Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere sko når de små klarer å gå selv? Eller før? Min tasser rundt bordet og langs sofaen, men er langt ifra å klare å gå selv ennå.. har ikke kjøpt sko ennå, og vet ikke om jeg vil kjøpe før han går. Men er det best å lære han å gå med sko med en gang?

Når begynte deres å bruke sko?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mine fikk sko etter at de hadde begynt å gå. Barn bør gå minst mulig med sko, siden det er vanskeligere å lære seg å gå i, og dermed kan forsinke gåinga litt. Vesla mi hadde skinntøfler på inne og på senter, og ute hadde hun på tjukke sokker eller "regnsokker" fra cubus (49 kr).

Kjøp gode sko med myk såle når du kjøper, vi kjøpte ecco sko til vesla-verdt hver krone! Når de først har lært å gå, er det ingen problem for de å lære å gå med sko. Vesla mi brukte ikke lange tiden med sko før hun løp avgårde :)

Skrevet

Lille fekk sine første sko litt før ho gjekk ordentleg, men ho hadde då gått langs møblane lenge og hadde blitt lurt til å ta sine første skritt på eiga hand (eller fot om du vil). Ho var då 17 mnd, og ute gjekk ho rundt med gåvogna si, så det blei ukomfortabelt med berre regnsokkar i grusen.

Kjøpte Ecco-sko til ho, stødige og fine i skinn, er kjempefornøgd (har kjøpt same sko i ein annan farge no som dei første er for små).

Du treng ikkje lære ungen til å gå med sko heilt frå første skritt, det er lett for dei å venne seg til. Jenta vår var stødigare med sko enn utan, sidan ho var/er ganske "spaghetti" i anklane.

Ho gjekk ordentleg like før 19 mnd, og no, halvannan mnd seinare er ho ein racer i å gå med sko. Tar på seg kva sko som helst (sine støvlar, storebror sine clogs, mine joggesko) og labbar i veg :o)

Skrevet

kjøpte sko når hun skulle begynne å gå ute selv. Før det er det unødvendig.

Skrevet

KJøpte sko når han skulle gå ute selv. Var ikke noe poeng før synes jeg. Han gikk rundt møbler etc fra han var 8 mnd, men fikk ikke sko før han var ett år gikk selv.

Skrevet

Høres ut som dere tenker det samme som meg. Da venter vi til han skal gå utendørs :)

hi

Skrevet

Vår fikk sine første sko når han gikk rundt bordet, for helsesøster sa at de skal ha støtte rundt bena når de går og er så små, fordi ett eller annet om myke ben som kan bli skeive eller noe...

MEN vet jo ikke om det er sant, de sier litt mye rart noen ganger de helsesøsterne :P Vi kjøpte hvertfall sko fordet :) Sandaler da, så det ikke ble så varmt :P Ecco. De har han enda, og de er kjempefine :D

Kjøpte noen svarte og røde fra ponny, men de får han litt gnagsår på totten av :S

Skrevet

Jeg kjøpte adidas skinn sko til lillebror til å ha i vogna og bilen og slik. Han er alltid varm i bena, og svetter og da blir han kald. Han har atopisk eksem og kan ikke ha ull.

Den vinteren han lærte å gå fikk han vintersko før han kunne gå selv, men når han ville reise seg opp og kunne gå med støtte ol.

Hadde sånn der fotposer fra reflex, men de var litt for kalde og ramlet til slutt bare av.

Det var faktisk bhg som lurte på om jeg hadde noen gamle sko liggende etter storesøster eller noe. Men siden jeg ikke samler på brukte sko, fikk han nye. Det var jo uansett ikke lenge etterpå han hadde behov for vintersko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...