Gå til innhold

"luktfri" bæsjebleie som ble på altfor lenge er blitt til sår sår rumpe på småtten...hvordan lindre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

stakkar, jeg er tett i nesa og lukta ikke at han hadde bæsj i bleia *samvittighets-killer!* så han hadde bleia på altfor lenge før den ble tatt av..... pleier å gjøre det 1 gang om dagen og det på morran!

resulterte i veldig sår rumpe både på rumpeballene og rundt endetarmsåpningen-......har smørt med zinksalve i kveld..

noen andre gode tips?

Skrevet

la h'n ligge med naken rumpe.. gjærne etter et bad.

smør et lag med zink salve..

det heles gansle fort hoss de små

Skrevet

Lufting er topp.. Inotyol er en fantastisk salve!!! Om huden er blitt litt "blank" sånn at salven ikke fester seg, smør litt på Mesoft og legg på som et kompress inni bleien et par timer..

Works like a charm..

Skrevet

synes potetmel er utrolig effektivt, et tips jeg fikk her inne :)

Skrevet

inotyol! Hadde akkurat samme problemet tidligere i uken. nesten så huden skalla av, stakkars:/. Et døgn etter med smøring så var det nesten umulig å se at han hadde vært så sår!

Skrevet

Vidundermiddelet jeg bruker er Aselli sårsalve (Weifa). En helt utrolig effektiv salve som tar knekken på selv de såreste stumper over natten.

Et annet alternativ er Krystallfiolett, men om du søler på noe så går flekkene ALDRI av.

Lykke til!

Skrevet

signerer hun som sa potetmel =O)

helt utrolig effektivt på mini her i huset hvertfall...aldri brukt noe annet.

Skrevet

Vil bare si at jeg brukte inotyol på adrian,og gjør det aldri igjen! Han ble verre av det!

Men jeg vaska rompa hans i vasken hver gang han hadde bæsja eller tissa,og lot han luft tørke og det såre var vekke på 1-2-3 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...