husmus &2 Skrevet 31. juli 2009 #76 Skrevet 31. juli 2009 Barnevakt er en velsignelse. Vi har enda ike kommet til overnatting, men jeg merker jeg ikke er langt unna. Kanskje vi bør begynne å peke på noe og hva er Mastermind?
LilleBjella Skrevet 31. juli 2009 #77 Skrevet 31. juli 2009 Er barnets mormor og morfar strengt tatt barnevakt, når de har vært sammen hver dag i to uker? Og vi skal jo sove i samme huset. Slik at sååå revolusjonerende er det nok ikke. Men enig i at barnevakt kan være skummelt, det må være personer man stoler på ja. Syns snuppelure har en fantastisk herlig babling, goligoligoli. Får nok kontroll på tunga si snart, og da kan hun si høyesterettsjustitiarius og anematepoetikon og slike ting. Min strategi er forresten lange innlegg, fremfor flerfoldige innlegg. Jeg har da ikke tid til å logge inn i tide og utide. I dag skal vi forresten i møte med banken, han jeg sagt det? Lurer på hvor mye lån vi får, og får vi i det hele tatt lån før mannen har fått seg fast jobb?
Frøken Freken Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #78 Skrevet 31. juli 2009 Fast jobb er sikkert en fordel. Men ellers har jeg fått veldig godt inntrykk av srbank egersund, ellerhva det heter. (Imotsetning til stavangerfilialen.) I dag har jeg tøffet meg på snuppelures vegne og foret henne med Bondegryte, som har noe større biter. Da siste skje var på vei ned satt noe seg fast og alt kom i retur. Festlig. Hun er altså veldig rar for tiden. Gaulete. Må prøve å bare gi havregrøt i morgen, og kanskje ikke brød, og se om det arter seg anderledes.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 31. juli 2009 #79 Skrevet 31. juli 2009 Jeg mener å ha lest et sted at det er vanlig at babyer får litt løs mage i ny og ne, uten at det trenger å bety at de ikke tåler maten f.eks eller er alvorlig syke av den grunn...men finner ikke igjen siden, så det er mulig at jeg er litt på jordet nå. Regner med at hun ikke bæsjer mange ganger iløpet av dagen, og at hun ellers er frisk og fin? Mastermind er et typisk mindgame- fem (?) knotter i forskjellig farge som man skal gjette seg fram til fargen og rekkefølgen på. Min store spill-favoritt nå er Ticket to Ride, men det blir sjelden anledning til å spille det nå for tida dessverre. Savner å ha skikkelig fri på kvelden- flisa har vært så sykt urolig på kveldene i det siste og må smokkes og passes på hele tida- og flyttinga har jo tatt tid den også (men den er det stort sett mr J som har tatt seg av da, men likevel) Barnevakt på kveldstid er utenkelig her i heimen per nu- flisa klikker loddrett i angst hvis d er noen andre enn muttern der hvis hun våkner opp iløpet av kvelden (og det skjer jo stadig vekk)...Så selv om jeg er sikker på at besteforeldrene ville gjort en strålende innsats og jeg stoler 110 % på dem, så orker jeg ikke å ta sjansen på å dra ut for TENK hvis hun våkner og baluba-showet starter (og vi har jo ikke bil enda, så kommer oss ikke hjem på en-to-tre heller..) Flisa er forøvrig i strålende humør for tida; merker at hun er blitt så mye mer tålmodig nede på gulvet etter at hun lærte seg å sette seg opp selv og krabbe rundt. Og forkjølelsen er borte allerede, altså ikke svineinfluensa denne gangen..
LilleBjella Skrevet 31. juli 2009 #80 Skrevet 31. juli 2009 Til og med uten fast jobb og eventuelt arbeidsledighetstrygd fra NAV på mannen, gikk lån på 3 mill helt problemfritt. Det samme med billån på et par hundre tusen. Så da er den saken grei. Er jo helt urealistisk at han skal være arbeidsledig på sikt, markedet her i Rogaland er jo nesten helt i hundre. Har fått så og si grønt lys på å kunne jobbe på toget, får pc og sånn, hun må bare klarere med personal. Og da har jeg funnet ut om jeg tar toget halv syv, så kan jeg være tilbake i egersund klokken tre, og da har jeg jobbet åtte timer, altså en halvtime mer en arbeidstiden. Da kan Knut ta toget (hvis han må pendle) senere og levere i barnehagen. Tjukken tåler nok å være i barnehage fra åtte til tre. Tar jeg toget halv åtte, er jeg hjemme fire, ikke ille det heller.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 31. juli 2009 #81 Skrevet 31. juli 2009 Good news Ella=) Hvis du får jobbe på toget, er jo mye gjort- det hjelper jo VELDIG hva tidsbruk gjelder! Supert smupert! Så nå blir det bud på drømmehuset eller? Når flytter dere over forresten?
Frøken Freken Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #82 Skrevet 31. juli 2009 Så bra at det ordner seg, Lille Ella. Akkurat nå sitter vel du og shotter et eller annet sted, klar for å gjøre byen utrygg. Enig i at besteforeldre som møter småtten daglig høres trygt ut. Bare så det er sagt så har vi hatt barnevakt vi og (besteforeldre), men jeg klarer ikke la andre legge henne. Det er SÅ teit. Jeg har gjort narr av slike mammaer som meg selv. Lykkeli - og JO hun bæsjer flere ganger per dag. 4 i går (rekord), 3 dagen før og 1 i dag. Nå har hun en fetter som har vært løsmaget hele livet, men likevel - I don`t like it.
husmus &2 Skrevet 31. juli 2009 #83 Skrevet 31. juli 2009 Hun har sikkert fått harsk tran! Det innbilte jeg meg da han hadde det samme for en stund tilbake. I dag sovnet han ikke før halv ti. Altså 21.30. Er det mulig? Vi bestemte oss for at vi skulle prøve å få han til å sovne på egenhånd. Hah. Han holdt det gående i to timer før vi måtte kapitulere og sitte der med han til han sovnet. Pokker ta. Sikkert bestefar sin skyld som lot han sove en time frem til kl 17.00. Bortsett fra det har han blitt skikkelig kosete, veldig søtt. Ella, så bra at dere flytter inn i vårt gamle hus da Er det ikke det? Og en annen ting, hvordan har man råd til et lån på 3 mill? Jeg har bestemt meg for at jeg aldri gidder å betale mer enn 10.000 i mnd for lån. Men så er jo vi så faaaattige
husmus &2 Skrevet 31. juli 2009 #84 Skrevet 31. juli 2009 Og en viktig ting til, når lar en de få spise brødskiva selv? Når kan en stole på at de ikke setter alt i halsen?
Frøken Freken Skrevet 1. august 2009 Forfatter #85 Skrevet 1. august 2009 Legger bare en og en bit foran henne. Hun spiser mer effektivt når uhn får spise selv.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. august 2009 #86 Skrevet 1. august 2009 Sovne selv er oppskrytt, og en mission impossible her i heimen ihvertfall. Flisa kunne nok også fint holdt det gående i et par timer eller tre da. Og ang søvn avler søvn osv, så har jeg funnet ut at her har søvn på dagen ingenting med søvn på natta å gjøre. Hun kan sove lite på dagen eller mye på dagen, det spiller ingen rull. Kasserull hø hø. Men en gylden regel er minimum 3 timer fra siste blund til legging- slik at hun sovner for natta ca 3,5 time etter siste blunden. Når det er sagt, hadde jeg er grusom natt inatt, flisa var sykt urolig, smågråt i søvne, fikk ikke sove og kasta seg rundt. Vet at den 9.tanna er på vei nå, så kanskje den som plaget henne litt i natt? Ikke godt å si- trøtt er jeg ihvertfall. Er du fyllesyk Ella? Tømmermenn på tur i hodet ditt? Jeg føler meg ihvertfall litt groggy idag, men det er pga søvnmangel dessverre, og ikke en gla´tur på byen..ZZzzzzz...MEN solen skinner, flisa sover og jeg sitter og soler meg i hagen, så kan ikke klage egentlig! Når det gjelder brødskive i hånda tør ihvertfall ikke jeg det enda, hun eier jo ikke øyemål og er sikkert troandes til å bite av svæære chunks som bare blir til en stor tyggegummi-klump inni munnen som hun ikke klarer å svelge. Så her går det foreløpig kun i oppskårede små firkanter. Snart er det ut på badehus-tur, men det blir nok ikke mer enn en halv tå nedi vannet idag gitt!
LilleBjella Skrevet 1. august 2009 #87 Skrevet 1. august 2009 Tja, litt sliten i dag ja. Ikke dårlig, men trøtt. Var i seng halv tre, og var sånn passe bedugget. Hadde oss noen halvlitere på Hauen, sammen med femtiåringene. Etter hvert dukket det opp noen på vår egen alder. En gjest hadde med gitaren sin, og det var mye skråling til gamle klassikere. Godt lydnivå. Etter hvert ganske moro. Og deilig å kunne spasere hjem på en to tre. Barnevakten gikk greit selv om han våknet litt før han pleier. Nå er han på lur nummer to allerede, sovnet i fanget mitt. Så kanskje ettermiddagen blir lang. Er egentlig bare å få pakket og gjort klar bilen, for i morgen skal jeg kjøre femtifem mil solo, uten stopp. Jippi. Her er det ikke sol. Ca femten grader, overskyet og passe mye vind. Har ikke hatt på meg bikinien siden ferien startet. Vi flytter om ca en måneds tid, vil jeg tro. Kommer jo litt an på om leiligheten blir solgt. Håper det skjer kjapt, slik at vi kan få bydd på huset. Er ikke interessert i å kjøpe før vi har solgt.
Frøken Freken Skrevet 1. august 2009 Forfatter #88 Skrevet 1. august 2009 Så er vi igang med fullkornfri kost. Første bæsj var fin. Ungen er imidlertid like grinete som hun har vært de siste ukene. Hun leker ikke for seg selv i det hele tatt. Jeg er sliten og lei meg og sint. (PMS). Får så dårlig samvittighet når jeg blir sint for at hun ikke vil lalle seg, tenk om hun har vondt noe sted? Mest er jeg forbanna på barnefaren. Jeg er alenemor. PÅ hverdagene kommer han hjem halv seks, mens hun ser drømmehagen etter det er det stell og mat og nattata, utført av meg. Og andre familiefedre reiser tidlig på jobben for å komme tidlig hjem, men ikke her i huset. Han klarer ikke stå opp tidlig. Han klarer ikke legge seg tidlig heller, som en femtenåring. jeg legger meg tidlig, for jeg er helt utslitt når kvelden kommer. I helgene er han oipptatt med alt mulig annet praktisk arbeid med huset. Så jeg har hovedansvaret da og. Egentlig burde jeg bare dra ut hver ettermiddag og latt han fått ta kveldsvakta. Men hvor skal jeg dra? Nå ligger ungen min og gauler i naborommet. Hun vil ikke sove. Så da blir det i seng klokka 18 og opp klokka 5.Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg var singel og satt med venninner på restaurant og drakk drinker i penkjole og med oppsatt hår.
Frøken Freken Skrevet 1. august 2009 Forfatter #89 Skrevet 1. august 2009 ... Nå har jeg kjeftet og det føltes godt. Så mens jeg vasker og steller leker mannen med barnet - som altså ikke har lallet seg siden halv elleve. Andre bæsjen var også fin. Så... nå vet dere alt om hvordan det er hos oss. Spenstig liv vi lever.
LilleBjella Skrevet 1. august 2009 #90 Skrevet 1. august 2009 Dakar deg. Det er bare å presisere hvor skapet skal stå. Her legger jeg kun når mannen ikke er til stede. Får selvfølgelig dårlig samvittighet, spesielt siden tjukken ser ut til å utvikle pappadalt-tendenser. Men egentlig er det deilig. Han er glad i meg også, men foretrekker å klenge på pappsen, enn så lenge. Når jeg flytter til egersund, kan vi ta noen runder på byen og så kan fedrene være hjemme med barna. Det må vel helst bli i helgene, for skjønner ikke helt hvordan det skal bli å bare se tjukken en tre, fire timer på kvelden. Fullkornsfri kost? Hva betyr det? Er det bra å begynne å kødde med kostholdet til ungene uten å rådføre seg med lege først? Hva er det du tror hun er allergisk mot? Gluten? I såfall er det vel alt korn og ikke bare fullkorn? Jaja. Hverken jeg eller mannen er allergis mot noe som helst, så har ikke tenkt tanken engang. Nupper på kinnne, løs og fast bæsj om hverandre, er det da ikke fullstendig sånn det skal være? Nå må jeg pakke. Stønn. Men skal spise krabber og drikke litt øl først. Tror jeg har fått ølmage, det føles i hvert fall sånn.
Frøken Freken Skrevet 1. august 2009 Forfatter #91 Skrevet 1. august 2009 Nei nei - fullkornsgrøt - det står på pakken at man kan oppleve diare ved overgangen, og at man da skal kutte ut noen dager. Det jo fullkorn i brødet også, og feks i sånn skorper, og det får hun fremdeles. Gir henne havregrøt to ganger til dagen i noen dager bare:) Og i dag har bæsjen vært fast & flott. Kan ikke snakke med lege for folkeregisteret har kastet bort papirene våre, så vi bor egentlig ikke her. Og har ikke krav på fastlege. I dag har bf lagt snupp for første gang på jeg husker ikke hvor lenge. Han brukte over to timer. Selv bruker jeg bare en halvtime for tida. Hun har ikke sovet mer enn en lur i dag, stakkars liten. Hvem har stjælt den blide og tålmodige snuppeluren min? JA til å gå på byen. Men skikkelig full kan jeg vel bare være i private hjem nå som jeg har blitt Barnevernet. Ikke at det er noe mål å bli så full. Eller jo, det er det.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. august 2009 #92 Skrevet 1. august 2009 Nupper og litt løs bæsj i ny og ne er null stress spør du meg også- men siden ingen spør skal jeg la vær å utdype. Leger hakke så mye peil på denslags uansett, så hvis jeg lurte veldig på evt matintoleranse hadde jeg nok tatt turen til en ernæringsfysiolog istedet (men som sagt; jeg tror IKKE snuppen har noe intoleranse av noe som helst slag. Mild magetarm-infeksjon maybe, på bedringens vei nå uansett fullkornsstopp eller ei? Ikke godt å si) Har hatt en liten smak av sommer her idag, og flisa fikk plaske i sjøvann for første gang i sitt korte liv! STOR stas, armer og bein gikk som trommestikker! Aner jeg konturene av en badenymfe i det fjerne? Freken- høres ut som vi har det ganske likt for tida. Har vært "alenemamma" mer eller mindre hele sommern, pga flyttinga og seint-avgårde-på-jobb. Det siste er greit nok; vi bor jo på ett stort rom allesammen nå, og siden flisa ville våkna av en evt vekkerklokke/ frokost-seanse og nekter å sovne igjen selv om hun er stuptrøtt, foretrekker jeg heller at han kommer litt seinere hjem fra jobben. Og selvsagt har det vært mye ekstra jobb med flytte-pakke-styret, og han har gjort en durabelig innsats oppe på Sagene mens jeg har vært nanny her ute på øen. Litt slitsomt i lengden, spes pga alt søvntullet på kveld/ natt. Meeen- foreløpig ser det bra ut ikveld, hun sover rolig og fint, så jeg lever i håpet om at denne natta blir bedre enn den forrige!! Hvordan blir det med permen din framover Ella- fikk du lov til å ta ut litt gradert, eller blir det full rulle fra høsten?
LilleBjella Skrevet 2. august 2009 #93 Skrevet 2. august 2009 Skal ha gradert permisjon ja. Jobbe seksti prosent til nyttår, og åtti prosent ut juli 2010. Det vil si, om mannen forblir arbeidsledig, så tar han all permisjonen i ett jafs. Tror jeg. Skjønner Freken, tror tjukken også ble litt løs i magen da vi introduserte fullkornsgrøten. Men på den god natt havregrøten står det da vitterlig femti--et-eller-annet prosent fullkorn. Selv om det er havre. Ikke gjensidig utelukkende. Men du gir kanskje fire måneders grøt? Eller det er kanskje forskjell på havre og de andre korntypene? Jaja, håper uansett at magen blir gild igjen. Nå sitter jeg å venter på mann og barn, i en tom leilighet på strømmen. Jeg kjørte femtifem mil i ett jafs, dvs jeg måtte kapitulere rett etter drammen og ta en tissepause. Men den var jævlig kjapp. Syv timer og ti minutter. Med kø og litt råkjøring fra min side. Og mann og barn tok flyet. Stakkar barnefaren, han var helt nervøs. Og de har nettopp landet, venter på flytoget, og tjukken skulle vært i seng. Artig. Vedder en million kroner på at det er morgen mellom fem og seks i morgen. Nå skal jeg stikke ned på kiwi og kjøpe noe duganes til middag, tipper grandi eller wiener. Ingen søndagsmiddag i egersunds-ånd i hvert fall. Vi kan forresten drikke oss fulle i gamle prestegårdsvei. Sender tjukken til mormor og barnefaren til svigers, så er det ingen som gjenkjenner det fulle barnevernet.
Frøken Freken Skrevet 2. august 2009 Forfatter #94 Skrevet 2. august 2009 Har ikke lest så nøye på grøtpakkene, hun får 6mnds-havregrøt. Håper de kan ta i mot oss på helsestasjonen snart, for jeg "tar litt av" når jeg grubler på ting alene. Har veldig lett for å skaffe meg en hypotese og satse alt på den. I dag gikk det kjempefint å legge snuppelure, men hun har våknet mange ganger allerede. Hva betyr det??? At hun savner fullkorn??? Flinke Knut som flyr med tjukken og tar flytog, tror Hr.Freken hadde blitt megastressa om jeg skulle sendt ham og snuppelure med fly alene. Jeg syns synd på ham. Han hadde nok forestilt seg en litt mer aktiv papparolle enn det det har blitt med flytting og alt
LilleBjella Skrevet 2. august 2009 #95 Skrevet 2. august 2009 Knut var også stresset. Men jeg har flydd med ham to ganger før, samt tatt toget fire ganger. Og selv om jeg egentlig ikke er så glad i å kjøre bil langt alene, så føltes det litt forlokkende å sitte syv timer alene og høre på musikk, synge og spise sjokolade. Så han måtte bare finne seg i påfunnet mitt, og det gikk jo storartet. Det ble sengen litt over en time over tiden i dag, men han sovnet forsåvidt greit. Håper ikke det blir en travel natt med smokking og vanning. Og håper han tilpasser seg leiligheten vår rimelig kjapt. Hodet mitt jobber med innredning og oppbevaringsløsninger i det nye huset "vårt": Samt bygging av garasje og opprensking i hagen. Og jeg vil, vil, vil ha det. Tror muligens jeg blir alenemamma jeg også den kommende uka. Ferie straffes med overtidsjobbing virker det som.
LilleBjella Skrevet 3. august 2009 #96 Skrevet 3. august 2009 Jauda. Urolig natt, og var oppe noen ganger og smokket. Men han sov heldigvis til kvart på åtte. Og selv da var jeg rimelig...trøtt... Skal en tur på posten og hente kaffe-kapsler, slik at jeg kan få meg noen kopper med svart ekstase.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. august 2009 #97 Skrevet 3. august 2009 Idag sto vi ikke opp før kl 09 faktisk! Men hvis dere tror at det skyldes at flisa plutselig har fått et sovehjerte av gull, tar dere dessverre feil...Urolig natt var bare forbokstaven her gitt... Hun våkna SELVFØLGELIG igår kveld av bråkenaboen, og har hun først våkna er alt håp om en rolig kveld ute. Og ikke nok med det, så våkna hun selvsagt kl 06.00 idag tidlig- stup trøtt, men insisterte på å starte dagen. Det ville IKKE jeg, så da ble det litt vann og byssing i søvn etter en god del protesthyl. Hun sovna tilslutt, men sov sykt urolig, gråt i søvne, kastet på kroppen og hadde det ikke noe særlig godt virka det som... Kjipe greier, og det kjipeste er at jeg ikke er helt sikker på hva det skyldes. TROR kanskje det er den 9.tanna som plager henne litt, for det er såvidt et lite hull i tannkjøttet der nå og den sitter rett under der og bare venter. Hun sikler en del til tider nå også (og hun sikler jo egentlig aldri) og gnager infernalsk på alt og alle (iskald klut i munnen er den store favoritten- så nå går hun rundt med den i munnen store deler av dagen og kan minne om våre firbeinte venner som sier voff). Så jeg synes hun virker litt plaget av kløe, men det er jo ikke så godt å vite. Freken- ikke ha for høye forhåpninger til HS sin kompetanse på matintoleranse, og gløm nu inte at perioder med urolig søvn og leggetrøbbel er ganske utbredt blant litt eldre babyer uavhengig av mat og fullkornsgrøt;) En ting til- var babyer slankere før? Har funnet fram noen av mine gamle sparkebukser fra tidlig 80-tallet- og de passer flisas slanke linje så meget bedre enn de store teltene som selges i butikkene nu til dags!
LilleBjella Skrevet 3. august 2009 #98 Skrevet 3. august 2009 Tror jeg ikke. At de var slankere før altså. Fødselsvekten var vel gjennomsnittelig sett lavere. Ellers kan jeg ikke skjønne at det skulle være slik. Man begynte vel ofte tidligere med fast føde, og det var flere som ikke ammet på åttitallet enn nå? Jeg, mine søsken og vennene våre var i hvert fall en gjeng michelin-babyer. Men kanskje stil var annerledes. Størrelsene. Ikke vet jeg. Her er vi på vei over i størrelse 80. Tjukken er på vei til å bikke ti kilo, noe jeg syns er enormt mye. Det er nok lengden som gjør det, for veldig tjukk er ikke tjukken. Taksten på leiligheten ble 100 000 lavere enn megleren hadde forespeilet meg. Aner ikke om prisantydning da skal settes over takst eller ikke. Han får styre på.
Frøken Freken Skrevet 3. august 2009 Forfatter #99 Skrevet 3. august 2009 Lykkeli - men hvor lenge skal disse fasene vare? Vi snakker 3 måneders leggetrøbbel, og 5 ukers sutring her! Det har nettopp gått opp for meg at det er mer fullkorn i havregrøt enn i fullkornsgrøt, og at det derfor må være hvete hun eventuelt reagerer på. Og hvetegrøt spiste hun jo før 8 mndsalderen også. Jeg gir opp. I dag har jeg snakket med ny styrer i barnehagen og hun var kjempehyggelig og fleksibel. Veldig opptatt av at snuppelure selvsagt var velkommen i bhg mens pappaen har perm, hvis de vil komme sammen og være en time eller to, slik at hun får lang innkjøring. Jeg ble så lettet av velviljen at jeg begynte å gråte. Hun skulle også se på om vi kunne få tilbake betalingen for august, siden vi ikke skal ha plass før okt, siden det er ledige plasser fremdeles kunne jeg søkt om plass fra oktober, men det turte jeg ikke:( Tviler på at TryggeBarnehager går med på det. Forresten - jeg er veldig fornøyd - min gamle arbeidsgiver har utbetalt 30000 for mye til meg i juni, og selv om jeg og en i fagstaben har påpekt overfor lønningsfører at dette er feil insisterer de på at det er rett - og nå har han i staben og hun på lønningskontoret blitt enige om at siste ordet er sagt. MAO - jeg FÅR 30000 kroner! Hvor sjukt er ikke det? Snupp har sovet inne hos oss i natt fra klokka 03, normalt sovner hun lett igjen når hun våkner om natta - men i går kveld og i natt våknet hun mange ganger. Ganske sikker på at det er en tann på vei, hun er hoven i gommene og har gnagd av en lang stripe maling i senga si. (Sikkert ikke veldig sunt) Samsoving er stas syns jeg, og vi sov helt til 07! Det vil si - jeg sov ikke så mye, men det var deilig likevel. ELlers - har kjøpt nye leker for å få litt fred, og i dag kommer barnefaren hjem 16.30. Hurra! Og jeg gleder meg til å begynne på jobb, da skal jeg ha sminke og hæler på hver dag! Hadde aldri trodd at jeg kunne bli en slik slask!
LilleBjella Skrevet 3. august 2009 #100 Skrevet 3. august 2009 For noen eksemplariske mødre dere er, som bytter god natts søvn mot samsoving. Det har aldri jeg maktet, og ser ikke på samsoving som koselig i det hele tatt. En tjukkebolle som drar meg i håret og hviner av fryd, mens jeg later som om det er natta. 30 000 kroner i gave fra lønningskontoret ja? Ja det må jeg si var en ny variant. Høres forresten ut som en fin barnehage vi har fått oss. Tjoho. Satser på at tjukken begynner så smått første oktober, og "fullt" fra midten av oktober. Da skal jo jeg være hjemme to dager i uka, men lurer litt på om det kan være greit å sende ham litt i barnehagen de dagene også. Kanskje bare for en tre timer eller noe? Kanskje fire dagers pause blir for mye? Vi får se. Har jo full plass, men får snakke med barnehagen hva de syns. Jeg tror snuppelure, som tjukken, snart får fire tenner på en gang oppe. Eller mer. Ellers kan det jo bare være at hun er en vrangpeis som ikke vil lalle sengen? Og at hun syns det er drit kjedelig å ligge alene på gulvet og leke for tiden? Kanskje hun syns mamma er dritkul? I dag lå jeg lenge på parketten (au) mens tjukken satt og puttet leker oppi et tog. Stor stas og han fortalte ivrig hva han drev med. Jeg gjorde ikke noe spesielt, bare så på, og nikket og sa ja. Så kanskje jeg skal gjøre det litt mer... Konsentrerte meg om å studere ansiktet hans og da ble jo det hele meget koselig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå