig godt å få tilbake rommet for oss selv igjen:)

Tar han morgen klokken fem gutten din, eller vil han bare ha flaske da? Hvis han sover igjen, så er det slett ikke verst spør du meg.

Snuppa er syk nå, så er litt spesielt akkurat nå med mat hver time natten gjennom. Men før hun ble syk var vi oppe i tre ganger hver natt:/

Skrevet

Han er 6,5 mnd.. så jaja jeg får bare holde ut skjønner jeg hehe....

Han vil nok ikke sove etter melken ved 05 tiden for da er han såå blid og skravler i vei.. men som regel er det pappa som tar den vakten frem til 7.30 som han drar på jobb, så det er deilig å sove litt da.. spes når man er så mange ganger oppe om natten og snur han..

Får håpe prinsessen din snart blir frisk.. :-.)

Skrevet

min lillegutt begynte å legge seg over på magen om natten da han var 6-7mnd, jeg bare lot han ligge jeg. Han er såpass mobil og flytter seg hvis han ligger ubehagelig i søvne. Ser ikke helt problemet med at de ligger på magen når de har passert 6mnd? Hva med å bare la han ligge slik som han ønsker?

Vi har aldri delt rom med lillegutt, han bråker og snøfter så mye i søvne og jeg ender opp med å ligge med ett øye åpent. Når vi er borte og må dele rom med han er jeg helt utslitt etterpå. Vi bare forstyrrer hverandre, han våkner mye mer også.

Skrevet

Lille P har sovet på eget rom siden hun var 5 mnd. Fra hun var 8,5 mnd sluttet vi med nattamming og samtidig la vi henne i pose med reimer. Grunnen til at vi gjorde dette var at hun sparket av seg dynen hele tide og lå alle andre plasser i sengen enn det hun skulle. Dette har funket veldig bra og hun ligger enda i den posen og i dag er hun 1 år.

Venner av oss her sin jente i posen med reimer enda og hun er 1,5 år.

Jeg har også hørt at det er bedre for søvnen deres å bare la dem ligge på magen enn å drive å snu dem hele tiden. Bedre for din og babys søvn:)

Lille P skrek mye til og begynne med, men vi var taktfaste (dvs mannen min var) og tok henne ikke opp av sengen, men hadde henne liggende i sengen i posen, mens han roet henne ned. Tok dette sammen med nattavvenning.

Lykke til:)

Skrevet

Er jo ikke noe problem å la han ligge på magen, men problemet her er at han sovner ikke igjen på magen dessverre..

Skrevet

Trollet sover i eget rom siden han ble 1 mnd gammel (5,5 mndr nå). Jeg sover veldig lett, og han sover lite på dagtid (det er en uderdirvelse), ingen mulighet til å ta igjen det tapte mao.

Rommet hans er rett ved siden av vårt, jeg hører han når han er våken (hører han puste hvis jeg konsentrerer meg), så han rekker ikke å bli helt våken før jeg kommer bort til han. Samtidig slipper jeg å våkne når han bare grynter eller beveger seg uten å våkne. Du vil også høre det om ikke barnerommet ligger for langt unna rommet ditt.

Hvor gammel er sønnen din? Vår klarer heller ikke å sove på magen hvis han først snur seg, dvs. han begynner så smått (gjorde det i dag), men stort sett må jeg stå opp og snu han. Satser på at det er en fase han går gjennom, jeg forresten merket at det er verre på dagtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...