Frøken Freken Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Jenta mi er 10,5 mnd og har ikke blitt ammet siden hun var 2 mnd. Så jeg er nok ikke representativ. Men søstera mi ammer sin på 20 mnd to ganger om dagen...
Elsker jenta si<3 Skrevet 22. juli 2009 #3 Skrevet 22. juli 2009 Jeg sluttet idag,på 10månedesdagen =(
nelliik m/blå & rosa Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 Lille blå er 9,5 mnd og vi holder på med ammeslutt nå!! Han vil nemlig kun ha i sengen på kvelds/natt-tid, nekter å ta puppen dagtid, og vi ønsker å få han nattavent.
surremus Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 20 mnd???? Jeg ga opp amminga etter 2 uker, men hadde jeg fått det til.... Så tror jeg ikke at jeg hadde ammet lillemor nå som hun er ca 9.5 mnd. Det går lissom over en grense for meg når de begynner å bli så "store".
Frøken Freken Skrevet 23. juli 2009 #6 Skrevet 23. juli 2009 Dette har vi diskutert MYE siden det var litt snodig da jeg ga min bittelille baby flaske samtidig som hun satt og amma sin tjukkebollejente (som er veldig søt, altså) - hun mener det er en privatsak, så lenge mor og barn er fornøyd så har ingen noe med om man ammer eller ikke. Jeg er egentlig enig med henne, men kan ikke annet enn å lure på hva vitsen er. Om hun vil at jenta skal være baby lengst mulig, feks. Hver med sitt.
vimsesvimsen Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. juli 2009 Jeg ammer tre ganger per dag. Lurte bare på om det er mye ift dere andre? Flere?
*Lissi* Skrevet 23. juli 2009 #8 Skrevet 23. juli 2009 La meg se; morgen når vi våkner, etter frokost, etter lunsj og etter middag. Nå prøver vi å få henne til å drikke av flaske, så ammer ikke etter kvelds. Og så driver vi å nattavenner. Blir vel 4 ganger det da, hehe!
sonnenschein Skrevet 23. juli 2009 #9 Skrevet 23. juli 2009 Hei:) Vi ammer 4 ganger...Men han drikker ikke mye av gangen da.Gutten min er 10,5 mnd og jeg begynner å jobbe om 3 uker...Så da blir det vel slutt på pupp..
Rååååsa på ball Skrevet 23. juli 2009 #10 Skrevet 23. juli 2009 Min er 9 mnd, ammer kl 5, kl 8 før vi står opp, så kl 13-14, så kl 17 og rett før sengen om kvelden Hun er veldig glad i puppen, regner med å amme til hun er 12-15 mnd. Rart å amme babyer på under et år??
ystelade Skrevet 23. juli 2009 #11 Skrevet 23. juli 2009 Ammer i senga før vi står opp, ammer litt før jeg stikker på jobb, når jeg kommer hjem fra jobb og når han legger seg. Det blir fire ganger. Nå i sommerferien har det blitt noe mer (rundt lunsj) og fordi han titt og stadig overnatter i mamma si seng når vi er på reise. Ammer også mer når han plages med tenner eller er syk pga det virker smertelindrende. Genialt. Gutten min er 10.5 mnd og har 7 tenner, den 8. på vei as we speak. Jeg trives med amming og synes gir oss en bonuskosetid sammen, han er en vilter krabat.
ystelade Skrevet 23. juli 2009 #12 Skrevet 23. juli 2009 Jeg begynte på jobb (9-15) da han var 6 mnd og har erfart at man slett ikke trenger å slutte med amming selv om man jobber. Littegranne spreng den første uken, men det var ikke plagsomt. Jeg anbefaler deg å fortsette amming hvis det er det du inert inne vil. Det er fantastisk godt å komme hjem og hive seg nedpå med babyen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå