Gå til innhold

Bilsyk liten bebis på 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om knøttet er bilsyk (han har jo en mamma å slekte på for å si det sånn...)

Som oftest er starten av bilturen helt ok, men etter 5-10 min er det bare skriking. Vi har prøvd fremovervendt bilsete, og det fungerte litt bedre. Han kaster ikke opp, men det må man jo heller ikke selv om man er bilsyk.

Når og hvordan oppdaget dere at deres små var bilsyke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at vi blir bilsyke er fordi balanseorganet i øret registrerer bevegelser som dytter oss ut av balanse. Små barn har jo ikke noen veldig utviklet balanse, og har dermed ikke noe forhold til hva som er vater. Hmm litt vanskelig å formulere meg. Men det er altså så og si umulig å bli bilsyk FØR man har funnet balansen.

Tipper egentlig at ungen din skriker mer fordi han ikke får noe oppmerksomhet der bak i baksetet.

Skrevet

Tror nok ikke det har med oppmerksomhet å gjøre, for jeg satt der hele tiden :/

Skrevet

Det kan jo rett og slett være at han ikke liker å kjøre bil. De fleste babyer liker det og sovner lett, men det er noen som ikke liker det også.

Tviler nok på at han blir bilsyk av samme grunn som over her

Skrevet

Snuppa hyler i bilen hun også! Men lurer på om det er litt klamt til henne i bilsetet jeg. Hun sitter jo så godt nedi setet, at det er godt mulig det blir litt varmt på ryggen. Mener å ha lest om andre som har sagt at det ble bedre etter de byttet til neste sete, sånn at det ikke ble så varmt for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...