anima Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Kan amming beskytte mot svineinfluensa når det er en ny type influensa? Da har vel ikke jeg antistoffer mot den... Lurer på hvor mye energi jeg skal legge i å opprettholde amming utover høsten, frøkna er 6 mnd, og de regner med at sykdomstoppen kommer om et par måneder i Norge.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Vel, amming styrker jo immunforsvaret i seg selv så jeg hadde satset på videre amming.. Jenta mi er 9 mnd nå, og jeg skal fortsette å amme kansje et halvt år til, om ikke lengre..
Lunita_ Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 .....vel jeg tror svineinfluensa er oppskrytt slik som fugleinfluensa... Folk er jo helt hysteriske om dagen! tror ikke barn som blir ammet blir mindre dårlige enn barn som blir oppvokst på mme! det er nå min mening. ungen min er 1 år snart og ikke vært syk enda,fått mme siden han ble født. kjenner mange som ammer og har sykebarn om trent støtt,så er nok veldig individuelt.
Leonella777 Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 Jeg syns at de som vil fortsette å amme skal gjøre det uansett! Vil du slutte, så slutt, men ikke pga svineinfluensa! Jo lenger man ammer jo bedre, så lenge det er positivt for deg og barnet-
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 Er forresten helt enig i det Leonella777 skriver.
Trollemor75 Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 Amming styrker immunforsvaret, men beskytter først og fremst mot sykdommer du har allerede hatt, altså med mindre du har hatt H1N1 influensa før, vil ikke melken din inneholde antistoffer mot den. Gitt at dette er en ny form for influensa, har trolig ingen av oss antistoffer mot viruset. Så det blir opp til deg. For min del vil jeg prøve å amme så lenge som mulig, men det er fordi jeg er for lat til å bare gi flaske. Ikke at det er på noen måte lett og trivelig, men praktisk er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå