bamaly Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Jeg var inne paa sykehuset i dag og ble sjekka fra topp til taa. Har gaatt med kynnere/rier/diverse i ca en uke naa og de mente det var greit aa se hva som foregaar. Hadde termin den 17.07. Jeg var veldig lite modnet, hadde litte granne igjen paa "tappen" nesten en cm aapning og det hele var ganske langt bak. Men jeg hadde jevntlige sammentrekninger i magen. Jordmor kalte dette rier. Hun ville uansett at jeg skulle lope rundt i noen timer og komme tilbake. Paa forste sjekk kom riene hvert 7. min og varte ca ett min. De var vel paa en 35 - 40 % paa den der skalaen. Neste gang jeg var inne var det samme leksa. De begynnte med ca 7 min mellomrom og var helt jevnlige. Jeg ble liggende der skikkelig lenge fordi det plutselig kom masse fodende. Den siste halvtimen kom de hvert 4. min og var oppe i 40 % hver gang. Men sporsmaalet er egentlig hvor sterkt 40 % er. Noen som husker hvor stor prosent de har vaert oppe i naar de har fodt? Er 100 % liksom fasiten? Jeg er litt frustrert, fordi meningen var jo at de skulle sjekke modenhet igjenn etter den rietesten. Hvis riene hadde tatt seg opp saa skulle de sjekke om det hadde skjedd noe. Det fikk de jo da ikke tid til selv om det hadde tatt seg opp. Det er 40 min for meg aa reise til sykehuset. Ble skikkelig stressa av det her, og bilturen hjem var ikke morsom. Skikkelig vondt. Skal prove aa slappe av naa, og haaper det tar seg opp skikkelig.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 jeg hadde 20-30 når jeg hadde kynnere tidlig i svangerskapet forrige gang...40-60 lå måleren på når jeg gikk hele dagen med maserier(ble satt igang på sykehuset...)men når de skikkelige riene tok til lå måleren over 100%(husker jeg reagerte fordi jeg trodde maks var 100%), men da lå de på 160-180%. vet ikke om dette er individuellt...
bamaly Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2009 Saa det er altsaa rett og slett mulig at disse sammentrekningene ikke hjelper paa modningen i det hele tatt... Det er vel en mulighet for at de tar seg opp ogsaa kanskje. Har ogsaa vondt i ryggen og nedover beina... Slitsomme greier aa vente. 180% hores farlig ut:P
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 hos meg ga det ikke mer åpning, men jeg var overhodet ikke moden i utgangspunktet..de tok seg gradvis opp, og 180 var heeelt på slutten, før pressriene;-) hvis riene blir veldig tette ville jeg ringt sykehuset igjen, det kan jo plutselig gå fort;-) masse lykke til!!
bamaly Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2009 Ja, vi faar jo se. Det blir nok baby paa meg til slutt ogsaa:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå