Belladonna med to gutter Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Hvordan fungerer det for deg/dere? Hvilke senger har de, og hvor gamle er de?! Alt av info taes imot med stooor takk!!!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Vi har 20 mnd i mellom våre, eldste er 5 år nå. De har delt rom siden yngste var 1,5 år. De har hatt problemer med å sovne i samme rom etter at vi ved 2,5 årsalder flyttet yngstemann over i vanlig seng. Dette fungerer bedre etter at vi byttet til køyeseng nå nettopp. Jeg skulle ønske at de hadde hvert sitt rom. Grunnen til det er at det er jente og gutt (har lyst at jenta skal få seg et skikkelig jenterom). Kommer til å flytte til større sted når hun skal begynne på skolen til neste år.
1+1 = 7 Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 Vi har fem til sammen, men bare 4 soverom til dem. Dette betyr at to av dem deler rom. Det er to gutter som deler, og dem er det 17 måneder imellom. De har vært skikkelig knoll og tott. Men det begynner å komme seg nå (8 år og 7 år). Skulle gjerne sett at de hadde hvert sitt soverom. Men må nok bare pent vente til en av jentene flytter ut. (Hun eldste er 15 nå).
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2009 #4 Skrevet 31. oktober 2009 Vi legger minste ca 1/2 t før nestemann. De dele rom. Minste ligger i sprinkelseng og han elste ligger i halvhøy vanlig seng (som har skuffer og hyller under). Dette fungerer bra, men vi måtte jobbe litt med elste fra starten av. Vi gjorde litt stas på at han var størst og oppe lenger enn henne osv. Pga at han var urolig og bråkete når han la seg. Minsten er vant med mer lyder enn førstemann også. De fleste er jo det, men det hjalp oss i denne sammenhengen.
RosaPinkPanter Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Jeg ønsker også å høre om flere er faringer med søsken som deler rom Har en gutt på 2 1/2 og ei jente på 4 mnd som må dele rom etterhvert...
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 Vi har to jenter på 1,5 og 3,5 år som deler samme rom. Den minste ligger fortsatt i sprinkelseng og hun eldste i en vokseseng fra i Ikea. Dette går egentlig veldig fint. Det fungerer både fint å legge de samtidig og evt. den eldste siste. Hun minste er fornøyd uansett. Hun eldste må bearbeides litt for å motivere seg til å legge seg. Det blir mest lesing og sang for hun eldste siden hun er mest vant til dette, men jeg regner med nr. 2 kommer etter og kan sitte sammen med oss etterhvert når vi leser. Vi har nå fått nr.3 og han ligger i vugge inne på rommet vårt i alle fall frem til han er 2 år når vi planlegger å flytte herfra. De har blitt veldig vant til å sove på samme rom sammen, så når de er hos besteforeldrene vil de helst sove på samme rom der også selv om de har muligheten til noe annet. Mulig vi går over til køyeseng etterhvert for det ønsker hun eldste seg så mye, og jeg tror det vil være stas for begge. Da ser de ikke hverandre når de skal sove og jeg innbiller meg det blir litt mer ro på den måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå