blomsterjenta Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Holder på å venne av vesla på 8 mnd fra pupp om natten. Det går over all forventning, skjønner ikke hvorfor vi ikke gav oss i kast med dette tidligere! Vi hadde natt nr 3 i natt, kun en oppvåkning, i ti minutters tid. Pappaen roer henne med byssing og smokk. Hun er en skikkelig puppejente, som de siste ukene har eskalert litt og våknet tre ganger i løpet av natten og fått pupp, så dette går veien, føler vi! Noen som har erfaring og kan si noe om hvor lang tid det kan ta før hun er helt avvent og vil slutte å våkne?
MintCondition Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Vi nattavvendte lillebror her i sommer, da han var 6 mnd. Da spiste han godt om dagen, og jeg merket at han egentlig bare våknet for kos om natta, han var ikke sulten. Her tok det er 4-5 netter før han sluttet å våkne sånn ordentlig, men vi må selvsagt fortsatt opp og dytte smokk, eller til og med våkne og skifte bleie klokka halv 6, som i morges (men han sover i det minste hele natten! juhu
Maracuya Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Jeg har ikke begynt enda (9,5 mnd) fordi jeg regner med at han kommer til å våkne uansett, og det er mye mer slitsomt å roe ham uten pupp... Og dessuten er han så lite interessert i pupp på dagen at jeg er redd for at nattavvening betyr for lite mm totalt. Tar jeg feil? Dere som har nattavvent, slutter de stort sett å våkne? Og drikker de mer på dagen da?
*Lissi* Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Vi driver på med snuppa vår på 10 mnd. Begynte for noen uker siden, men p.g.a. tenner og sykdom sklei det litt ut. Nå har vi hatt to grusomme netter. Er nok kosen hun savner, men synes hun burde sove rundt nå! Håper på en bedre natt i natt...
*tvillingjentene* Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 Vi nattavvente jentene våre for noen uker siden, det gikk overraskende greitt, men de er mye mer urolige nå enn før på nettene. Virker ikke som de vil har mat da. Men tror ikke du trener å være redd for at han skal spise for lite på dagtid hvis du nattavvenner. Det var hele grunnen til at vi valge å nattavvenne så tidlig (5,5 mnd), de spiste så dårlig på dagtid. Etter at de ble nattavvent spiser de mye bedre på dagen og vi har fått mye mer orden på måltidene. Så jeg tror babyene justerer dette veldig fint selv.
blomsterjenta Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2009 Etter det jeg kan forstå, så er nattavvenning første skritt mot å sove natta gjennom. Kan jo godt hende at man må opp for å gi smokk/roe litt i flere uker etter avvenning, men målet er jo å sove natta gjennom - for babyen også. Og jeg håper det skal skje her hos oss for første gang i natt!!
*tvillingjentene* Skrevet 23. juli 2009 #7 Skrevet 23. juli 2009 Vil gjerne høre hvordan det går i natt blomsterjenta. Vi går fremdeles til sengs hver kveld og håper på å få sove natta gjennom, men har ikke lykkes så langt. Likevel, føler vi har gjort det rette når de ikke får mat lenger nå, de trenger det ikke og våknet altfor ofte før.
lille knerten Skrevet 24. juli 2009 #8 Skrevet 24. juli 2009 Vi tok også nattavvenning når hun var 8,5 mnd. Pappaen brukte 3 netter. Første natta 5 ganger våken i totalt 40 min, andre natta 1 gang i 20 min og tredje natta 1 gang men da drog han hun bare lenger ned i senga for hun hadde korvet seg helt opp med hode i sengegavelen og ble irritert. Gikk over all forventning:) Hun sover hele natten, men hører av og til at hun skriker litt. Går ikke inn til henne og hun stopper av seg selv og finner tilbake til søvnen igjen. Lille P var også en ordentlig puppejente og skulle ha pupp hver time natterstid i tiden før vi startet nattavvenning! Så jeg hadde jo aldri trodd at det skulle gå så greit, men det gjorde det:) Vi gav heller ikke vann slik at hun ikke skulle bli vant til å få det når hun våknet.
Leonella777 Skrevet 24. juli 2009 #9 Skrevet 24. juli 2009 Slutta med nattmat da han var 6 mnd, og det gikk veldig lett! De 2 første nettene våkna han til mat-tider, men sovna igjen etter 10-30 min. Vi flytta han inn på eget rom etter 2 netter, og da sov han gjennom natta. Det eneste vi gjorde var å gi han sutten og trøste han litt, han sovna fort igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå