Gå til innhold

Dr Ken Purvis noen?0 morfologiske spermier....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

jeg tror jeg får melde meg inn her jeg da...vi har fått svar på 2 sædprøver fra mannen og han har 100%hodefeil og 0% morfologiske spermier på begge prøvene:(

jeg friiker snart ut...tenk om vi ikke kan få barn??

vi har klart det en gang,men da var det dødelige misdannelser på barnet og vi måtte desverre avbryte svangerskapet i 3 mnd....

han har fått time hos dr ken purvis i starten på august, så da håååper jeg at det finnes noe som kan hjelpe oss...

det jeg lurer på er om noen av dere har hatt samme type svar og om det er noe hjelp og få for dette ??

noen som har vært hos purvis for behandling mot dette ??

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, du har nok kommet på riktig sted iallefall. det positive er at dere har klart det før da!!! ikke glem det iallefall. vi har vært der, og nå husker jeg ikke tallene i hodet, men husker at jeg hengte meg veldig opp i antallet som svømte fort... og det var 12%... 28% av 50 som er normalen beveget seg i det hele tatt. han hadde en god del betenelses celler. vi har forsøkt i 20 mnd er det vel nå og forsatt ikke klart det. mannen fikk pergotime og tarivid. tarivid tok tok infeksjonen og pergo skulle hjelpe til flere spermier uten effekt for vår del... .S

100% hodefeil kan også bety at de svømmer ikke progressivt, kalles også for kosesperm, de svømmer bare etter sin egen hale.

har mannen din sjekket sædlederene??

lykke til :)

Skrevet

tusen takk for svar:)

trist og høre at det ikke har virket for dere enda:(

mannen har ikke noe problemer med bevegeligheten på svømmerne, den er innenfor normalen...men han har mange hodefeil og ingen morfologiske (som betyr ingen ideelle spermier av utseende) det er derfor ingen normale spermier...og det var det ikke på noen av de to prøvene han har levert...han har ikke vært til utredning enda, så har ikke funnet ut av noe mer:(

Skrevet

hei. vet hvordam du har det. når vi fikk beskjed så trodde jeg virkelig alt skulle rase... men vi prøver nå forsatt så noe håp har vi :) kom igang med utredning etter sommer så får dere fler svar og de er veldig flinke hos purvis :) og så kan man alltid ringe dit om man har spørsmål, de er virkelig søte der...tok han prøvene med korte tidsintervaller? hvor mange dager spart han opp? slike ting kan ha innvirkning... har de sjekket om han noe antistoffer?

lykke til kjære deg, og bare spør om det er noe, sitter omtrent i samme båt og vet hvordan det føles. men ikke la deg forstyrre av negative tanker, det fører ikke noe godt med seg.. hold meg oppdatert og fortell hvordan står til. har dere forresten bestilt time? :)

Skrevet

hei hei. vi har opplevd noe av d samme. vi måtte avbryte svangerskapet i uke 18 pga alvorlige missdannelser uforenlig med liv.. vi fortsatte og prøve, men etter et år fra vi mista begynte vi med utredning. sambo leverte prøve og d viste seg at han hadde flere sædceller enn normalt med unormalform. vi fikk ikke vite noe prosent eller noe,så vi regna med d blei prøverør for oss og begynte og forberede oss til d.

men nå er jeg gravid, 7 uker på vei, og kjempe spent om vi lykkes denne gang.

håper d ordner seg for dere, heldigvis er d mye hjelp man kan få. husk at mye spiller inn på en sånn prøve. om han har hatt feber, røyk og alkohol osv.. purvis har hvertfall hjulpet MANGE med svømmerne, så d er lurt og ta en tur til han. lykke til

Skrevet

tusen takk for svar begge to:)

jeg er på ferie, så er bare innom litt sånn av og på ....så spermier som har hodefeil kan føre til misdannelser altså? mannen har ikke hatt feber og verken snuser eller røyker. han spiser sink og folat,men alikevel var spermiene dårlige:(

hvordan går man frem med prøverør? er ikke det veldig dyrt?

