Tøysetipp Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Jeg synes det er en litt merkelig ting folk gjør. "Jamen, jeg er jo født i idlens tegn" "Jeg er jo en skorpion" etc. Hva er det for slags unnskyldning? Min søster og jeg er født på samme dag til samme tid, likevel er vi rake motsetninger av hverandre. Det underligste jeg en gang hørte var en forespørsel om mitt stjernetegn, da vedkommende fikk svar var hun interessert i videre kontakt. Det blir jo nesten like teit som en kontaktannonse jeg kom over for 14 dager siden. En mann ønsket kontakt med kvinner. De kunne gjerne heter Inger eller Mari og jobbe i helsesektoren. Har Inger Mari vist lit for mye av kløften over sykehussengen tenker jeg da. Hva tenker dere ift. dette med horoskop og stjernetegn?
Gjest Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Egentlig ikke, men jeg fikk en sånn bok om barn og stjernetegn og det er faktisk rent uhyggelig hvor godt det stemmer på de tre barna våres! Sånn at første gang jeg leste i den fikk jeg litt frysninger, det var omtrent rene beskrivelser av de ulike personlighetene til ungene. Selv synes jeg ikke verken at jeg er noen typisk skorpion eller mannen noen typisk vekt, er morsomt å lese av og til, men tror ikke det er styrende for livet nei.
erteposen + 4 Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Nei, jeg klarer ikke å tro på at stjerner styrer livet til meg eller andre. Når jeg leser om ulike stjernetegn så passer mange helt til min personlighet, og folk som tror på astrologi tipper alltid feil stjernetegn:)
meg & to små vampyrer Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Nei, det tror jeg absolutt ikke på. Og jeg ler litt inni meg av de som tror på det skikkelig også. Jeg er en grusom person;)
Lillepusen-78 Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 Hehe.... Det er noen snodige sjeler der ute ;-) Jeg tror overhodet ikke at stjernetegnet man er født i har noe å si for hva slags personlighetstrekk man har. Horoskop er derfor noe jeg aldri leser...
cherry coke Skrevet 23. juli 2009 #6 Skrevet 23. juli 2009 Hehehe..nei overhodet ikke=) Horoskopene er veldig generelle og man kan kjenne seg igjen i mye som står der.. Min eks-svigermor og jeg er samme stjernetegn og hun kommenterer hele tiden hvor like vi skytter er..tja, hva kan jeg si? Hun er så ulik meg som det går an å få det. Hun er en svevende persom som snakker om aura, karma etc, mens jeg er skeptisk av natur og ganske så jordnær (synes jeg selv iallefall=)).
Gjest Skrevet 23. juli 2009 #7 Skrevet 23. juli 2009 Nei, det gjør jeg ikke. Er overhode ikke overtroisk.
Sjefsmegga Skrevet 23. juli 2009 #8 Skrevet 23. juli 2009 Egentlig ikke, men jeg skal innrømme at jeg har tvilt i øyeblikk når jeg har lest ting om personlighetene til de forskjellige tegnene, mulig det er tilfeldig, men det er slående likheter i forhold til hver enkelt her i familien og noen av våre gode venner.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. juli 2009 #9 Skrevet 23. juli 2009 Ukeblad-astrologi og "populær-astrologi" er jo BARE sludder og vås. Men ordentlig astrologi, hvor det gjøres beregninger utifra eksakt fødselstidspunkt (kl.slett), sted og dato stiller jeg meg mer åpen til. Har nemlig fått mitt eget horoskop stilt av en utdannet astrolog, og det var skummelt hvor bra det beskrev meg som person. Fikk helt frysninger, ble nesten litt satt ut. Vanlige misforståelser er at astrologer kan spå inn i fremtiden (det kan de IKKE), og at alle i samme stjernetegn er mer eller mindre "like" (det stemmer som sagt ikke, da det er avhengig av kl.slett, dato osv). Jeg TROR ikke blindt på astrologi, men utelukker det heller ikke (og jeg er skeptiker av natur forøvrig). Har selv opplevd og sett så mye som stemmer overens med horoskopet til folk at jeg lar meg imponere om ikke annet;)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 23. juli 2009 #10 Skrevet 23. juli 2009 Bare tull og tøys! Jeg er vær og har aldri kjent meg igjen i beskrivelsen av vær-typen. Mannen min er også vær.. Så da skulle vi jo være ganske så like, og det vill alltid skje det samme med oss. Tenker også på de mer "nøyaktige" personlige horoskopene basert på fødselstidspunkt. Om det er en annen person der ute i verden som er født samtidig med meg (noe som ikke er helt usannsynlig??), skulle vi hatt nøyaktis samme skjebne?? Særlig, tror ikke helt det nei
partyoffive Skrevet 23. juli 2009 #11 Skrevet 23. juli 2009 Jeg er veldig interesert i Astrologi og synes det er fasinerende. Men, jeg er ikke opphengt i det i den grad at jeg bruker det som grunnlag av hvordan jeg lever livet mitt. tar ikke bestemmelser på grunnlag av stjernetegn, nei. Men det er jo også ufattelig stor forskjell på astrologi/stjernetegn og horoskop da. Horoskop er jo bare vås synes jeg. har ingen tro på det som står under stjernetegnet ditt i et horoskop i ukeblader og aviser o.l. Dine lykke tall er 2 og 8 og du skal finne romanse på torsdag, he-he. Det har jeg aldri giddet og bry meg med. Tror man kan ha mange basis elementer som er grunnleggende for ens karakter og væremåte, og allikevel ha forskjellige personlighets trekk selv om man er fodt i samme tegn. Det er jo kultur, språk, interesser, erfaringer, jobb, forhold osv. som former personlighet. Min mann og jeg har mange like personlighets trekk. Mange. Men når det kommer til hvordan vi takler noe av storre grad, kommer forskjellighetene i stjernetegnene fram. Han er ild og jeg er jord. Jeg ser stor forskjell. Men i hverdagen er vi veldig like.
partyoffive Skrevet 23. juli 2009 #12 Skrevet 23. juli 2009 Alva, Det er jo ikke mange andre tegn enn en vekt som kan leve i harmoni med en skorpion, he-he.
Gemini7 Skrevet 23. juli 2009 #13 Skrevet 23. juli 2009 Ja, nå stiller jeg meg vel laglig til for hugg som sier ja, jeg tror på stjernetegn! Vet godt at dette er "frowned upon", men det bryr jeg meg ikke videre om. Hvis man kjenner til hvordan astrologene setter opp et horoskop, så vet man at stjernetegnet ditt (eller "soltegnet") bare er en del av personligheten. Vel så viktig er ascendanten- det tegnet som var "rising" i fødselsøyeblikket ditt. I tillegg finnes en hel drøss av andre påvirkninger i et menneskes horskop (det tegnet månen "sto i" når man ble født viser f.eks hvordan man er emosjonelt sett). Dette gjør at to mennesker som er født i skytten kan fremstå som temmelig ulike. de vil likevel som oftest ha en del like indre disposisjoner eller egenskaper, frembragt av soltegnet. Huldretussa;To personer som er født nøyaktig samtidig får likevel forskjellige påvirkninger i horoskopet sitt fordi de er født på forskjellige steder i verden (og stjernebildene og planetenes posisjon forandrer seg jo ut fra hvor i verden man er). Og skjebnen din ligger jo i dine hender- ikke i horoskopet dittt. Horoskopet viser bare hva slags egenskaper og talenter du måtte ha i jakten på din skjebne:) Horoskoper satt opp av profesjonelle har jeg fått så mange ganger (og kjenner såpåss godt til hvordan de jobber) så ja, det har jeg så absolutt tro på. Stjernetegnet mitt -generelt beskrevet-har stemt forbløffende bra på meg bestandig. det eneste som jeg følte var helt feil, var biten om at jeg visstnok skulle være "ufølsom, lite nostalgisk, ikke emosjonell" etc, altså manglende følelsesliv! Det var så motsatt av meg som det kan få blitt- alltid overfølsom, rørt av den minste ting, kjempenostalgisk, alltid tatt lett til tårene, og involvert mye følelser i andre mennesker. Dette fikk jeg svar på av en astrolog som kunne fortelle at jeg er en utypisk tvilling pga at ascendanten sto i krepsen, og dermed var ikke bare intellekt og tanker men også følelser i konstant bevegelse. "en komplisert kombinasjon når man er såpass følsom". Jeg har lest store mengder om litteratur om emnet opp gjennom årene, og satt meg bedre inn i temaet enn folk flest, og er overbevist om at en dyktig astrolog kan beskrive personligheten til de fleste temmelig godt, gitt at man har fødselsdato, fødselstidspunkt og fødselssted. En annen snodig ting er at opp gjennom tiden har 7 av mine aller beste venner vært tvillinger. Min aller beste venninne i dag er for øvrig også tvilling, og har også ascendanten i krepsen. Hun er min kvinnelige tvillingsjel:) Kommuniserer alltid godt m tvill. generelt. Anbefaler interesserte å titte på siden astro.com- der kan man velge "free horoscopes" og få satt en kort fødselshoroskop med alle de ulike påvirkningene i fødselsøyeblikket. Ellers er Linda Goodmans bok "Stjernetegn" utrolig underholdende- den beskriver de ulike tegnene som menn, kvinner, barn, sjef osv, har hatt mye moro m den ift mine venner. Puh, ja- det var nå min mening;)
Gemini7 Skrevet 23. juli 2009 #14 Skrevet 23. juli 2009 Og så ser jeg jo at folk er snare med å påpeke at de er skeptiske av natur her, hehe- vel, jeg får jo tilføye at jeg jobber i et temmelig vitenskapelig yrke da, med forskning, men jeg ser ikke hvorfor det skulle utelukke at man kan være nysgjerrig og åpen av natur..
partyoffive Skrevet 23. juli 2009 #15 Skrevet 23. juli 2009 Gemini, Du utdyber det jeg provde og bevege meg utpå, he-he. Man kan ha samme tegn og være veldig forskjellige, men det er alltid disse spesielle 'trekkene' som kjennetegner et tegn man har til felles. Synes dette er veldig interessant selv. Hilsen 'Virgo', LOL!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. juli 2009 #16 Skrevet 23. juli 2009 hehe- bra du tok den grundige varianten for oss gemini (ascendant, merkur osv) Som jeg sa, jeg er skeptiker av natur, men holder døren åpen for astrologi. Er forøvrig tvilling selv;)
Tøysetipp Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #17 Skrevet 23. juli 2009 Jeg tror det handler om hvor open minded man er som person. At man i utgangspunktet er skeptisk av natur vil være med på å påvirke hvorvidt man velger å tro på at det finnes andre sammenhenger enn de åpenbare som arv, miljø og personlighet. Etter å ha lest litt rundt de ulike stjernetegnene vil jeg si jeg er en krysning av tyr og skorpion. Bortsett fra det så er jeg fremdeles skeptisk.
Norwegian by injection Skrevet 23. juli 2009 #18 Skrevet 23. juli 2009 Jeg vet egentlig ikke så mye om stjernetegn men jeg husker så godt at søstra mi ble så skuffet da jeg fødte gutten min 6 dager over termin og istedet for "Leo", ble han født under "Virgo" (f.27.08).... hun mener Virgo gutter er veldig spesielle! he he.... Jeg er selv Skytten....og alt jeg leser om Skytten stemmer ganske bra.
Gemini7 Skrevet 23. juli 2009 #19 Skrevet 23. juli 2009 Hehe, ja når du først har fått en tvilling i tale, så får du jo en grundig utdyping av emnet:) Og nettopp, jeg tror også det handler om hvor åpen man er til sinns. Synes mange er så kjappe med å kategorisk avvise det de ikke vet så mye om (uten at jeg sikter til noen spesielle her inne). Selv har jeg en tendens til å interessere meg for det meste som ikke er enkelt å forklare og åpenbart begripelig:) Synes astro er kjempespennende!
partyoffive Skrevet 23. juli 2009 #20 Skrevet 23. juli 2009 heyyyyy.....Virgo here!!! Virgo gutter er kaknskje 'spesielle' som ung gutt/mann, men som voksne er de flotte ektemenn og fedre. Stabile og lojale. BTW - M is has soooo much more of Leo trades in him than Virgo. He must be on the cusp, LOL!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. juli 2009 #22 Skrevet 23. juli 2009 Virgo gutter er kaknskje 'spesielle' som ung gutt/mann, men som voksne er de flotte ektemenn og fedre. Stabile og lojale. heeelt enig der, party- mer stabil, hengiven og lojal ektemann enn min Jomfru skal man sannelig lete lenge etter hehe;) Jeg tror også at mange forkaster astrologi så kjapt pga mangel på kunnskap om temaet, og pga all ukeblad-søppel-"astrologien". Det er liksom alltid Synske Sara med kula vedsiden av det glorete liksom-horoskopet. Svært få har vært i kontakt med en faktisk astrolog før de uttaler seg bastant, og det er igrunnen litt synd synes jeg.
partyoffive Skrevet 23. juli 2009 #23 Skrevet 23. juli 2009 Ja, helt enig. Horoskoper som man leser i ukeblader/aviser/nettet o.l. er jo som gemini sier kun en svrt liten del av Astrologi. Ganske lite sammenfattende og veldig generaliserende også kan man legge til. De få gangene jeg har lest de er har de vrt så langt fra sannheten at det er latterlig. De er jo alle ganske like også. Astrologi er noe helt annet, og veldig interesant.
Norwegian by injection Skrevet 23. juli 2009 #24 Skrevet 23. juli 2009 So there's hope for the boy???? LOL! OMG my sister was devastated when I gave birth to a male Virgo, he he!
maipo Skrevet 23. juli 2009 #25 Skrevet 23. juli 2009 Denne boken vil jeg lese,har du tittelen på den, Alva?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå