Tarzan06 Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Jeg har begynt å tenke litt mer alvorlig på sæddonasjon. Jeg har et barn på halvannet år, og er i ferd med å skilles fra min mann. Jeg er 37 år, og føler at tiden er i ferd med å løpe fra meg. Ønsker meg veldig sterkt et barn til! Tror også det barnet jeg allerede har vil ha fordeler av å få en søster eller bror. Jeg har egentlig ikke vurdert sæddonasjon på alvor tidligere, fordi jeg synes barnet bør ha muligheten til å bli kjent med sin far. Derfor har jeg tenkt at det er en litt egoistisk måte å få barn på. Men selv om barnefaren er kjent, så er det jo ikke sikkert at han vil ha noe med barnet å gjøre. Nå lurer jeg på om jeg skal sjekke ut hva som må til for å ta en liten tur til Danmark og kanskje bli gravid. Er fortsatt i tvil, og lurer på om noen har synspunkter på saken?
Sesilia Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Jeg har ei i nær familie som reiste til Danmark og fikk sæddonasjon, og hele den erfaringen har vært veldig positiv, jeg synes ikke det er egoistisk. Jeg synes det var utrolig flott at hun gjorde det, og uten det hadde hun ikke fått sin fantastiske datter som nå er fem år... Hun var 37 år da hun startet prosessen, så du har enda en del tid på deg! Jeg synes det viktigste ift en slik avgjørelse er at du har et nettverk rundt deg som kan hjelpe og støtte deg i svangerskap og fødsel, også praktisk med barnepass o.l. For hvis du har noen nøkkelpersoner, så synes jeg det absolutt er verdt å se nøyere på! Jeg synes det er flott at du ønsker deg søsken til sønnen din, og da synes jeg ikke det er nødvendig å vente på enda en drømmemann! Kanskje neste drømmemann vil komme etter du har fått begge barna dine, klar til å elske dere alle 3? ----- Men altså - nå er jeg relativt ung, så "modnere" kvinners synspunkter er sikkert lurt... Lykke tl i alle fall!
Tarzan06 Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2009 Hmm... Hvor starter man? Hos fastlegen? Hvor lang tid tok prosessen for hun du kjenner? Det er vel mange klinikker å velge mellom, og vanskelig å vite hvordan man skal velge. Det blir nok litt surfing på internet i tiden fremover, ja. Prøvde å skrive "sæddonasjon" i søkefeltet, men da fikk jeg ikke helt det jeg var ute etter. Får prøve igjen en annen kveld. Nå må jeg snart sove :-)
Sesilia Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Kanskje fastlegen er en idè? Husker ikke hvor lang tid det tok, det er jo i alle fall seks år siden... Men du finner sikkert noen som vet en del om dette på debatten "Donor egg/sæd"! Og sikkert mange i lignende situasjon... Håper det går bra for deg!!!
Sesilia Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 Ser forresten at det du leter etter er "Stork" klinikken i København...
Sesilia Skrevet 25. juli 2009 #6 Skrevet 25. juli 2009 http://www.storkklinik.dk/ Har vært i kontakt med et par som har vært veldig fornøyde her...
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2009 #7 Skrevet 26. juli 2009 Hei Tarzan! Jeg ville bare anbefale deg å legg innlegget ditt på "donor egg/sæd"-forumet, der får du sikkert noen gode svar. Lykke til med prosessen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå