Gå til innhold

NAV, hva kan man si???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare igjen få ut litt frustrasjon over NAV. Jeg sendte inn papirene i god tid, trodde jeg. Sendte de i slutten av mai og har termin 3. sept. Vært i kontakt med de fram og tilbake, og har endelig fått beskjed om at de har fått alt de skal. Så får jeg høre at det er 3 mnd behandlingstid, og at de som får betalt dirkete fra NAV prioriteres først. Betyr dette at jeg plutselig kan bli sittende og ikke få utbatelt penger i permisjonen min ?? (er min arbeidsgiver som betaler meg og krever tilbake fra NAV)

Jeg begynner å bli så innmari oppgitt over NAV, det er en STOR vernet bedrift i mine øyne. Har bare hatt problemer med de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, Nav er virkelig tungvint!

Da jeg gikk over på sykepenger fordi arbeidsgiver ikke kunne tilrettelegge arbeidet mitt så var det ingen problemer!

Da trengte jeg ikke å levere noen papirer eller noe, Nav innhentet alle opplysninger som dei jo har full oversikt over likevel!

Men nå som jeg skal gå over på fødselspenger skal både mannen min og jeg innhente alle opplysninger og papirer selv, uansett om Nav likevel vet alle opplysninger fra før!

Mannen min har sendt sine papirer, arbeidsgiveren min lurer på hvorfor dei nå skal sende noen papirer når Nav likevel har alle opplysningene fra før, noe jeg sa til dei på Nav, men Nav holder på sitt at jeg og arbeidsgiver må sende dei likevel!

Dette er opplysningene dei har fra før og jeg skal ha det samme som da jeg var sykmeldt!

Nå venter jeg fortsatt på svar, og håper at fødselspengene blir i orden før fødsel!

Skjønner ikke at det skal gå ann å gjøre det så tungvint, ikke rart at det er lange køer!!!

Jeg skulle egentlig også ha rett på svangerskapspenger i dette svangerskapet pga. umulig å tilrettelegge arbeidet, men det var INGEN på Nav- kontoret som hadde greie på det her i bygda så dei sa det var likegreit å bare være sykemeldt ut svangerskapet!

Dei gidder ikke engang å skjekke skikkelig fordi dei ikke hadde noe greie på det!!!

Håper det ikke kommer noe negativt ut at man måtte gå sykemeldt når man opprinnelig hadde rett på svangerskapspenger for evt. senere!

Skrevet

Jeg skal også få penger fra arbeidsgiver og ikke direkte fra NAV. En av fordelene med det er NETTOPP det at om NAV er trege med utbetalingene så går ikke det ut over meg, men min arbeidsgiver. (Dette er det lønnsavdelingen hos oss som har sagt til meg.) Kanskje du kan spørre noen på lønn hos deg om det ikke er sånn hos dere også?

Lykke til! :)

Skrevet

Det er håpløst, når jeg fikk forrige utbetaling fikk jeg akkurat nok til å betale husleia, og jeg må vente helt til neste mnd før jeg får resten av pengene! Må låne penger til mat, men deet er visst ikke så nøye, for NAV må jo følge REGLENE sine.

Synes det hele er så tungvindt at jeg aldri mer kommer til å sykmelde meg. Det er ikke verdt det.

Skrevet

Min søknad er ikke betalt enda og jeg er to dager unna termin. Penger får jeg fra arbeidsgiver. Arbeidsgiver har ikke fått fra NAV enda, da søknaden ikke er ferdig behandlet. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Men du må høre med din arbeidsgiver.

Skrevet

Jeg blir så oppgitt over de at jeg får nesten ikke sagt det.

Jeg har også vært sykemeldt 50 % de siste månedene nå fordi arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge. Da fikk jeg brev fra nav om at jeg måtte ha oppfølgingssamtale og sende referat fra det møtet til de. Måtte blant annet stå hva som var planen videre, og når jeg skulle tilbake i jobb etc. Og jeg skal ha permisjon... Arb. giveren min begynte å le, men vi fikk da skrevet noe greier og sent inn. Snakk om å gjøre ting firkanta, ikke rart i det hele tatt at det er lang behandlingstid på ting.

Skrevet

Nav kan brenne langt og lenge spør du meg...

Skrevet

Når det er jobben din som betaler deg lønn mens du er i permisjon spiller det for deg egentlig ingen rolle om hvor lang behandlingstid NAV bruker på å refundere penger til jobben din. Du vil få dine penger som vanlig utbetalt som lønn. Og så er det NAV og jobben din som vil ordne alt det praktiske mht refusjon. Så du kan slappe av, dette vil ikke skape problemer for deg.

Skulle du ha hatt foreldrepengene direkte, ja, så er det som NAV sier de sakene de prioriterer. Og det skulle egentlig ikke bare mangle. For om du ikke fikk lønn fra jobben mens du var i permisjon, ville det vært temmelig viktig at du fikk disse pengene raskt...

Jeg er i permisjon allerede, og får normal lønn. Har ikke hatt noen problemer med det. Jobben min ordner opp med NAV. Alt jeg behøvde å gjøre selv var å søke om foreldrepenger, og siden jeg er i fast jobb, ja da er det ikke noe hokkus pukkus at jeg får foreldrepenger, noe jobben min vet. Så her har alt fungert helt OK.

Skrevet

he,he.. ja.. kjenner jeg koker i hodet bare jeg hører om NAV...

Selv har jeg jobbet ved siden av studiene, - har krav på foreldrepenger! men hvor mye jeg får kommer til å få, vil bli vurdert med skjønn hos de som behandler søknaden min. Det kan variere med noen tusen i md,- og det har stor betydning for meg!!!!

- må bare vente å se... Blir jeg veldig missfornøyd får jeg prøve å klage :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...