minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 heisan det er ikke mange dagene siden jeg fant ut av jeg var gravid men jeg har allerede merket det på matønskene:) som når jeg gikk med førstesnuppa, så er alt av sjokolade, snop, og søtt helt ut og jeg nyter grovt brød og vann... hehe... er en stor jente fra før så om jeg tar av meg går det helt fint for meg men hvordan er dette for fosteret. sist jeg født var jeg 5kg lettere når snuppa var ute enn da jeg ble gravid....etter dette har jeg hørt at barnet kan få i seg mine giftstoffer hvis jeg går ned i vekt?:/ gjør seg ikke bra etter at jeg har røyka i mange år:( (har slutta nå men..)
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Hei! Man skal jo IKKE slanke seg når man er gravid,men jeg er å en stor jente og sist jeg var gravid gikk jeg bare opp 2kg og har tenkt å være flink også denne gang;-) Jeg er bare bevist på hva jeg spiser og siden jeg er kvalm er det lettere å spise ofte å lite siden da kvalmen gir seg.Jeg trener men er litt mere forsiktig da,jeg går/jogger 2-3 ganger i uka og spiser ikke etter kl 20...bare vann,drikker vel 3l om dagen i allefall.Men så lenge jeg har litt ekstra å babyen har det bra så er det ikke farlig at du selv går ned i vekt.Håper du ble litt klokere selv om det kansje ikke var det beste svaret,men det er bare sånn jeg gjør det. Lykke til. klem
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Jeg har gått ned 5 kg de første 11 ukene... Formen er dårlig, men jeg vet jo hvorfor...derfor bekymrer jeg meg ikke... Håper matlysten kommer tilbake etterhvert... PRØVER å spise passe sunt de gangene jeg får i meg mat...
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Jeg har hørt det med giftstoffer, men ikke i følge graviditet, Har lest at man ikke skal slanke seg mens man ammer, fordi giftstoffer da blir skilt ut gjennom melka. Og så skal man jo ikke gå på slanke-kurer mens man er gravid (kun pulver f.eks), jeg mener egentlig man aldri bør det, men det er jo en annen sak.... I forhold til vekt i graviditet har jeg lest i flere bøker at er man overvektig er det lurt å begrense vektoppgangen, og gjerne gå ned noen kilo også. Spurte jordmor også, og hun kunne bekrefte det. Man skal bare passe på å få i seg en del mat og masse vann hver dag. Men hvis du koser deg med brød og vann, så fortsett med det :-) Og hvis du sper på med en del frukt og grønnsaker, og kanskje en liten middag om dagen, så er det bare sunt for dere begge.
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 Du kan fint gå ned i vekt selv om du er gravid!! Jeg har selv tatt dette opp med min lege og hun sa det var en fin tid å få vekk noen kilo og endre kostvaner osv. Tren, gå deg en ekstra tur, spis litt mindre og litt sunnere... Men man skal IKKE stormslanke seg eller sulte seg ned i vekt mens man er gravid eller ammer. Kjenn på formen din og lytt til hva kroppen din sier om å anstrenge seg for mye. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå