Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Jeg bare lurer...finnes det en "normal"? Jeg har ei jente på 1 mnd, ammer henne ca. 40 minutter (20 min på hvert bryst), ikke alltid like effektivt, men hun spiser nå ganske bra hvis hun ikke sovner. Ofte vil hun ha mer etter vi er ferdige -hun vil egentlig på puppen stort sett hele tiden når hun er våken, to timer i strekk altså. Vi prøver å avbryte med bæring, stell og litt lek på leketeppe, men hun er veldig utolmodig og smatter vilt på skuldrene våre og fingrene sine og gråter hvis jeg ikke legger henne til. Begynner å bli litt sliten av dette. Hvor lenge varer deres ammestunder?
Gjest Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Aldri mer enn 7 min på hver pupp. Som oftest 5 min på hver pupp. Legger på seg bra.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #3 Skrevet 22. juli 2009 Jeg merker at ammetiden har blitt kortere nå som han nærmer seg 7 uker. I starten satt jeg som deg i 40 min, men nå varer det vel i 15-20 min totalt tenker jeg. Synes også det var litt pes i starten, og jeg følte meg som DEN matstasjonen. hehe, men nå er det mest kos.
lille sprelle Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 hadde svak baby de første månedene ca 40 min (bleieskift etter første pupp vekker babyen så babyen suger mer effektivt. ved 5 mnd gikk det ned til ca 20 min og deretter ca 10 etterhvert. nå (16 mnd) - morgenpupp i senga er kos og tar ca 20 min mange ulike meninger. har hørt at de får i seg det aller meste på 5 min. synes imidlertid at en så liten baby skal få litt mer enn bare 5 min. er jo helt ny og må tilvenne seg en ny situasjon ute i den stor verden!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 Ungen suger kjapt og effektivt. For den har erfart at plutselig er puppen borte, stakkars meg ligger på gulvet og gaper, og mamma løper som bare .... etter to kjappe rakkarer.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #6 Skrevet 23. juli 2009 Ifølge amme eksperter på st olavs i trheim skal man ikke amme emr enn ti min på hver pupp. Dette er fordi ammes de lengre er d stort sett ikke hele den tiden ee verken spiser eller svelger ,og de bare ligger å koser med maten..derfor anbefales d at man ammer i ti max så tar opp babyn og stkker,raper de el noe..så legger de til på d andre..er babyen fremdeles sulten da og gir uttrykk for d er d fordi de er sulten og ikke får i seg d de skal den tiden..da bør dere pumpe og gi dem 40-50 ml i tillegg til ammingen et par ganger om dag. Funket for meg..jeg var utslitt og sår fordi babyen min ikke ville spise effektivt men lå der og sugde i evigheter og ville bare ha pupp hele tiden..d var jo fordi han ikke ble mett hver gang.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 23. juli 2009 #7 Skrevet 23. juli 2009 Jeg ligger helt til Lillegutt slipper av seg selv jeg. Jeg har lest (husker ikke hvor), at de anbefaler at barnet spiser til det slipper.. Så her kan vi fort ligge 30 min på hvert bryst. Var det som nyfødt, er blitt noe raskere nå da. Og så var det hs som sa at det tar ca 10 min før den fete ettermelken begynte å komme. Og det er jo den barnet bør få mye av.. Så når vi er hjemme og har tid, så får Lillegutt ligge så lenge han vil. Funker fint her iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå