Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Hei! Jeg er 7+3 i dag,det er ikke til å stikke under en stol at det er hektisk å slitsomt med en på 2,5 og en på 4,men gleder meg til nr likevel.Men på morran i dag så velter det ut fra mann min følgende:-gruer meg til nr 3 når du blir sliten av to,kommer ikke til å bli noe bedre med 3....Fy fader jeg ble lei meg assa,selvførgelig er det slitsomt å det forstår jeg.Men det er klart at hormonene svinger i kroppen min om dagen å lunta er ikke fult så lang som "normalt" men nå bare gråter jeg etter det mannemn min sa....Noen gode råd eller noen som er i samme situasjon kansje?? Hvordan takler dere dette?
Nr to i februar :-) Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Det var en trist kommentar å få fra sin egen mann syntes jeg! Jeg er selv mamma til en gutt som nettopp fylte 3 og er 12 uker gravid i morgen, jeg støtter deg fult i at lunta ikke er fult så lang og hormonene tar over til tider. Noen ganger har jeg lyst til å slippe alt jeg har i hendene og rømme, når alt står på og jeg er ufattelig sliten. Min sambo har aldri sagt noe slikt, er heller jeg som ble litt skeptisk til en til når jeg vet hvor "slitsomt" det innimellom er. Men når nestemann kommer så nærmer vel 4 åringen seg 5 år, eller er blitt det, og 2,5 åringen og er over 3. Begge ungene vil sikkert syntes det blir stas, og "hjelpe" til med stell, vask, mat osv. Som min gutt sa; Når den nye babyen vår gråter må jeg gi den tåteflaske, mamma. TIL DIN MANN: BE om unnskyldning, det var dårlig gjort å si noe sånt!! Klem fra meg
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2009 Takk for svar,jeg trur ikke mannen min mente det sånn det hørtes ut som men nå om dagen er det lurt å veie ordene sine...hehe!!! Ja da er minsten over 3 og eldste nesten 5;-) Lykke til til deg å....;-)
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Hei, hei. Jeg har akkurat like store barn som deg jeg :-) Er 12 uker på vei i dag, har ei jente på 2 1/2, og en gutt på 4. Mannen min kom også med litt sånn småkomentarer i begynnelsen, men ikke for å være stygg. Tror bare det gikk opp for han hva vi har satt i gang.... F.eks. "Nå blir vi endelig ferdig med bleiebarn, og så begynner vi på nytt igjen", eller "Vi har jo nok å henge fingrene i med to, og så skal vi få en baby i tillegg", og jeg måtte bare be ham slutte, og forklare at jeg ble veldig lei meg og sliten av slike tanker. Og da sluttet han med en gang. Han hadde sagt det med en humoristisk undertone, men det funker ikke på en gravid dame altså! Syns egentlig det blir en fin søskenflokk, de to andre er ganske selvhjulpne allerede, og ennå bedre er det nåe babyen kommer. Bare tenk på hvor mye mer hektisk det var forrige gang, med 1 1/2 år mellom barna og "to babyer" på en gang! Dette klarer vi som ingenting :-)
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2009 Ja ikke sant samme sa jeg til min mann å,vår gutter er det 20mnd mellom;-) ja dette går fint,når forhåpentligvis lille snuppa kommer i mars så er de 3 og snart 5....!!! Jeg er enebarn selv og alltid sakt at jeg vil ha mange barn,kunne gjerne hatt en 5-6 barn,men de skal betales for og følges opp å så det stopper på 3!! mannen min kom forresten med en bukett blomster i sta for han mente det ikke sånn og forsto jeg er hormonell og ble lei meg;-) Lykke til til dere!!1
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 23. juli 2009 #6 Skrevet 23. juli 2009 Var koselig av han å gi deg blomster da:-) Det er ikke så greit med disse hormonene...har ikke helt kontroll over de jeg heller,måtte forklare barna en dag hvorfor mamma kan bli litt fortere sint nå,de er 4 år og 8 år...får dårlig samvittighet overfor de noen ganger... synes pappaene bør vise litt hensyn da,de er med på dette de også:-) Stopper på 3 barn vi også!! lykke til med hormonene:-) å svangerskapet!
Skal bli Mamma - igjen ! Skrevet 23. juli 2009 #7 Skrevet 23. juli 2009 Henger meg på jeg og, har to jenter jeg som snart fyller 2 og 4, så blir nok å gjøre med nr tre. Min mann har ikke sagt noe sånn, men til deres forsvar og alle som ikke har vært gravid- så er det nok vanskelig å skjønne hvor enormt sterke disse hormonene kan være i blandt, og hvor lett vi tar til oss ting som ikke er ment sånn.. ene dagen ler vi av det, andre dagen gråter vi.. Men for all del, er det noe mannfolk må lære seg, så er det at alt er ikke alltid så morsomt.. I allefall ikke for et gravid - overhormonelt kvinnfolk hehe...
nick_317069 Skrevet 24. juli 2009 #8 Skrevet 24. juli 2009 hei jeg er 11+5 og ejg har 3 barn fra før og er bare 28 år jente på 7 år idag og jente på 4,5 år og gutt på 3 år så jeg vet hvor travelt det er,men syns ikke det var fint sagt av mannen din, jeg har også masse hormoner i sving og min mann vokter seg for hva han sier,men med våres hormoner så kan alt bli sagt, men hvis han kommer med slike kommentarer til meg blir jeg sint og så overser jeg han en stund så hjelper det.jeg pleier å ta igjen. lykke til,alt blir nok bedre når du kommer lengre i svangerskapet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå