babyiseptember Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Var på ul i går og fant ut at babyen ligger i seteleie. Skal tilbake i uke 36 for å se om den fortsatt gjør det da, i såfall blir det mye styr har jeg skjønt...Er i uke 33 nå og vil gjerne ha et lite håp om at den fortsatt kan snu seg-noen som vet litt om dette??
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Babyen kan fortsatt snu seg iallefall fram til fødselen, så det trenger ikke bety at babyen blir i seteleie.. Men hvis babyen fortsatt er i seteleie i uke 36, blir du henvist til fødepolikl. for vurdering om bekkenet er stort nok til å føde baby i seteleie i tillegg til at babyen også blir målt. Jeg har vært gjennom detn vurderingen nå, men nektet å gjennomføre en setefødsel og har dermed fått dato for planlagt keisersnitt.
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Min lå lenge i seteleie, men han snudde seg i uke 36 og ligger nå godt festet. Ikke fortvil!! Dette kan godt endre seg. Lykke til
Gjest Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 Min lille lå mest i stede fram til uke 33-34, da snudde hun seg rett vei. er nå i uke 38 og hun har festet seg med hode ned. Med nr 2 hadde ejg en som lå i tverrleie med stumpen på skrått ned på kontroll i uke 36, mens han i uke 37 hadde snudd seg med hode ned slik han skulle. Din lille har god tid på å snu seg enda skal du se :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 23. juli 2009 #6 Skrevet 23. juli 2009 Min første lå i sete frem til to-tre dager før fødsel han! Han snudde seg ganske seint, men det er faktisk mulig. Jeg hadde blitt vurdert for setefødsel og alt. Og på det sykehuset jeg fødte den gang kunne man ikke få keisersnitt om man hadde stort nok bekken til og babyen var estimert i rett størrelse til setefødsel. Men så slapp jeg det da;)
babyiseptember Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. juli 2009 Setter stor pris på tilbakemeldingene, folkens:) Huff, er så nervøs for dette, men hjelper å høre historiene deres!
meg & to små vampyrer Skrevet 23. juli 2009 #8 Skrevet 23. juli 2009 Jeg syns ikke du trenger bekymre deg enda hvertfall. Det er ganske vanlig at de snur seg i mange uker til vet du. Så vent evt med bekymringene til etter uke 37;)
Malin-mor Skrevet 23. juli 2009 #9 Skrevet 23. juli 2009 Jeg hadde setefødsel med min første.Det ble ikke oppdaget at han kom feil vei før fødselen var godt i gang.Da ble det mye styr med ul og røntgen og folk som løp ut og inn.De sto klar for å kunne ta keisersnitt dersom det ble nødvendig.De fant ut at jeg kunne føde vanlig og når jeg endelig fikk lov til å presse var han ute på kort tid. Dersom de vet på forhånd at barnet ligger i seteleie blir det vanligvis ikke så styrete fordi de har gjort alle målinger og forberedelser på forhånd og kan avgjøre om du kan føde vanlig eller få keisersnitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå