Gjest Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Hvor mye har dere gått opp i vekt til nå i svangerskapet? Jeg er litt over 8 uker på vei og har lagt på meg nesten 1,5 kg. Legen min syntes det var lite, men jeg hadde jo mye å ta av fra før (ca 10 kg overvekt) så det kan vel skyldes det? Ellers så prøver jeg å spise mange små måltider pga kvalmen min, så kan jo hende at forbrenningen min har økt noe pga det.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Jeg er 12 uker i morgen, og har enda ikke lagt på meg. Heldigvis, siden jeg også har mer enn nok å ta av. Jeg tenkte i grunnen at jeg ikke behøver å legge på meg noe særlig... La på meg nesten 30 sist gang, og 10 av dem er der fortsatt. Jeg er ikke motivert for å veie 100 kg en gang til.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Jeg er 11+3 og har gått ned 5 kg... men tipper de kommer fort tilbake når matlysten kommer :0)
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Syns du har en fin og normal vektøkning. Tror heller det er legen som er litt ute... Jeg har gått ned 3 kilo, pga kalme, oppkast og dårlig matlyst. Men nå har vekta lagt stabilt i fire uker, så det er bra, da virker det som kroppen stabiliserer seg her. jeg er 12 uker på vei i dag :-)
Tessa-81 Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 Jeg er ikke mer enn 6 uker, og har ikke lagt på meg enda. Har 5-6kg igjen etter forrige svangerskap, snart to år siden jeg fikk førstemann, og jeg gikk også opp 30kg!! Vil heller ikke bli 100kg igjen. Denne gangen tenker jeg veldig kostholdsbevisst. Er murrende kvalm hele tiden og spiser små og sunne måltider. Alt usunt og salt/søtt er totalt forbudt utenom lørdag, og selv da må jeg begrense meg. Sist svangerskap tenkte jeg at jeg for første gang i hele mitt liv omtrent ikke skulle telle kalorier....jaggu sa jeg smør!! Da kom vektøkningen og! Denne gangen skal det bli andre boller. Men vekten min startet ikke øke sist gang før jeg var fire måneder på vei! Da steg den gjevnt og trutt! Husker jeg nektet fortelle samboer hva jeg veide. Men en smart jordmor jeg var hos, nærmest ropte ut da jeg veide meg på rommet ved siden av der samboer satt: "90kg!!" Og da hadde jeg en god stund igjen altså.... Ble ikke mer hemmelig da nei!
paper Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 Hei!! Er godt uti 13.uke og har ikke gått opp.Men;alt ifra 0-5 kg er helt vanlig frem til rundt 16.uke ca. Tror det er rundt da de fleste begynner legge på seg. Med sønnen min begybte jeg med mammatøy da jeg var ca 20u. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå