Gå til innhold

Snart kommer tvillingene!

melina, glad mamma

Anbefalte innlegg

Ja, så ligger jeg her på Haukeland og prøver å holde igjen. Er 30+5, og ble kjørt i sykebil hit på lørdag. Natt til søndag var fødselen igang, men epiduralen stoppet riene. Ble liggende på føden i to døgn, men det hadde vist klart å roe seg helt ned.

Lungemodningssprøytene har heldigvis virket som de skal, så babyene har fått de medisinene de kan gi for at de skal få en best mulig start. Nå får jeg bare lov å ligge i ro og gå på do. Ellers er det å vente og vente. Det kan gå alt fra noen timer til flere uker før noe mere skjer. Hver eneste dag er ialle fall kostbar, og jentene får lagt litt mere på seg.

Viste jo at faren for prematur fødsel på tvillinger er der, men det er likevel veldig rart å være i den situasjonen selv. Og jeg som var så sprek...

Håper alle dere andre her inne får gå mye lengere, og at dere koser dere med babyene i magen :o) Lykke til :o)

Fortsetter under...

Vet hvordan du har det - håper de holder seg inne litt lenger :-)

Mine kom i uke 33+5, plutselig vannavgang på TV1, de gjorde ikke noe for å stoppe fødselen da. Alt har gått kjempefint, de veide rundt 2 kg ved fødsel. Nå seks uker senere er de 3,2 og 3,9 kg og ammer flott begge to.

Lykke til videre !!!!

Annonse

• 2 uker senere...

Oi gratulerer så masse (skal si man går glipp av litt av hvert ved å være på ferie).

Jeg håper småtrollene feter seg godt opp og at dere alle har det bra.

Kjempekoselig med oppdatering når du får tid og anledning både med tanke på fødsel, hvor store (små) de er/var og hvordan livet fortoner seg som tvillingmamma (ja jeg er kanskje litt kravstor for jeg er så nyskjerrig hi hi)

Selv er jeg nå i uke 36 og håper de holder seg der inne noen uker til......

Hei igjen

Når det gjelder fødselen syntes jeg alt gikk kjempefint. Jeg hadde jo en laaaang fødsel, men ble ikke skremt likevel.

Skikkelige rier startet fredags morgen 24.juli. Da kom de med 8 min mellomrom hele dagen. Jeg var helt gåen klokke syv om kvelden, så da ble jeg kjørt inn på føden for å få epidural. Jeg fikk sove hele natten, med god overvåkning.

Om morgenen var det 4 min mellom riene og de var sterke. Problemet var at åpningen ikke ble større. De måtte ta vannet kl 12, og kl 14 fikk jeg drypp. Men fortsatt var det bare kraftige rier, ikke noe mere. Så begynte hjertelyden til TV1 å gå kraftig ned ved hver ri. Da ville legene ha blodprøve fra hodet hennes, noe de ikke fikk til. Derfor, siden de følte de jobbet i blinde, ble det plutselig bestemt keisersnitt. På 15 minutter skjedde ALT. Jeg ble kjørt opp til operasjons-salen, fikk mere epidural i heisen, grønne kleder ble lagt på, og plutselig hørte jeg babyskrik. Det største jeg noen gang har opplevd!!!

Jeg fikk ikke se jentene samme dag, men var blitt forberedt på det. Derfor gikk det helt fint. Mannen så dem, og kunne gi rapport. Jeg lå hele natten lys våken og bare smilte. Det var så utrolig stort å få bli mamma!

Den ene jenta var liten. Bare 1260g. Mens den andre var 1692g. De har begge to vokst mye de siste to ukene, og ingen har trengt noe hjelp til å puste. De skal kun legge på seg, og lære å spise selv før vi kan komme oss hjem.

Å være tvillingmamma er helt fantastisk!!!!! Jeg nyter det hver eneste dag, og hver eneste time. Så gled dere!! Det er virkelig noe å se fram til.

Så det var litt om meg og min opplevelse. Jeg har vært i en utrolig god form etter fødselen. Keisersnittet har ikke plaget meg i det hele tatt. Og jeg koser meg så med de to nydelige små jentene som jeg har vært så heldig å få :-) :-) :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...