så fint at det gikk for dere og masse lykke til i svangerskapet:)

Skrevet

hei du, jeg mener å ha lest at hodefeil kan føre til misdannelser, men ta det med en klype salt. det er så mye info på nettet så det er ikke lett å vite hva man skal stole på. men du kan spørre purvis om dette. når det gjelder ass.befr så må begge utredes og så sender en av legene søknad til det sykehuset dere ønsker : ) slik var det for oss iallefall... ass.befr koster ca 15000 pr forsøk i det offentlige, hos private er det mye dyrere...

ta dere en tur til purvis, kanskje han har en infeksjon eller noe. mannen din får full utredning der, kjempe flinke .)

Skrevet

Hei,

Vi har også fått beskjed om 100% hodefeil og 0% morfologiske, men at det var en normal prøve - bortsett fra LITT nedsatt kvalitet.....

Skrevet

tuller du?? er det sant?? så da kan det være ett lys i tunnellen?

mannen fikk også beskjed om at det var en normal prøve, og at vi kunne bli gravide...men etter av vi ikke slo oss til ro med det svaret og undersøkte med riksen igjen, så måtte sambo ta kontakt med fastlege for utredning.... han har avlagt 2 prøver med 3 mnd mellomrom...hvor mange har dere avlevert?

Skrevet

tusen takk for svar lillehare:)

jeg mener jeg har lest dette jeg også nemlig...så var det jo misdannelser sist....

uff..det er dyrt med assistert befruktning...iallefall om man må ha mange forsøk...hvor mange hadde dere?

så er det vel venting, og man må ha vært registrerte samboere i over 2 år, eller gift er det ikke slik?

vi gifter oss til sommeren, men da har vi også vært samboere i 2 år...

håååper purvis kan gjøre noe med dette assa...

Skrevet

2 her også..

På den første var det masse masse hodefeil og FÅ levedyktige celler..

Så da begynte vi å forberede oss på prøverør. Da fikk vi ikke med prøvesvarene - bare et brev legen min hadde skrevet.

Prøven nå hadde jeg ikke forventet at skulle bli noe bedre, men det var den jammen.

Hun skrev: Prøven viste noe redusert kvalitet, men ellers normal.

Jeg skal tilbake til gyn i midten av august, det er hun som henviste oss til Riksen.. Så da får vi se.

Men det er visst et helt ok resultat selvom det ser litt rart ut..

Og siden jeg ENDELIG har fått eggløsning, så ser vi et lite lys i enden av tunnelen..

Skrevet

det blir spennende og se hva gyn sier da:)

håper virkelig ting ordner seg for oss også:)

men tankene ruller jo overalt når man får ett slikt svar...gleder meg litt til mannen har fått vært hos purvis ..da har vi fått litt flere svar...

Skrevet

Spennende tider!

Lykke til :)

Skrevet

vi har ikke kommet i gang ennå, sendt søknad, men det er jo så lang ventetid. vi har søkt porsgrunn fordi der var det kortest ventetid, men så viser det seg at det er kjempe kø! det ordner seg sikert for dere, bare konsentrer deg bryllupet ditt, da får du litt andre ting å tenke på i motsetning til meg seg er arbeidsledig og bare tenker jobb og spire... ahhh, men det løser seg, bare vent :)

Skrevet

uff da....:( hvor lang tid kan det ta da tror du???

jah...jeg gleder meg masse masse til bryllupet,men det blir liksom satt litt til siden nå og det er litt dumt...:( tenker bare på lille spire jeg..

Skrevet

i porsgrunn er d ca 6 mnd ventetid nå.. når vi mista pga missdannelser sa legene at vi bare hadde maks uflaks og at d ikke var noe galt med oss, men jeg må si at jeg tenker d er en av hans dårlige celler som har truffet egget, og at d derfor ikke har utvikla seg normalt.. men veit jo ikke da, d er min teori. vi tok også fostervannsprøve for og se om d var kromosomfeil, men d var d ikke, bare maks uflaks!! tok over 1 år med iherdig innsats før d klaffa igjen, så håper virkelig alt går bra denne gangen. ønsker deg masse lykke til, håper du plutselig sitter med en positiv test i hånden;)

Skrevet

så rart...det var akkurat det samme som skjedde med oss...gutten vår hadde dødelig navlebrokk...og legene på riksen sa akkurat det samme til oss som til dere og jeg har tenkt akkurat samme tankene som deg...og jeg tror fortsatt på min egen teori...jeg har også lest om mange hvor det samme har skjedd hvor mannen hadde dårlig sædkvalitet. tok fostervannsprøve vi også, og var ikke kromosomfeil på vår heller...

var det navlebrokk deres også hadde?

fikk dere noe hjelp til å bli gravid denne gangen? husker ikke om du har skrevet noe om det i tråden her tidligere, men sjekker jeg så går alt jeg har skrevet nå bort, så jeg spør igjen jeg hehe....

håper at alt går bra for dere denne gang. lykke til:)

Skrevet

hei. d var veldig mye med bebyn vår, den hadde alt av tarmer og d på utsiden av kroppen, en knekk i ryggen, klompfot, og de viste ikke helt om d var gutt eller jente for d var ikke ferdig utviklet.. vi klarte d på egenhånd denne gangen også, men tok lang tid, ca 15 mnd med aktiv prøving, så får inderlig håpe d går bra denne gangen.. er uke 8 nå, og skal på ul på riksen i uke 12, så da får vi se..:)

Skrevet

uff...det var det samme som var med vår...alle av de viktigste organene lå på utsiden. grunnen til at vi fikk vite det var en gutt var pga fostervannsprøven.

håper så indelig vi også får det til av oss selv.

krysser fingrene for at det går bra for dere denne gangen. masse lykke til. kan du ikke gi en lyd hvordan det gikk da?

er så redd for at om jeg blir gravid igjen så går jeg bare rundt og er redd for at det skal skje igjen....

Skrevet

jeg skal sifra åssen d går jeg, fikk brev fra riksen i dag, skal inn 1 sept.. oi, så rart d var d samme da.. vi er også veldig redde for at d skal skje igjen, men prøver alt jeg kan og tenke positivt, kan ikke skjønne at d skal være mulig og være så uheldig flere ganger.. men d er jo flere der ute som har mista flere ganger.. huff håper ikke d skjer igjen, d var d værste som har skjedd meg noen gang, helt grusomt. måtte du føde på vanlig måte? jeg hadde en lang og tøff fødsel:(

ønsker deg masse masse lykke til, husk at hvis dere ikke klarer d selv lykkes de aller fleste med prøvrør..

jeg var veldig stressa med bebylagina, tenkte mye på d og var redd vi alldri kom til og få barn sammen. masa om utredning og om og bli henvist til porsgrunn for og få prøverør, når vi endelig sto på venteliste der, klarte jeg og slappe litt av, jeg tenkte at hvis vi ikke klarer d selv i sommer så får vi hjelp, og vips så satt jeg med en positiv test i hånden:)

Skrevet

ja jeg får tenke som deg, at det ikke skal være mulig og være like uheldig 2 ganger...

jeg fikk oppfølging fra ganske tidlig pga MA. fikk hver uke vite at alt var bra osv frem til uke 11. da ble gyn veldig alvorlig og sa han måtte sende meg videre til riksen for der hadde de bedre ul apparat. han sa det var noe han ikke klarte helt og se...jeg skjønte med en gang at det var noe alvorlig da...uke 11+2 kom jeg dit og fikk konstatert at det var ett kjempestort navlebrokk hvor alle de viktigste organene var utenfor i brokken. det var påskeuke uken etterpå så de lurte på om jeg ville ta en utskrapning der med en gang om de fikk det til eller om jeg ville vente til over påske til jeg hadde fått svaret på morkakeprøven om det var kromosomfeil. om jeg ventet så måtte jeg føde slik som du....så jeg valgte utskrapning. babyen ville ikke overlevd uansett, så jeg så ikke vitsen med å bare gå og vente enda lengere....jeg tror ikke jeg hadde klart og se på det som da hadde kommet ut heller...

syns så synd på deg som måtte gå igjennom en så tøff fødsel. unner ingen dette altså...forferdelig.

jeg tenker også de samme tankene som deg...at vi forblir barnløse osv...huff...er så forferdelig tanke....uansett er jeg redd dette vil ta uendelig lang tid....

hvor lang tid tror du man må vente da?? og hvordan og hvem skal jeg evt mase på? nå har mannen valgt å gå til purvis i oslo, men burde han også be om henvisning til prøverør eller noe???

legen ville egentlig henvise han til noe offentlig,men mannen ville til ken purvis og han er ikke offentlig og det offentlige dekker ikke timene hos han heller....

masse lykke til på riksen foresten, det går nok bra:)

Skrevet

vi måtte vente et år fra vi mista med utredning, når d hadde gått 11 mnd ringte jeg fastlegen og sa jeg ville bli henvist til gyn, jeg kom til gyn men hun synes d var altfortidlig med utredning, så jeg forklarte at nei, vi har prøvd så lenge og d skjer ikke noe, prøvde nesten et år før jeg blei gravid med den vi mista.. vi blei skjekka begge to.. jeg med blodprøver og diverse, han til porsgrunn for og ta prøve.

vi fikk svar at d var han d var noe med, ikke meg, så da ba jeg gyn sende henvisning til porsgrunn,at vi ville ha prøverør.. fikk brev fra dem at d var ca 6 mnd ventetid..men jeg sendte mail til porsgrunn med noen spm om sambo, fikk svar at han hadde flere sædceller en normalt med unormalform, men d var ikke grunn nok til at jeg ikke blir gravid..

har du hatt utredning? jeg ville hørt hva purvis har og si først, også bli henvist til prøverør, er lang vente tid, men da har dere muligheten til og klare d selv i mellomtiden..:)

Skrevet

uff...det er såppass ja...det skal jammen ikke være enkelt dette her....vi har jo nå prøvd i ett år, men var jo gravid med den vi mistet i mellomtiden. den graviditeten ble avsluttet i påsken...så det vil jo si vi sikkert må prøve frem til over jul før vi får noe mere utredning....

jeg har ikke vært til utredning da jeg bare har fått som svar at jeg har jo barn fra før , så derfor burde jeg være helt fin...men det kan jo ha skjedd ting i mellomtiden der...det er jo noen år siden...

men jeg har fått time til min lege på onsdag fordi de sa på riksen at begge måtte utredes og ikke bare mannen selv om han hadde dårlige svømmere...de sa også at selv om jeg hadde ett barn fra før så var ikke det noen garanti for at det ikke var noe med meg nå.

så da får vi se hva hun sier. jeg tar med meg prøvesvarene til mannen da også .

hva slags utredning er det vi damer må igjennom?

mannen skal til purvis på torsdag, men tror du det er noen mulighet for at vi kan bli satt på noen prøverørsliste i mellomtiden der eller siden det er så lang ventetid?

beklager alle spørsmålene altså...og takk for at du tar deg tid og svare meg:)

Skrevet

d de skjekka på meg var at alt var greit innvendig, og blodprøver, siden d var noe med sambo, blei vi henvist til prøverør, så d kan godt hende d går fort for dere. hvis dere får svar at dere må ha prøverør, blir dere sikkert satt på venteliste ganske fort, dere er jo i gang med utredning, og d er jo veldig positivt at du har barn fra før, da er sikker alt bra med deg. ønsker deg masse lykke til hvertfall, d er en lang prosess detta her, d føles som en evighet når man står mitt oppi d, men egentlig går tia ganske fort..:)

Skrevet

tusen takk for alle svarene du har gitt meg:)

jah..det føles litt som evigheten dette her..men håper det er som du sier at det går fort:)

så håper jeg at vi får det til tilslutt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...